Odkryj 5 Największych Pasji

Wszyscy wiemy, że najszczęśliwsi są ci ludzie, którzy w życiu kierują się swoimi pasjami i to oni osiągają największe sukcesy. Problem w tym, że my sami często nie wiemy co tak naprawdę jest naszą pasją i nie robimy nic by odkryć tą być może najcenniejszą tajemnicę życia.  Można to jednak zmienić! Jak?:


Wybierz 5 Wielkich Pasji i codziennie o nich pamiętaj
Marzeniem każdego z nas jest życie  zgodne z naszymi pasjami, osiąganie marzeń. Istnieje prosty sposób na ich znalezienie.
   
Wystarczy, że wypiszesz na kartce 10-15 rzeczy, które uwielbiasz robić, to kim byłbyś, co miałbyś w swoim idealnym życiu, jak ono by wyglądało. Nie zwracaj w tym momencie uwagi na żadne ograniczenia, pisz wszystko bez względu na to, że być może nie wiesz jak to osiągnąć. Liczy się CO a  nie JAK.

Następnie musisz wybrać z tej listy 5 największych pasji. Najprościej zrobić to poprzez porównanie 1 pozycji z 2 i wybranie tej, którą wolałbyś wykonywać/mieć, która jest dla Ciebie ważniejsza. Następie tą którą wybrałeś porównujesz z 3, później wybraną z 4 i tak dalej aż do końca listy. Ta, która wygra z wszystkimi będzie Twoją Pierwszą Wielą Pasją. Jeżeli wykreślisz ją z listy i w analogiczny sposób wybierzesz całą Piątkę Największych Pasji, obierzesz w swoim życiu odpowiedni kierunek. 

Warto powtarzać ten test przynajmniej raz na pół roku, dlatego, że nasze pasje mogą się zmieniać, możemy zauważyć w życiu nowe możliwości. Więcej w książce „Żyj z pasją” J.B. i Ch. Attwood.

Kieruj się pasją zawsze kiedy musisz podjąć decyzję
Dzięki temu, że znasz swoje 5 Największych Pasji, już wiesz czym powinieneś się kierować w swoich wyborach. Warto mieć zawsze na myśli te 5 rzeczy i na ich podstawie decydować czy to czego masz zamiar się podjąć przybliży Cię czy oddali od celu. Pasje to najlepszy wyznacznik dla naszych wyborów. 

Weź odpowiedzialność za swoje życie
Możesz zmieniać swoje życie. Warto sobie to jak najszybciej uświadomić. Nie musisz być uwięziony w swoich starych przekonaniach, działaniach, których tak naprawdę nie lubisz. To Ty aktywnie powinieneś kierować swoim życiem. Działaj tak, aby jak najczęściej kierować się w stronę swoich pasji! Wybieraj to, co kochasz robić! Bądź otarty na nowe możliwości!


Pamiętaj: To czemu w swoim życiu poświęcasz uwagę, ulega wzmocnieniu. Nagle zaczynasz dostrzegać możliwości, o których wcześniej nie miałeś pojęcia tylko dlatego, że zwyczajnie wiesz na co zwracać uwagę! Kiedy nie wiemy co jest nasza pasją myślimy dosłownie o wszystkim i o niczym. Gdy zawężamy nasze zainteresowania do 5 Wielkich Pasji wiemy na co  powinniśmy zwracać uwagę. I naprawdę coraz częściej udaje nam się zauważać nowe możliwości, które mogą przybliżyć nas do celu!

Gdybyście zdecydowali się na odnalezienie swoich
5 największych pasji, bardzo proszę Was o podzielenie się efektami w komentarzach :)

Komentarze

  1. Hmm, to ma sens. Nie można angażować się w milion rzeczy na raz, bo nie poświęci się wystarczającej uwagi żadnej z tych czynności. Wybranie tej jednej, jedynej jest najlepsze. Wtedy można oddać się jej całkowicie, tym samym... osiągnąć sukces! Chyba zaraz spiszę swoją własną wielką piątkę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację, dobry pomysł z tym, żeby wybrać tylko 5 największych pasji. Oczywiście dalej mama zamiar szukać nowych doznań i zajmować się innymi rzeczami, ale na tych 5 pasjach będę skupiona najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. noresay: dzięki temu, że wiemy na czym się skupić, dużo łatwiej do tego dążyć (mówię na własnym przykładzie: już po pierwzym dniu od spisaniu pasji, zaczęłam dostrzegać wiele nowych mozliwości ich realizacji):)

    OdpowiedzUsuń
  4. splątane słuchawki: oczywiście, nie można kompletnie zamykać się na inne mozliwości i zainteresowania. Nasze pasje mogą się zmieniać z czasem. Wyodrębnienie pięciu służy tylko temu, aby wiedzieć na czym się skupić, pozostawiajac przy tym furtkę na różne szanse jakie wraz z czasem się dla nas otwierają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dokładnie. Toksyczny wpływ niektórych ludzi nie może prowadzić do niczego dobrego :) co do szukania pasji- przyznam, że bardzo pomógł mi ten post. Zrobię sobie ten test, bo czuję taką właśnie pustkę, jeśli chodzi o moje pasje... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Katsuumi: bardzo się cieszę, mam nadzieję, że uda Ci się zapełnić tą pustkę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. HappyHolic - a jaka jest Twoja największa pasja?

    OdpowiedzUsuń
  8. WNZ: dzięki za zainteresowanie :) Moją największą pasją (co nie będzie zapewne zaskakujące), jest cała tematyka związana ze szczęściem i rozwojem osobistym. To jest to co kocham najbardziej. Wiąże się z tym prowadzenie tej strony oraz pisanie, chciałabym stworzyć coś naprawdę fantastycznego w tej kwestii :) Oprócz tego jakkolwiek fatalnie to brzmi, moją pasją jest nauka, zdobywanie wiedzy. Mam dość duże ambicje w tej dziedzinie. No i w końcu moja ostatnia pasja, to możliwość traktowania życia jako źródła radości, czyli np. wybranie kolejnego kierunku studiów, który będzie sprawiał mi prawdziwą przyjemność, praca w zgranym zespole, bycie świetnym rodzicem (kiedyś tam ^^) :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialna notka, w sam raz dla mnie, jako że wciąż jestem zagubiona w swoich pasjach i zainteresowaniach. Wiele rzeczy sprawia mi radość, aczkolwiek często tracę chęci i zapał do ich wykonywania z powodu przekonania, iż nigdy nie będę w danej dziedzinie tak dobra, jakbym tego chciała. Za chwilkę przyrządzę sobie taką listę, sama jestem ciekawa, jaki wynik otrzymam. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. use imagination: to jest właśnie największa pułapka- poddawanie się, gdy myśli się, że i tak nie będzie się w tej dziedzinie dobrym. Trzeba odrzucić takie myślenie i naprawdę jeśli uda nam się skupić na kilku pasjach, niezależnie od tego jak mało realistyczne one się wydają, możemy zdziałać cuda :)!

    OdpowiedzUsuń
  11. Super!

    Niektórzy mi mówią, że nie mają żadnych pasji. Wtedy im mówię prosto w oczy... to sobie znajdź! :)

    Niby proste ale tak właśnie jest. Gwarantuję, że gdy "zagłębimy się" w większość tematów, rzeczy, cudzych pasji itd to to zacznie nas interesować aż w końcu znajdziemy to jedno, które robi na nas największe wrażenie i najbardziej nas cieszy.

    Wystarczy naprawdę mocno poświęcać uwagę i wgłębiać się w tematy a znajdziemy swoją pasję (być może nie jedną).

    OdpowiedzUsuń
  12. Mikołaj: masz 100%-ową rację. Jeżeli nie mamy pasji, to naszym zadaniem jest po prostu ją znaleźć. Nie wierzę, że jest osoba, która naprawdę nie ma ani jednej czynności, którą lubi, osoby która w niczym nie jest dobra,lub o niczym nie marzy. Wystarczy otworzyć swój umysł i zidektyfikować to, co naprawdę nas pociąga :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wybrałam 5 pasji, ale chyba zostawię to tylko dla siebie. ;)
    Dziękuję za świetny post. Mam nadzieję, że ułatwi mi to życie. ;))

    OdpowiedzUsuń
  14. A jedną z moich pasji jest posiadanie własnej wyspy ;D Jeszcze nie szukałem żadnych ofert sprzedaży ale będę musiał zacząć :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Klaudia: ja też mam taką nadzieję :D

    Tomek: Ty zawsze masz wszystko dziwne, łącznie z pasjami ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja choć mam pasje i to raczej mniej jak 5 to jednak nie jest to takie proste :) Po prostu moje pasje się zmieniają, jedne z miesiąca na miesiąc, inne trwają latami jednak się zmieniają. Czasem jest ich 10, czasem dwie. Na pewno od kilku ładnych lat są ze mną książki, od jakiegoś czasu szynszyle, cytrusy czy monety, a ostatnio moje blogi. Jednak co będzie za pół roku? Najważniejsze to mieć choć jedną pasję, choć jedna to mało...

    OdpowiedzUsuń
  17. Sebastian: lepsza jedna niż żadna, szczególnie jeśli mocno się na niej skupimy :) A to, że pasje się zmieniają jest moim zdaniem fantastyczne :) W miarę jak nabieramy w życiu różnych doświadczeń poznajemy nowe rzeczy, które nas interesują. To że mamy jakąś zdefiniowaną pasję nie znaczy, że musimy się jej trzymać przez kolejne 15 czy 20 lat. Zawsze jednak warto wiedzieć, co w danej chwili jest naszym głównym przedmiotem zainteresowania :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Obrazek dołączył do mojego folderu pozytywnych zdjęć :)

    Co do pasji, to myślę, że każdy jakąś ma. Nawet taką małą, drobną. I tu można się zacząć zastanawiać czy jest coś takiego jak jedna jedyna, idealnie pasująca do danej osoby pasja. Ja myślę, że można kilkoma rzeczami w równym stopniu się interesować i być w nich bardzo dobrym.
    Osobiście też mam pasje (w ogóle "pasja" to tak górnolotnie brzmi, wolę użyć "zainteresowania"), ale trochę je zaniedbałam ostatnio. Całkiem świadomie zresztą, bo teraz muszę (i chcę) mieć inne priorytety.

    Pozdrawiam,
    Magda Bednarczyk

    OdpowiedzUsuń
  19. Magda:
    mnie też ten obrazek niesamowicie urzekł :)

    Celowo używam słowa "pasja", dlatego, że zainteresowanie to tylko mała część tego co kryje się pod słowem pasja. Wielu z nas interesuje się filmami. Ale tylko ci, dla których jest to Największa Pasja zdecydują się np. na pójście na studia z filmozawstwa, czy nakręcenie własnego filmu.
    Wiąże się to z drugim punktem mojej notki, czyli podejmowaniem decyzji na podstawie naszych pasji. Dlatego naprawdę istotne jest, żeby je znać. Od zainetersowań łatwo się odciąć, mając inne piorytety jak piszesz. Z pasją jest już inaczej: to jest właściwie nasz piorytet i to właśnie pasja jest dla nas najważniejsza (np. dla niektórych założenie rodziny czy praca w określonym miejscu)

    OdpowiedzUsuń
  20. Już zaczęłam szukać swoich pasji, kiedy zastanowiłam się i pomyślałam - hej, przecież ja je mam, znam i chcę rozwijać! Potrzebuję tylko dużo motywacji, pozytywnego myślenia ale wierzę szczerze że mi się uda, musi, prawda? Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. M&A: Oczywiście, że się uda! :) Znajomosć swoich pasji to naprawdę ogromny skarb, dzieki temu praktycznie każdy dzień może być inspirujący i co za tym idzie dawać nam sporo radości i satysfakcji :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Muszę to wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty