Reportaż o Tobie - luty 2012


W lutym postanowiłam przygotować dla Was i dla mnie samej małe wyzwanie. Mam nadzieję, że przyłączycie się do mojego mini projektu – „Reportaż o Tobie”.

W naszym codziennym życiu zazwyczaj błądzimy myślami w przeszłości lub tym, co dopiero przed nami. Rzadko bywamy w chwili obecnej. Nie zauważamy tysięcy małych cudów, jakie zachodzą w naszym najbliższym otoczeniu. Jesteśmy jakby nieobecni.

Poczucie szczęścia przychodzi jednak z zupełnie innej sytuacji: z czerpania radości z chwili!

Z tego właśnie powodu wymyśliłam miesięczny projekt, który ma na celu trzy rzeczy:
  • Pozwolić nam na zauważenie różnych rzeczy, o których zazwyczaj nie myślimy, a są na wyciągnięcie naszej ręki
  • Rozwinięcie naszej kreatywności poprzez twórcze zadanie na każdy dzień
  • Rozwinięcie w nas poczucia wdzięczności, poprzez uchwycenie ulotnych momentów za pomocą fotografii
Reportaż będzie polegał na udokumentowaniu 29 kolejnych dni lutego za pomocą jednej fotografii dziennie na określony temat.  Można w tym celu korzystać z mojej listy lub wymyślić własne 29 tematów. Chodzi o to, żeby jak najlepiej przedstawić swoje życie przez ten jeden miesiąc (przy okazji będzie to świetna pamiątka!) Tematy celowo są krótkie i ogólne dając duże pole do popisu :)

Po zakończeniu projektu przygotuje dla w jakiejś ciekawej formie efekty tego wyzwania w moim wykonaniu. Mam nadzieję, że znajdą się wśród Was chętni, do wzięcia udziału w tym projekcie. Jeśli uda Wam się zrobić jakieś zdjęcia możecie dać mi o tym znać i stworzyć z nich własny pokaz, filmik, umieścić je w specjalnej notce na blogu lub przesłać mi je (podpisane czego dotyczą) na mój adres mailowy:

Chodzi o to, żebym mogła ( o ile oczywiście będziecie chcieli) przedstawić tutaj efekty projektu każdej z osób biorącej udział, bądź to zbiorczo bądź indywidualnie w zależności od tego czy sami coś przygotujecie czy właśnie prześlecie zdjęcia mailowo do naszej wspólnej puli zdjęć :)

Myślę, jednak że najciekawsza będzie forma połączenia naszych dzieł w jedną całość, co pozwoli na  porównanie tego jak każdy z nas zinterpretował i ujął dany temat, także w miarę możliwości proszę o maile z fotografiami  :) 

I jeszcze jedno: nie przejmujcie się, jeśli nie uda Wam się zrobić jakiegoś ze zdjęć. Po prostu prześlijcie to, co macie.


Komentarze

  1. Ale świetny pomysł :D Może spróbuję...:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej zachęcam, choćby dla własnej satysfakcji :)

      Usuń
  2. buuu...a ja mam miesiąc fotografowania dopiero w marcu ;) ale kto wie może się dołączę, bo zawsze można poćwiczyć dobre ujęcia i wyobrażnię(zwłaszcza, że i tak wciąż robię jakieś zdjęcia).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę, to się faktycznie nie zgrałyśmy z tymi projektami ;)
      Ale tak jak mówisz, to może być dobra rozgrzewka :) :)

      Usuń
    2. mało tego - rozgrzeje też innych, bo właśnie Cię ładnie zareklamowałam (i porwałam zdjęcie - ale podpisane :)) ścisk

      Usuń
  3. Uchwycenie ulotnych chwil za pomocą fotografii... Tak, to ma swoje znaczenie. Robię dużo zdjęć. Kiedy się do nich wraca, przypominają się momenty, ich uczucia i wypowiedziane słowa - które bez tych zdjęć być może przepadłyby w zakamarkach zawodnej pamięci. A skoro to wraca - to każe myśleć więcej o znaczeniu pewnych spotkań i przeżyć...
    W zasadzie o pełnym znaczeniu życia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś również robiłam dużo zdjęć, potem jakoś się odzwyczaiłam. Niepotrzebnie.

      Chcę wrócić do tego łapania chwil, bo tak jak mówisz, zdjęcia stanowią kapitalną pamiątkę i jedyny w swoim rodzaju zapis różnych pięknych wydarzeń :)

      Usuń
    2. Co więcej, ładują nas pozytywnym obrazem przeszłości (a więc: naszego życia!), bo przecież przykrych chwil się nie fotografuje...

      Usuń
    3. I przeszłosć wydaje się bardziej kolorowa i pozytywna, niż może nawet była w rzeczywistości :)

      Usuń
  4. Całkowicie przypadkiem trafiłam na Twój blog. Wiedz, że zdobyłaś kolejną stałą czytelniczkę;) Z chęcią również wezmę udział w Twoim projekcie wykorzystując te tematy, choć może nie w tej kolejności;)
    Pozdrawiam serdecznie,
    Olka.

    OdpowiedzUsuń
  5. mam pytanie: Czy mogłabym ściągnąć od Ciebie ten pomysł?
    Tylko ja chyba zrobie to w innej formie jeśli sie oczywiście zgodzisz na podebranie pomysłu.
    Pytam ponieważ nie chciałabym żebyś uznała to za kradzież pomysłu.

    OdpowiedzUsuń
  6. chętnie wezmę w tym udział! ale niektóre punkty troche cieżko będzie sfotografować.. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że każdy z punktów można potraktować tak, że uda się coś w tym temacie sfotografować. Może nie konketnie daną rzecz, czy czynność, ale na pzykład coś pokrewnego, albo metaforę :)

      Usuń
  7. pomyślę nad tym :-)
    W jaki sposób przesyłać zdjęcia? Codziennie? Raz w tygodniu - udokumentowany tydzień?

    Po przeczytaniu: coś starego, coś nowego, pomyślałam, że kolejnym punktem będzie " coś niebieskiego" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że raz na tydzień wystarczy. Będę je zbierać całość dopiero po zakończeniu całego projektu :)

      A z tym niebieskim to faktycznie pasuje... nie skojarzyłam :D

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Super! im więcej osób się przyłaczy, tym ciekawsze będa pewnie efekty :)

      Usuń
  9. challenge accepted!:) (zobaczymy, co z tego wyjdzie :p)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ukrywam, że Twoje zdjęcia byłyby bardzo ciekawym elementem tego projektu, między innymi z racji niesamowicie interesującego (przynajmniej dla mnie) miejsca pobytu i związanego z tym stylem życia itp. ! :)

      Usuń
  10. Niestety, jesteśmy tak pochłonięci pewnymi sprawami, że nie zwracamy uwagi na drobiazgi. Wciąż wzdychamy do gwiazdki z nieba zamiast docenić to, co mamy. Bardzo fajny pomysł. Skąd Ty je czerpiesz? Banalny, ale nigdy bym na coś podobnego nie wpadła. Może się przyłączę..? Choć z moją głową oraz aparatem (i talentem do robienia zdjęć haha) byłyby marne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę się bardzo cieszyć, jeśli się dołączysz. Naprawdę :)

      A pomysły hmm no nie wiem, jakoś przychodzą z różnych inspiracji, często zagranicznych, gdzie tego typu akcje są bardzo popularne :)

      Usuń
  11. OO ! uwielbiam takie rzeczy :) może wyślę Ci coś taiego pod koniec miesiąca ? :) Pozdr .
    Żaaaba :P

    PS.: no właśnie skad ty masz takie fajne pomysły ?? =) hehe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a poztym dużo zdjęć robię i naprawdę jest to dobry pomysł :)
      A blog bardzo mi się podoba :D
      Żaaaba :P

      Usuń
    2. Super, jeżeli robisz dużo zdjęć to jedno więcej dziennie nie bedzie problemem :D

      Dziękuję :) :)

      Usuń
  12. Kochana HH! A czy mogłoby to być np. w takiej formie:
    ja umieszczam propozycję Twojego reportażu na moim blogu i oprócz moich postów codziennie umieszczę zdjęcie z Twojej listy. A Ty sobie je potem pościągasz - udzielam zezwolenia:))
    Może ktoś inny dołączy?

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpowiedż dla wszystkich: tak, projekt może być wykonany w zupełnie dowolnej formie, tak żeby był dla Was jak najfajniejszym wyzwaniem :)

    Pomysł codziennych notek ze zdjęciem (mrs.right)jest bardzo dobry :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ...jeszcze nie wiem jak ja to zrobię i skąd wytrzasnę dodatkowy czas, ale zaczynam dzielnie...choć chwilowo bez dostępu do aparatu, to jednak ratuję się na własnych zasadach i nie poddaję się :-) chcieć to móc :-)

    http://la-parapet.blogspot.com/2012/01/krotko-i-na-temat.html

    Pozdrowiska dla wszystkich uczestników projektu ! :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będziesz naszym heroicznym reporterem nawet bez aparatu :D

      Usuń
  15. Świetny pomysł! Oczywiście biorę udział :D

    OdpowiedzUsuń
  16. fajny pomysł, postaram się mu sprostać ! pozdrawiam, ewa

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzięki mrs.right dowiedziałam się o projekcie i zainspirował mnie! Bardzo cieszę się, że wpadłaś na taki pomysł. Spróbuję się przełamać do upublicznienia mojego miesiąca, a jeśli nie dzięki Tobie zyskam wspaniałą pamiątkę.
    Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ola, przede wszystkim warto wykonac ten projekt dla siebie, myślę, że bedzie on sprawiał dużo radości zarówno w trakcie jaki po zakończeniu.

      A jeśli się okaże, że będziesz chciała się z nami podzielić efektami, to bardzo fajnie, ale jeśli nie to też bardzo dobrze :)

      Your choice ;)

      Pozdrawiam i dzięki :)

      Usuń
  18. O! Jak fajnie, że trafiłam tu właśnie dzisiaj! :) Nie pozostaje mi nic innego, jak szybko podładować baterię z aparatu :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah robię dokładnie to samo :)
      Bardzo się cieszę, że akurat dzisiaj trafiłaś na bloga :) :)

      Usuń
  19. Gratuluję świetnego pomysłu! Od jakiegoś czasu chodził mi taki pomysł po głowie by zrealizować kilka fajnych projektów i umieścić je na blogu, tak terapeutycznie dla siebie do walki z depresją, jednak głupio mi jakoś było tak epatować swoim hmmm..egocentryzmem...no ale dałaś mi świetny pretekst ku temu;) Dziękuję:) Przyłączam się do zabawy-pewne punkty chyba nie ograniczą się u mnie do jednego zdjęcia a z innymi będzie kłopot by było choć jedno,ale i tak w to wchodzę:)
    Ciekawi mnie tak poza tym kim Ty jesteś prywatnie:) Wymyślasz świetne rzecz, które codziennie poprawiają mój nastrój:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że ten projekt będzie dobrym początkiem :)
      Każdy z nas powinien czasem skupić się na sobie i myślę, że ten reportaż robi to w najlepszym tego słowa znaczeniu...

      A prywatnie hmm może właśnie dzięki tym fotografiom uda mi się powiedzieć coś o sobie :)

      Pozdrawiam Cię serdecznie!

      Usuń
  20. Och już się doczekać nie mogę :D Przepisuję kolejne punkty do kalendarzyka, żeby nie zapomnieć o przesłance na każdy dzień :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale fajnie :) będziemy mieli zdjęcia z Holandii!
      Czyli oficjalnie mogę nazwać nasz projekt międzynarodowym :D :)
      Pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  21. Pomysł doprawdy inspirujący i tak jak napisałaś - o byciu tu i teraz.
    Jestem nową osobą, która przypadkiem tutaj trafiła, ale jeśli można też bardzo bym chciała dołączyć do projektu. Ogromną zaletą jest także tematyka zdjęć - zachęcająca do poszukiwań i robienia rzeczy, których być może nie robimy na co dzień. Ile momentów uda się wykraść dniu? A i na blogu Twoim zostanę w poczytaniu na dłużej. Gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i jak najbardziej zapraszam do projektu :)
      Starałam się tak dobrać tematy, by pokazać jak najwięcej różnych aspektów naszego codziennego życia.
      Dziękuję za te wszystkie miłe słowa i ... do dzieła! :)

      Usuń
  22. świetny pomysł :)
    chyba wezmę udział ... jednak z dziś nie będzie żadnego zdjęcia ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zawsze można zrobić zdjęcie na temat wieczorny relaks :)

      Usuń
  23. Gratuluję pomysłu!
    Wymagające propozycje - jestem ciekawa, jak uda się Tobie/Wam sfotografować np. nadzieję. Czekam na efekty! :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Magda :)

      Myślę, ze jakoś podołamy :)

      Usuń
  24. Dołączam się natychmiast ^^ I skorzystam z Twoich tematów jesli można ^^

    OdpowiedzUsuń
  25. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  26. Czy mogłabym jeszcze dołączyć do projektu?

    OdpowiedzUsuń
  27. Fantastyczna strona, świetny projekt! Oczywiście przyłączam się, od pewnego czasu aparat przyrasta mi do ręki a fotografia powoli staje się moją pasją:-) Dużo nauki przede mną a ten projekt to będzie swojego rodzaju ćwiczenie:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Rewelacyjny projekt. Jeden z ciekawszych, na które trafiłam w blogowym świecie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawstydziłam się ;) ... Ale bardzo mi miło :)))

      Usuń
  29. nie wiem jak mogłam przegapić ten post.
    Chciałabym wziąć udział razem z Wami, ale obudziłam sie dopiero teraz!

    OdpowiedzUsuń
  30. ...i dlaczego ja tu wcześniej nie kliknęłam...buuu
    Czekam na Wasze efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Fantastyczny pomysł! Tym bardziej, że uczę się mojego nowego aparatu i będzie to doskonały trening oraz sposób na uwiecznienie chwil. Pierwsze zdjęcie już zrobiłam i na pewno powstaną kolejne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie! można dużo poeksperymentować przy takim wyzwaniu, zarówno pod względem technicznym jak i kreatywnym :)

      Usuń
  32. Ale świetny pomysł! Szkoda, że dopiero teraz go znalazłem :) Wyślę w takim razie moje zdjęcia z 10 dniowym opóźnieniem! Wchodzę w to!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak już pisałam, nigdy nie jest za późno na takie wyzwanie. Można je zacząć praktycznie w dowolnym momencie! :)

      Bardzo się cieszę i pozdrawiam :)

      Usuń
  33. ale świetny pomysł! Szkoda, że dopiero dziś o tym przeczytałam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie szkodzi, w zasadzie można zacząć w dowolnym momencie :)

      Usuń
  34. za późno tu wlazłam i jak zwykle spóźniłam się :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zacząć od marca, dla własnej satysfakcji! :)

      Usuń
  35. szkoda, że tak późno do Ciebie trafiłam:))

    OdpowiedzUsuń
  36. świetny pomysł ! <3
    a mam jeszcze takie zapytanko , gdzie to znaczy w jakich miastach występujesz ? ;>

    http://dont--stop--believin.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. świetne!mogę pożyczyć pomysł i obrazek?:) wiem,że luty już się skończył,ale nie zależy mi na braniu udziału w wyzwaniu, tylko bardziej na tym żeby moi czytelnicy mogli mnie lepiej poznać +ja będę miała ubaw przy robieniu zdjęć:)
    odpisz na moim blogu,jeśli to nie problem:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty