60 sposobów na zmianę świata na lepsze!


1. Uśmiechnij się do nieznajomego na ulicy.
2. Przytrzymaj drzwi dla osoby, która idzie za Tobą.
3. Wyślij komuś podziękowanie za pomoc, której Ci udzielił.
4. Przejrzyj wszystkie ubrania i ofiaruj te, których już nie nosisz potrzebującym.
5. Powiedz komuś, że ładnie wygląda (szczerze!)
6. Zostawiaj w książkach z biblioteki zakładki z inspirującymi hasłami.
7. Prowadząc samochód wpuszczaj przed siebie innych kierowców.
8. Oddaj krew 
9. Przeżywaj swoje życie z entuzjazmem.
10. Wyeliminuj ze swojego słownika zwroty takie jak: „nienawidzę”, „nie mogę”, „nie będę”.
11. Zostań wolontariuszem, pomagaj innym.
12. Przeznacz część swoich pieniędzy na fundację.
13. Wybacz osobie, do której żywisz urazę.
14. Poznawaj nowych ludzi i dbaj o starych znajomych.
15. Inspiruj innych.
16. Traktuj wszystkich z ogromnym szacunkiem.
17. Bądź cierpliwy i wyrozumiały dla innych.
18. Podziel się z kimś przekąską w szkole, pracy.
19. Wrzuć kilka monet do automatu z napojami itp.
20. Doceń i pochwal kogoś za dobrą robotę, jaką wykonał.
21. Pytaj innych o radę i opinię.
22. Przynieś do szkoły/ pracy ciasteczka i poczęstuj znajomych.
23. Dawaj napiwki.
24. Zaoferuj komuś swoje miejsce podczas korzystania z komunikacji publicznej.
25. Wpuść kogoś, kto kupuje tylko kilka rzeczy przed siebie w kolejce w sklepie.
26. Szerz dobre wiadomości.
27. Powtórz coś dobrego, co usłyszałeś o innej osobie.
28. Podziel się parasolem w deszczowy dzień.
29. Słuchaj uważnie ludzi gdy z nimi rozmawiasz.
30. Zwróć czyjąś uwagę na piękny zachód słońca.


31. Wspieraj ludzi w ich dążeniach do spełnienia marzeń.
32. Zapytaj kogoś o przepis na pyszną potrawę, którą przygotował.
33. Pozwól zjeść komuś innemu ostatni kawałek pizzy lub ciasta.
34. Kiedy wyjeżdżasz z zatłoczonego parkingu, pomóż komuś w zaparkowaniu na Twoim miejscu.
35. Dawaj, nie spodziewając się niczego w zamian.
36. Powiedz komuś o rzeczach, które w nim podziwiasz.
37. Przytul swojego przyjaciela i powiedz jak wiele dla Ciebie znaczy.
38. Zostaw pozytywny komentarz na blogu nieznajomego.
39. Dawaj ludziom to co lubią najbardziej w momentach, w których najmniej się tego spodziewają.
40. Nie oceniaj ludzi.
41. Mów proszę, dziękuję i przepraszam.
42. Postaw znajomym pierwszą kolejkę napojów w pubie.
43. Nie patrz na życie aż tak poważnie!
44. Traktuj każde spotkanie z inną osobą, jako okazję do wprowadzenia czegoś pozytywnego do jej (a także Twojego) życia.
45. Mów prawdę.
46. Dawaj innym dobry przykład.
47. Powiedz dobry kawał.
48. Parkuj swój samochód na dalszych miejscach parkingowych, aby zostawić te bliższe dla innych osób, które być może bardziej ich potrzebują.
49. Nie pal w pobliżu innych osób. (Najlepiej w ogóle nie pal!)
50. Prowadząc samochód zatrzymuj się na przejściach dla pieszych.
51. Zobacz świat takim, jakim chciałbyś go widzieć.
52. Poświeć czas by nauczyć kogoś umiejętności, jaką posiadasz.
53. Szukaj okazji by pomagać innym ludziom.
54. Wspieraj akcje na rzecz zwierząt w schroniskach.
55. Akceptuj ludzi takimi, jakimi są.
56. Stań w obronie słabszej osoby.
57. Podaruj osobie w kolejce przed Tobą kilka groszy, jeżeli brakuje ich do tego, żeby nie rozmieniać banknotu.
58. Odwiedzaj chorych znajomych.
59. Dotrzymuj wszystkich swoich obietnic i zobowiązań.
60. Uśmiechaj się!

Komentarze

  1. Z tak długiej listy coś się na pewno wybierze ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie biore udział w Twoim projekcie dzieki któremu mozna codzinnie poszukac jakiegos pozytywu, bo obawiałam się, że nie bede miala tyle czasu, ale;
    Ale strasznie sie ciesze ze Cie odnalazłam, bo Twoje wpisy i czas kiedy je czytam mam pozwalaja mi na odkurzenie waznych rzeczy o których często zapominam
    dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę dlatego, że reportaż to tylko czasowy miniprojekt, a tak naprawdę najbardziej zależy mi na tym, żeby to właśnie moje wpisy dawały do myślenia, być może inspirowały do zmian :)

      Usuń
  3. Marzę by numer 43 stał się moim nawykiem ! :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojj tak... Z własnego doświadczenia zauważyłam, że w tym samym czasie kiedy ja się spinam i chcę np. wszystko perfekcyjnie przygotować "bo to przecież taki ważny projekt!" najczęściej te osoby, które traktują życie bardziejz przymrużeniem oka dużo lepiej na tym wychodzą (albo przynajmniej mają mniej stresu ;) )

      Usuń
  4. A dzisiaj będzie bardzo krótko i treściwie : ME GUSTA!
    *zwala Kota z laptopa- kot przestań nooo-piszę komentarza!*

    Jeszcze stosuje miłe emeile/smsy jeśli o kimś pomyśle lub mi się przypomni w danej chwili. Tak miło gdy ktoś o Tobie pamięta.
    Och a najbardziej lubię pierwszy punkt! I przeróżne sytuacje z nim związane ;D

    Masz pozdrowienia od mojego kota i kilka mruknięć. Sierściuch słabo znosi konkurencję laptopa więc kończę i idę zając się moją kochaną kociną

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, miło gdy ktoś o nas pamięta, dlatego warto pokazywać, że my także pamiętamy o innych. To w zasadzie bardzo prosta zasada, ale chyba jedna z najważniejszych: robić i dawać to, co samemu lubi się otrzymywać :)

      No i pierwszy punkt nie bez przyczyny znalazł się na tak wysokiej pozycji ;-))

      Mój kot również Was pozdrawia otwierając co prawda tylko jedno oko w czasie jego niemalże wiecznie trwającej drzemki ;)

      Usuń
    2. Hihihi uwielbiam koty! Wygłaskaj go ode mnie :D

      Usuń
    3. Ja również, jak widać po załączonym do wpisu obrazku :D

      Usuń
  5. Takie proste i trywialne, prawie nie wymagające czasu i wysiłku, a zarazem takie ciężkie i pracochłonne. Jednak myślę, że wszystko zależy od naszego nastawienia i sposobu myślenia.
    Ja codziennie mówię sobie to proste - uśmiechnij się!

    http://twojsukceswtwoichrekach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację : niby proste, niby pracochłonne... Myślę, że nie warto za wiele się nad tym zastanawiać tylko zwyczajnie wybrać, któryś punkt z listy i go wykonać :))

      Usuń
  6. hej! całkiem sporo z tych punktów/sposobów bardziej lub mniej świadomie stosuję! dzięki mnie świat staje się lepszy, cóż za miła myśl na dzisiaj :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, nie jesteśmy nawet świadomi, że wystarczą takie małe kroki, aby naprawdę sprawić żeby świat stawał się lepszy :)

      Usuń
  7. Mmmm... gdyby tylko wszyscy stosowali się do tej listy... zawsze możemy zacząć od nas samych ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Będę starać się większość spełniać na co dzień, na pewno będzie wszystkim milej (i mnie takze ;)). Pozdrawiam i zapraszam w wolnej chwili na nowa notke :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dłuuuga ta lista, ale gdyby każdy wypełnił choć kilka punktów świat byłby lepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Całkowicie zgadzam sie z ta lista. Jeśli ktos ma problem ze wszystkimi punktami, to ja polecam ostatni: UŚMIECHNI SIĘ! To zawsze działa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak ostatni punkt jest naprawdę najprostszy, ale czasem najważniejszy :)

      Usuń
    2. żeby tylko ludzie stosowali się do tych punktów, świat byłby piękniejszy. Ale życie nie jest takie proste..
      Pozdrawiam!

      Usuń
    3. W takich kwestiach warto liczyć tylko na siebie :)

      Usuń
  11. Mój synek siedząc ze mną przy kompie zapytał czy na zdjęciu to.. kocia joga :))))
    Dodałam do obs a teraz uciekam buszować po Twoim blogu. Jest inny niż wszystkie :)
    Pozdarwiam ciepło :)))
    Moaa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz nie wpadłam na takie porównanie. Zostawiłabym sobie ten obrazek do notki o jodze, którą mam kiedyś w przyszłości zamiar opublikować ;-)

      Pozdrawiam Ciebie i Synka :))

      Usuń
  12. Czy moja notatka z pomysłami na wpisy wyciekła gdzieś do internetu i trafiła w Twoje ręce? Żartuję oczywiście. :) Natomiast sama przymierzam się do podobnych wpisów (ten jak i kilka ostatnich).
    Bardzo pozytywnie i inspirująco - dziękuję!

    Pozdrawiam,
    Magda Bednarczyk

    OdpowiedzUsuń
  13. suuuper ! chce wiecej. codziennie wylosuje jedna karteczke i postaram sie wykonac :)
    anjacaro.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak mnie zachwyciłaś , że dodaje do obserwowanych:)

    OdpowiedzUsuń
  15. 5 i 29 stosuję bezczelnie często, 17 wciąż ćwiczę, a numer 43 to ciągła praca nad sobą. jak zwykle swoim postem wywołałaś u mnie uśmiech. dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja też lubię słuchać innych, to jest świetna cecha,
      inne rzeczy robię sporadycznie, a nad niektórymi faktycznie warto jeszcze dużo popracować, jak np. zbyt poważne branie życia ;-)

      Usuń
  16. Podobają mi się, bo wyglądają na proste. I szybko się nie wyczerpią. Na sam początek .....
    No dobra, cofam to. Pierwszych 5 wyglądało akceptowalne. 45- jaasne. Na początek zacznę od ostatniego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najtrudniej zawsze zaczać, a potem już górki ;-))

      Usuń
    2. bardzo lubię tu zaglądać, inspiruje mnie to do zmian na lepsze!a ten artykuł opublikuję również u siebie,(o ile się zgodzisz) by pomóc Ci szerzyć happyholizm :)

      Usuń
    3. Dziękuje! oczywiście, że się zgadzam :)

      Usuń
  17. Nie kumam 19 punktu :/
    A poza tym to prawie wszystkie inne realizuję :) To naprawdę nic trudnego!
    Od siebie dodałabym jeszcze: mniej przeklinać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi o to, że wrzucając np 2 złote do automatu ktoś kto przyjdzie do niego po Tobie będzie miała niespodziankę - darmowy napój ;)

      Usuń
  18. postanawiałem zrealizować każdy punkt z tej listy!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty