100 miejsc w sieci, które najmocniej mnie inspirują - cz. 3 (najlepsze blogi o książkach dla dzieci i zabawkach edukacyjnych)

Deszczowa pogoda, wreszcie trochę czasu, który mogę poświęcić na napisanie tutaj kilku słów. Normalnie żal było tracić tak piękną pogodę na siedzenie weekendami przed komputerem, korzystaliśmy ile się tylko da. Prawdziwe życie górą. Wirtualne musiało poczekać. A dzisiaj po cichu liczyłam na deszcz, właśnie po to, by wnieść trochę życia w tę stronę.

Przedstawiam listę kolejnych blogów, które szalenie mnie inspirują. Dzisiaj lista tematyczna, bo wszystkie te miejsca są związane z dziećmi i są dla mnie prawdziwą kopalnią pomysłów, jeśli chodzi o naprawdę genialne zabawki o walorach estetycznych i edukacyjnych, najlepsze książki dla dzieci, pomysły na fajne wyjazdy czy na różne zabawy. I jeszcze jedna zmiana - dzisiaj zamiast pięciu propozycji, znajdzie się ich w zestawieniu aż dziesięć! To takie drobne zadośćuczynienie za bardzo długi okres ciszy na blogu. 

 

1. Maki w Giverny


Absolutnie cudowny i jeden z najbardziej wartościowych blogów o książkach, jaki przeczytałam i nadal z wielką radością śledzę. Znalazłam tutaj tyle pięknych i mądrych książek, że moje konto bankowe naprawdę płacze. Podoba mi się poważne traktowanie dzieci jako pełnoprawnych czytelników, oferujące im literaturę na wysokim poziomie, a nie brzydkie obrazki z hipermarketowych książeczek (chociaż i tam można znaleźć czasem perełki). Śledzę również na Instagramie

2. W Nieparyżu


Blog poświęcony książkom dla dzieci, który od jakiegoś roku jest praktycznie nieaktualizowany (pojawił się w tym czasie tylko jeden wpis), ale warto po prostu przeczytać go od początku do końca, bo recenzje książek dla dzieci są tutaj na najwyższym poziomie. Nie ma tutaj lukru, gdy coś jest nie tak, zawsze zostanie wypunktowane. Autorka ma niesamowitą wiedzę i dzięki temu tworzy szalenie wartościowe recenzje. Dzięki niej kilka książek wyleciało z mojej listy, a zamiast nich dodałam do niej inne, znacznie bardziej dopracowane, czy to pod kątem językowym czy artystycznym.

3. Zabawkator


Zmiana tematu - teraz pora na jeden z najlepszych moim zdaniem blogów o zabawkach. Ania zwraca ogromną uwagę na walor edukacyjny wszelkich produktów dla dzieci i znajduje takie cuda, że aż świecą mi się oczy. Podoba mi się praktycznie wszystko co proponuje. Dzięki niej poznałam masę mniej znanych mi firm, produkujących zabawki wspierające rozwój dziecka na przeróżnych polach. Zdecydowanie warto śledzić. Śledzę również na Instagramie

4. Polska ilustracja dla dzieci


Tego bloga śledzę już od dawna. Znajduję na nim informacje o wszelkich nowościach związanych z książkami ilustrowanymi przez polskich artystów. Oczywiście warto przeczytać (jak wszystkie polecane tu przeze mnie blogi) od początku, żeby poznać też archiwalne wpisy. Śledzę również na Instagramie.

5. Co czytam Konstantemu i Matyldzie


Dla odmiany blog o książkach pisany przez mężczyznę. Bartosz jest doktorem nauk humanistycznych i piszę takie teksty, że nie mogę się od nich oderwać. Weszłam jakiś czas temu na jego bloga praktycznie z przypadku, ale już po przeczytaniu jednej recenzji totalnie przepadłam. Wspaniałe rekomendacje, w starszych wpisach również sporo o książkach "retro", czyli takich, które pamiętam z własnego dzieciństwa, a nawet sporo starszych. Śledzę również na Instagramie

6. Matka Wariatka


Lubię dosłownie za wszystko. Same konkrety, tysiące inspiracji. Znalazłam u Wioli mnóstwo ciekawych książek (może niekoniecznie rozbudowanych recenzji, ale po prostu krótko opisanych wzmianek), zabawek edukacyjnych, a także pomysłów na najfajniejsze miejsca do wyjazdów z dziećmi. Nie miałam pojęcia o wielu z tych atrakcji. Lista podróżnicza mocno się powiększyła. Śledzę również na Instagramie

7. Nebule

I drugi z blogów ogólnie dotyczących dzieci, który lubię na równi z Matką Wariatką. Tutaj również wiele świetnych pomysłów na książki, zabawy, tematy związane z rozwojem dziecka, do tego rodzicielstwo bez nagród i kar. Ania zaraziła mnie też już prawie pasją do węgierskich podróży i wiem na pewno, że koniecznie musimy się tam wybrać! Ostatnie wpisy są może trochę bardziej parentingowe (przynajmniej w moim rozumieniu parentingu, czyli takich bardzo ogólnych tematów rodzicielskich, które raczej mnie nie interesują). Ale nieco starsze wpisy są bardzo konkretne i to właśnie te moim zdaniem wymiatają. Śledzę również na Instagramie

8. Dżin z tomikiem 


Chyba najmłodszy z przedstawianych przeze mnie blogów, ale naprawdę piękny. Karolina i Marta prezentują książki (oraz gry) dla dzieci w naprawdę ładny sposób, przykuwając moją uwagę nawet do takich pozycji, które pominęłam wcześniej, widząc je w innych miejscach. Zdecydowanie warto śledzić. Śledzę również na Instagramie

9. Bajdocja

Encyklopedia wiedzy o edukacji domowej. Mówię całkowicie poważnie. Na tym blogu znajdziecie tysiące pomysłów na zabawy edukacyjne, różnego rodzaju aktywności wspierające uczenie się dzieci, najciekawsze produkty i książki. Samo mięso. Czytam archiwalne wpisy od samego początku i cały czas znajduję mnóstwo fantastycznych odkryć, które zapisuję sobie skrzętnie na później. Uwielbiam i podziwiam. 

10. Zorroblog + 1 x 365

I na koniec dwa nieaktualizowane już niestety blogi, prowadzone przez tę samą osobę. Jeden ogólnie o kulturze dla dzieci (przede wszystkim o książkach, ale też m.in. różnych wystawach i wydarzeniach związanych z tematyką ilustracji i książek obrazkowych). Drugi już stricte ze zdjęciami książek obrazkowych (polskich i zagranicznych), czasem wraz z krótkimi opisami. Kolekcja na obu z nich jest naprawdę imponująca. Lubię przyglądać się z bliska książkom polecanym przez Panią Zorro i ufam wszystkim jej rekomendacjom. Wiedza i obeznanie Moniki w temacie jest naprawdę godne podziwu, co zresztą związane jest rownież z jej doświadczeniem zawodowym. Najwyższy poziom, dlatego warto przeczytać archiwalne wpisy. 


Na dzisiaj to tyle. Nie są to wszystkie blogi o książkach i zabawkach edukacyjnych jakie śledzę (a śledzę tylko najlepsze!), ale zostawiam sobie jeszcze kilka rekomendacji na kolejne porcje wpisów Dajcie koniecznie znać jakie blogi tego typu sami wiernie śledzicie i lubicie.

-------
Zapraszam wszystkich na moje konto na Instagramie. Tam bywam dużo częściej niż na blogu i dzielę się bieżącymi tematami i inspiracjami (od razu uspokajam - nie tylko dziecięcymi).

Komentarze

  1. O, jakie miłe słowa :-) Dziękuję i pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super seria artykułów, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow! Super wpis :O kocham twojego bloga :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Znałem tylko kilka z tych blogów, więc lecę nadrobić zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Nebule. <3 Podglądam i wszystkie kreatywne zabawy zapisuję w pamięci - może przydadzą się w przyszłości. :) Uwielbiam autorkę - za ciepło, "nie przeszkadzanie" swoim dzieciom w rozwoju, nawet jeśli miałyby się przy tym pobrudzić albo zrobić coś dla dorosłych niewygodnego, i za styl, z rozłożystymi spódnicami i taką fajną, kobiecą nonszalancją. :) Reszty nie znam, ale ja tak totalnie przepadam w dzieciowych tematach, że muszę się pilnować, by nie obserwować za dużo, bo w tym momencie nie mają przełożenia na moje życie. :D Uwielbiam też Superstyler i ich Instagrama - za podejście do dzieciaków i znajdowanie przy tym wszystkim siły na robienie rzeczy dla siebie. <3 I oczywiście Mimi i Laylę Ikonn, które na pewno znasz od dawna. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O to mi się bardzo przyda. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  7. fajny wpis, warto podglądnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wiele nie znam, ale poznam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe zestawienie, będzie co czytać na jesienne wieczory ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. zabawkator - mój ulubiony

    OdpowiedzUsuń
  11. matka wariatka jest super

    OdpowiedzUsuń
  12. mnie inspiruja najbardziej ludzi!!:p

    OdpowiedzUsuń
  13. Super. Takiego spisu potrzebowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Parę z nich znam. Resztę chętnie odwiedzę

    OdpowiedzUsuń
  15. fajna lista. te blogi są naprawdę wartościowe

    OdpowiedzUsuń
  16. często odwiedzam matka wariatka :)

    OdpowiedzUsuń
  17. dla mnie wszystkie ciekawe :))

    OdpowiedzUsuń
  18. tyle inspiracji w jednym miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
  19. mnie jednak inspirują trochę inne rzeczy :) ale jakbyśmy wszyscy byli tacy sami to byłoby nudno !

    OdpowiedzUsuń
  20. Matka wariatka - uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  21. bardzo przyjemne inspiracje :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak na razie rozczytuję się w blogach Matka Wariatka i Maki w Giverny, super :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak na razie rozczytuję się w blogach Matka Wariatka i Maki w Giverny, super :)

    OdpowiedzUsuń
  24. hmm tyle propozycji... wiele nie znałam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jeden z ciekawszych wpisów na jaki trafiłam ostatnio. Dzięki za wpis i powodzenia z blogiem i instagramem!

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo przyjemny artykuł, czyta sie szybko i przyjemnie :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Przyjemnie się czyta ! :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Super, na pewno część odwiedzę :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Można się domyślać, że obecnie jesteś bardzo zaangażowana w swoje prywatne życie i bardzo mnie to cieszy, mam nadzieję, że czujesz się naprawdę szczęśliwa :) Chciałam jednak tylko wyrazić, że brakuje mi trochę twoich postów, to zawsze super strzały energii i pomysłów, które sama tak skrzętnie zbierasz i dzielisz się z innymi. Seria 1000 pomysłów na poprawę nastroju jest moją ulubioną i bardzo bardzo cię za nią podziwiam i szanuję, chętnie nabyłabym w formie książki i kupiła sobie, czy byłaby też świetnym prezentem dla bliskich, te treści są naprawdę wartościowe. Tak więc cierpliwie czekam na dokończenie owej listy sposobów, nie zależnie w jakiej formie :D pozdrawiam serdecznie, życzę dużo pomyślności, radości i zdrowia tobie i twojej rodzinie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. super, że tu trafiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Super artykuł. Bardzo interesujące propozycje. Nie znam żadnego z tych blogów. Trzeba więc do nich zajrzeć. :-)

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo fajny spis blogów. Teraz ciężko coś znależć wartościowego. Wszędzie tylko wyszukiwarki i CENEO ... :-)

    OdpowiedzUsuń
  33. Super, chętnie odwiedzę niektóre z nich !:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Kolejna porcja ciekawych miejsc w necie, super :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Z każdym wejściem na bloga liczę na nowy wpis...�� pozdrawiam serdecznie. Świetny blog!

    OdpowiedzUsuń
  36. na pewno wszystkie przejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  37. garść inspiracji na długo długo :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Zdecydowanie świetny pomysł z tą listą. Przynajmniej wiadomo gdzie czego szukać.

    OdpowiedzUsuń
  39. widzę że już mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Jest co przeglądać w wolnym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Super lista. Ja często zaglądam na polską ilustrację dla dzieci

    OdpowiedzUsuń
  42. Fajna i bogata lista blogów, miła podpowiedź dla rodziców gdzie zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  43. super zestawienie, na pewno każdy coś dla siebie odnajdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Wróć do nas, czytelników... :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Fajne propozycje niektóre z nich odwiedzam

    OdpowiedzUsuń
  46. Super propozycje. Na pewno sprawdzę :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Niektóre już odwiedzam :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Ciekawy wpis. Chętnie sprawdzę :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Dzięki za fajne inspiracje, na pewno są to ciekawe miejsca warte odwiedzenia.

    OdpowiedzUsuń
  50. Same świetne miejsca :)

    OdpowiedzUsuń
  51. fajna kolekcja, zabieram sie za sprawdzanie

    OdpowiedzUsuń
  52. Dużo inspiracji, chętnie zajrzę w te miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  53. super dużo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Świetny zbiór, sprawdzę na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Super, będę sprawdzać :)

    OdpowiedzUsuń
  56. można się zaczytać :D

    OdpowiedzUsuń
  57. Tyle fajnych miejsc, zapowiada się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  58. lektura na cały dzień :):)

    OdpowiedzUsuń
  59. Część na pewno sprawdzę. Super wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  60. Fajne blogi:) tyle czytania, zaczęłam zaglądać:) pozdrosy

    OdpowiedzUsuń
  61. muszę je sprawdzić :)

    OdpowiedzUsuń
  62. Rewelacyjna jest ta tablica :)

    OdpowiedzUsuń
  63. fajny wpis ciekawe miejsca

    OdpowiedzUsuń
  64. Bardzo fajna tablica dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  65. Super propozycje, bardzo mi się podobają :-)

    OdpowiedzUsuń
  66. Wspaniała tablica manipulacyjna ze zdjęcia :) szkoda, ze ja nie jestem taka zdolna

    OdpowiedzUsuń
  67. Przyjemnie się czyta, fajne propozycje. Polecam sprawdzić ;)

    OdpowiedzUsuń
  68. Ten pomysł z tablicą to rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  69. Rewelacyjny wpis! Dzięki Tobie poznałam kolejne świetne miejsca w sieci, do których będę zaglądać. Uważam, ze każdy blogger powinien zainwestować w reklamę. Dzięki temu będziemy mogli poznać więcej takich świetnych miejsc :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty