1000 pomysłów na poprawę samopoczucia: część 18



  1. Wybierz się na wędrówkę do Santiago di Compostela czy trasą Via Francigena.
  2. Odkop jakiś rodzinny przepis od swojej mamy, a najlepiej nawet babci czy prababci. Przygotuj potrawę będącą sentymentalną podróżą w czasie.
  3. Wypróbuj aplikację "Question Diary"
  4. Poszukaj ciekawych artykułów na interesujący cię temat na Google Scholar.
  5. Przeczytaj "Encheiridion" Epikteta (spisany przez jego ucznia) - to tylko 15 stron, ale za to jakich - napakowanych mądrością stoickiej filozofii.
  6. Wybierz się na boot camp, np. coś podobnego do "Daj sobie wycisk".
  7. Posłuchaj niezwykłego podcastu z Piotrem Pogonem, facetem, który "umarł cztery razy" - ten człowiek to po prostu rakieta pozytywnej energii.
  8. Pamiętaj o domykaniu. Przed wyjściem z pracy, wykreśl na przykład wszystkie zakończone zadania i zapisz wszystko co musisz zrobić kolejnego dnia. Przenieś wszystkie załatwione maile do odpowiednich folderów. Sam wiesz najlepiej, co pozwoli ci zamknąć daną czynność czy projekt. Jeśli tylko to możliwe, zawsze domykaj. Daj odpocząć umysłowi.
  9. Zamów sobie bieliznę szytą na miarę - jeszcze nie próbowałam, także nie mogę polecić wam jednoznacznie jednej firmy, ale zajmuje się tym m.in. Grubą nicią szyte.
  10. Zanurz się w świat zapachów na stronie i forum Fragrantica - poczytaj niemal poetyckie recenzje, zainspiruj się do wyjścia ze swojej perfumowej strefy komfortu.
  11. Znajdź w swoim mieście stare murale z czasów PRL - reklamy fabryk, zakładów itp. i sfotografuj je.
  12. Przeczytaj książkę "Sztuka filmowa" i wejdź na wyższy poziom odbioru filmów.
  13. Po obejrzeniu filmu, najpierw podyskutuj na jego  temat ze swoim  seansowym towarzyszem (lub zapisz kilka swoich głównych spostrzeżeń jeśli oglądałeś film sam) a później poczytaj teksty  na stronie Mediakrytyk, zbierającej recenzje wiarygodnych polskich krytyków filmowych oraz osób faktycznie interesujących się tematem. To niesamowicie wygodne fajnie poszerza temat i kieruje na nowe tory myślenia.
  14. Zrób sobie cytologię oraz USG piersi. Tak, w tym miesiącu.
  15. Znajdź idealny kosmetyk kolorowy - taki, który stanie się twoim wyróżnikiem, np. szminkę, w której będziesz się czuła jak w drugiej skórze. To naprawdę robi ogromną różnicę. Ja po wielu testach odnalazłam swoje kolory i są to odcienie zbliżone do mojego naturalnego koloru ust, tylko trochę ciemniejsze. Zdecydowanie nie nude, ale ciemne, zgaszone róże. Teraz już nie wyobrażam sobie bez nich poranka. To dla mnie taka kropka nad "i".
  16. Wypróbuj matę Pranamat. Sama jej nie posiadam, ale polecają ją gorąco osoby, których rekomendacjom ufam.
  17. Przeczytaj o moim podejściu do planów i marzeń w 2019 roku - po ponad trzech miesiącach już mogę stwierdzić, że nic tak rewelacyjnie się u mnie nie sprawdzało, jak właśnie ta metoda (zapisywanie tego co udało mi się zrobić, zamiast tego co chcę zrobić w przyszłości - delektowanie się zrealizowanymi punktami,  zamiast planowania). Brzmi mało intuicyjnie, ale to moje tegoroczne objawienie. Wreszcie ruszyłam konkretnie z miejsca.
  18. Zacznij prowadzić samochód zgodnie z ograniczeniami prędkości (do czego zachęca np. Lifemanagerka)
  19. Zrób kiszonki! Może być zwykła polska kapusta kiszona, czy ogórki, albo coś bardziej egzotycznego jak kimchi.
  20.  Codziennie zaglądaj na stronę Thingstobehappyabout.com i sprawdzaj pięć inspiracji na dany dzień.
  21. Rozpocznij sezon grillowy!
  22. Zacznij oglądać program Queer Eye - mój ulubiony poprawiacz nastroju na wieczór.
  23. Wyjdź na poszukiwania wiosny.
  24. Spróbuj lodów tajskich.
  25. Znajdź książkę, która będzie dla ciebie ciągłym źródłem inspiracji, czy odpowiedzi na różne siedzące ci w głowie pytania. Dla niektórych może to być ulubiony tomik poezji, dla wielu kobiet np. "Biegnąca z wilkami", dla wierzących Biblia itp. Najważniejsze, by jak najczęściej była w pobliżu, by można po nią sięgnąć nawet z przyzwyczajenia.
  26. Wystaw buzię do delikatnego, wiosennego słońca.
  27. Spróbuj swoich sił w origami.
  28. Przypomnij sobie wszystkie konkursy i nagrody, jakie kiedykolwiek wygrałeś.
  29. Włóż totalnie wygodne ciuchy - takie, które w żadnym miejscu nie uciskają, nie są zbyt ciasne, ale jednocześnie miło przylegają do ciała i dają przyjemne uczucie okrycia. Czasem wygląd można postawić na drugim miejscu i postawić po prostu na przytulność.
  30. Jeśli nie mieszkasz już w swojej rodzinnej miejscowości, po prostu pojedź w odwiedziny do domu.
  31. Umyj okna.
  32. Wybierz się w podróż szlakiem najstarszych polskich zamków.
  33. Wyjdź na spacer jeszcze przed śniadaniem.
  34. Przyglądaj się najmniejszym szczegółom na obrazach, takim, które większość osób pomija.
  35. Zorganizuj imprezę urodzinową z prawdziwego zdarzenia. Swoją albo dla kogoś bliskiego.
  36. Naucz się grać chociaż jedną piosenkę na gitarze. A później oczywiście zorganizuj ognisko!
  37. Przejrzyj wszystkie zalegające w lodówce czy szafce produkty spożywcze i zrób prawdziwą ucztę z "resztek".
  38. Poczuj zapach powietrza po burzy.
  39. Wybierz się w objazdową podróż autobusem
  40. Zacznij odważniej wyrażać swój styl.
  41. Wybierz się na gorące źródła.
  42. Zacznij kolekcjonować minerały.
  43. Napij się matchy.
  44. Wybierz się na zajęcia z ceramiki.
  45. Poszukaj swoich notatników, pamiętników z dzieciństwa
  46. Ucz się nowych tematów na Khan Academy - to darmowa platforma, na której znajdują się tysiące filmików i artykułów z różnych dziedzin (sztuki, matematyki, muzyki, informatyki i wiele innych). Ze swojej strony gorąco polecam historię sztuki. Pochłaniam wiedzę na temat różnych kierunków malarskich, twórców oraz ich obrazów jak gąbka. 
  47. Możesz też wybrać się do wirtualnej galerii z Google Arts & Culture.
  48. Naucz się wyplatać makramy.
  49. Zacznij korzystać ze strony What Should I Read Next?
  50. Spisz wszystkie swoje zadania w Any.do i ciesz się czystą od myśli głową.
Na koniec chciałam Was serdecznie zaprosić na mojego Instagrama. Tam pojawiam się częściej niż na blogu.




Post udostępniony przez Happyholic (@happyholic.pl)

Komentarze

  1. Super inspiracje 😍a Khan academy rzeczywiście super sprawa 😍

    OdpowiedzUsuń
  2. Nowy wpis! <3 Zapisałam sobie kilka pomysłów i już nie mogę się doczekać, aż je wykorzystam. Dziękuję, że chciało Ci się przygotować dla nas ten wpis. Wiosenne uściski z Beskidów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Buziaki z prawie Beskidów ��

      Usuń
  3. Uwielbiam twój blog, trafiłam stąd na Instagrama i cieszę się, że tam jesteś częściej. Niewiele jest takich blogów do których wracam, twój to kopalnia inspiracji <3

    OdpowiedzUsuń
  4. To napewno pomoże na wiosenny klimat

    OdpowiedzUsuń
  5. Od jakiegoś czasu wchodziłam na bloga z nadzieją, że będzie nowy wpis- własnie o tej tematyce. Jakie było dzisiejsze moje zdziwienie! Jak zwykle inspirująco :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja od dłuższego czasu korzystam z wiosennych promieni. Gdy mam tylko troche czasu to spędzam go na dworze.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja właśnie przysiadłam nad makramą :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow ale lista trzeba będzie ją zapisać :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna lista. Wspaniałe pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajna lista. Próbowałam nauczyć się kiedyś grać na gitarze, ale średnio mi to wychodziło. Brakowało mi zapału :) Wydrukuję sobie tę listę i zakreślę pomysły na majówkę! Dzięki! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Lody tajskie! To jest to!

    OdpowiedzUsuń
  12. A czyjego autorstwa "Sztuka filmowa"?

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniałe pomysły! Już zaczęłam je odhaczać :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Super. Mega inspirujące :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo inspirujący wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam Twoje motywuatory :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Koniecznie trzeba się czymś zająć, a najlepiej tym co nas relaksuje ^^

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetnie, każdy znajdzie coś dla siebie. Jesteś bardzo inspirująca. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  19. no i pięknie, inspiracje zawsze są potrzebne

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny insta, będę zaglądać. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Tyle pomysłów, że z pewnością każdy znajdzie coś dl siebie. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Od dziś mam w zakładce Thingstobehappyabout.com. Dzięki! :*

    OdpowiedzUsuń
  23. Wygląda na to, że niedzielę spędzę w rodzinnej miejscowości u bliskich ;) Genialne zestawienie, dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  24. To już 18? O matko muszę się wrócić do poprzednich :)

    OdpowiedzUsuń
  25. U nas właśnie sezon grillowy w pełni :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja też polowałam na takie rzeczy, teraz już wiem co będę robić :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo fajne te Twoje inspiracje. Sama wykorzystam ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Haha jak narazie umyłam okna. �� Swietny wpis muszę go zapisać

    OdpowiedzUsuń
  29. Lubię takie wpisy. Zawsze znajduję jakieś inspiracje dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Wiele inspiracji ale mało czasu.. Ale może coś niecoś się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo fajne rady, na pewno część wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Mycie okien mi nie poprawia nastroju ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ciekawy artykuł. I przydatne rady ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Fantastyczna lista ;) wiele punktów można połączyć, a wtedy to już poprawa gwarantowana.

    OdpowiedzUsuń
  35. Super lista, sama chętnie kilka punktów podkradne! :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja chyba sobie coś takiego zrobię bo masakra z moim planowaniem..

    OdpowiedzUsuń
  37. Długa lista. Jest z czego wybierać

    OdpowiedzUsuń
  38. Mi się bardzo podoba, znalazłam kilka punktów do swojej listy ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. Super zestawienie, muszę przeczytać pozostałe części:D Zdecydowanie najbardziej podoba mi się nr 21;) Dzięki za ciekawe pomysły

    OdpowiedzUsuń
  40. Odkopałam przepis na Skubańca :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Tyle inspiracji, że za każdym razem znajdują coś dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Świetne inspiracje, chętnie wykorzystam sporą część :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Dziś postanowiłam zrobić obiad z przepisu babci, będzie niespodzianka dla rodzinki :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Jak zawsze skuteczne sposoby! :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Zapowiada się ciekawie, pare punktów już wybrałam

    OdpowiedzUsuń
  46. Bardzo lubię takie wpisy. Bywają inspirujące :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Najwygodniejsze ciuchy to dla mnie piżama :D

    OdpowiedzUsuń
  48. Czekam z niecierpliwością na nowy wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Postaram się wykorzystać podane przez Ciebie propozycje. Może nie wszystkie jestem w stanie wykonać, ale postaram się!

    OdpowiedzUsuń
  50. a cóż to jest matcha ? nie słyszałam o tym jeszcze

    OdpowiedzUsuń
  51. bielizna szyta na miarę :) o kurde, mega!

    OdpowiedzUsuń
  52. W tym roku zaszalałam z kiszonkami :)

    OdpowiedzUsuń
  53. Cóż za zbiór ciekawych inspiracji. O większości nie słyszałam ;//

    OdpowiedzUsuń
  54. Masz naprawdę super pomysły na takie listy. Niektóre są bardzo przyziemne,a ile mogą dać człowiekowi radości, inspiracji.

    OdpowiedzUsuń
  55. A będzie taka lista tylko pod inspiracje z przepisami do ciasta?

    OdpowiedzUsuń
  56. Powietrze po burzy zawsze daj mi chwilę wytchnienia :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Widzę sporo fajnych pomysłów

    OdpowiedzUsuń
  58. Idealne pomysł na jesienne wieczory, na pewno wykorzystam coś z tej listy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  59. Ale się cieszę, że trafiłam na Twojego bloga! Bardzo fajna lista - naprawdę, sporo ciekawych punktów! Już ściągnęłam Question Diary!

    OdpowiedzUsuń
  60. W ubiegłym miesiącu udało mi się sfinalizować ok 30 zadań z tej listy. Jestem z siebie dumna. W tym miesiącu będę kontynuować listę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  61. Udało mi się posłuchać kilku Twoich rad, bo na wszystkie niestety nie starczyło czasu. Fajne masz pomysły! Niestety niektóre trudne do wykonania, ale nieraz warto się postarać dla swojego samopoczucia ;)

    OdpowiedzUsuń
  62. mam nadzieję, że wrócisz do pisania tej listy bo jest bardzo pomocna i inspirująca!

    OdpowiedzUsuń
  63. Przyjemny blog i interesujący wpis.
    Mam nadzieję, że będę tu często zaglądać.

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  64. Świetny wpis! Na pewno zacznę wprowadzać te sposoby na poprawę samopoczucia w życie. Poza tym mam zamiar zacząć rozkręcać swojego bloga na IG. Chcę jak najlepiej spożytkować czas który teraz mam.

    OdpowiedzUsuń
  65. Ja właśnie planuję kupić sobie do domu nowe meble :) Myślę, że to poprawi mi samopoczucie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty