Filmy, które warto zobaczyć!

 Jednym z niezawodnych sposobów na poprawę humoru jest dla mnie obejrzenie filmu.
 I niekoniecznie musi być to komedia, która sprawi, że będę śmiała się do upadłego. Dużo bardziej uszczęśliwiający wpływ mają na mnie piękne filmy, nieraz dramaty, które ukazują wspaniałe wartości, ulotność chwil, poświęcenia. 

Poniżej chciałabym przedstawić listę pięciu filmów, które wywarły na mnie duży wpływ. Taka lista mogłaby być dużo dłuższa, dlatego że bardzo dużo filmów sprawia, że po ich zakończeniu zastanawiam się nad pewnymi sprawami. Niektóre zmieniają moje spojrzenie na świat, inne głęboko wzruszają, wywołując różne emocje. Ale w dzisiejszej notce chciałabym się ograniczyć właśnie do pięciu wybranych przeze mnie filmów, z których niektóre na pewno już widzieliście, ale są na tyle piękne, że warto sobie o nich przypomnieć! 

Jest to z pewnością jeden z moich ulubionych filmów. Wzruszał i bawił mnie do łez, a główny bohater stał się moją ulubioną filmową postacią.  
Film opowiada historię Walta Kowalskiego (Clint Eastwood), którego sąsiadem ironią losu zostaje wietnamska rodzina. Dlaczego ironią losu? Dlatego, że Walt to człowiek wyjątkowo uprzedzony pod względem rasowym, nazywający rzeczy po imieniu i generalnie można go uznać za wyjątkowo złośliwego typa.
Nie będę zdradzać więcej szczegółów, a jedynie serdecznie polecam Wam obejrzenie tego filmu!



Film ten przedstawia prawdziwą historię gwiazdy amerykańskiego futbolu: Michaela Ohera. Niezwykle wzruszająca i budująca opowieść.
Nie mamy tutaj do czynienia z typową historią ambitnego chłopca, który krok po kroku dąży do realizacji swojego sportowego marzenia. Życie Michaela znacznie bardziej go doświadczyło.  Główną rolę w tej historii pełni jednak niezwykła kobieta:Leigh Anne Tuohy (grająca ją Sandra Bullock dostała za tę rolę Oscara). Czego by nie powiedzieć o filmie, jedno jest pewne: jest niezwykle emocjonalny i  wprowadza w refleksyjny nastrój…



Moim skromnym zdaniem najpiękniejszy film, jaki do tej pory powstał. Jeżeli ktokolwiek z Was go nie widział, naprawdę powinien pomyśleć o jego obejrzeniu.
Jest to film o holokauście, ale inny od wszystkich tego typu dzieł.  Przedstawia bowiem historię ojca, który za wszelką cenę pragnie uchronić syna przed otaczających ich obozowym okrucieństwem i tworzy specjalnie dla niego iluzję obozu jako pewnego rodzaju zabawy, nawet w najbardziej drastycznych okolicznościach.  



Jest to większości na pewno znany film, jednak nie mogłam go pominąć w takim zestawieniu.
Można powiedzieć, ze jest to historia miłosna, ale myślę że ten film to jednak coś dużo więcej.  Jest to wyjątkowo piękna i wzruszająca opowieść o człowieku, który wyszedł cało z wypadku samochodowego. Zginęła w nim jednak jego ukochana kobieta oraz sześć innych osób. Ben Thomas (Will Smith) obarcza się winą za ten wypadek i przygotowuje pewien plan... Naprawdę warto zobaczyć…



Ten film może wydawać się Wam trochę nie na miejscu. Komedia, Hugh Grant: gdzie tutaj miejsce na wielkie emocje?
Główny bohater -Will ma 38 lat i dotąd, jak sam to określa, "nie robił nic". Żyje dzięki tantiemom za popularną piosenkę, którą niegdyś napisał jego ojciec i z błogą rozkoszą oddaje się urokom życia. W jego życie w pewnym momencie wkracza 12- letni chłopiec, który sprawia, że wszystko zaczyna się zmieniać…
Jest w tym filmie coś, co sprawiło, że totalnie się w nim zakochałam. Nie tylko bawi (i to bardzo), ale dotyka też istotnych problemów. Jest niezwykle ciepły i piękny. Można go nazwać inteligentną komedią ze świetnymi dialogami, historią. Oprócz tego świetna muzyka i niezapomniane wykonanie piosenki „Killing me softy”. Serdecznie polecam!

Dziękuję Hannah za inspiracje do napisania tego artykułu :)

Podzielcie się proszę w komentarzach propozycjami filmów, które na Was wywarły szczególnie pozytywne wrażenie lub sprawiły, że inaczej zaczęliście spoglądać na świat. Jestem bardzo ciekawa Waszych pomysłów!

Komentarze

  1. Kocham Johnnego Deppa i właściwie każdy film z nim jest w stanie poprawić mi humor. Ale filmy, które uważam za wyjątkowo pozytywnie nastrajające to "Don Juan de Marco" i "Benny i Joon". Niesamowite!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też go uwielbiam :)
      Od razu wpisuję filmy, które poleciłaś na moją listę :)

      Usuń
  2. Szkoła uczuć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez dwóch zdań! Ten film wycisnął ze mnie strumienie łez ;)

      Usuń
  3. Angielski Pacjent, Bez mojej zgody, Kwiaty na poddaszu -super filmy :)

    a co do gitary to super sprawa, do tej pory grałam na akustyku, ale wczoraj tak się spodobało u kolegi , że postanowiłam zainwestować w przyszłości, jak będzie mniej wydatków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Angielski Pacjent: jak najbardziej! Resztę dopisuję na listę :)

      Ja też zaczynałam na akustyku, niestety ... kiedyś tak niefortunnie mi upadł, że złamałam gryf. I od tej pory mam gitarę elektryczną, która jednak osobiście z perspektywy czasy dużo mniej mi się podoba ;)

      Usuń
  4. Pręgi, ciężki ale dobry film(pomimo, że nie przepadam za głównym aktorem).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie widziałam... Zapisuję na listę!

      Usuń
    2. Ja widziałam kiedyś film, ale nie pamiętam tytułu. Pamiętam , że był przepiękny o pięknej dojrzałej miłości. Pani miała alzheimera i tylko na 1 sekundę przypominała sobie kim jest . Pan opowiadał jej ich historię i w ostatnim momencie ona sobie przypomina , że ta historia jest o niej po czym zapomina i prosi by opowiedział Jej ta historię. I on Jej opowiada..Bardzo chciałabym obejrzeć to jeszcze raz.. jak ktoś zna tytuł to proszę o podanie :)

      Usuń
    3. TAK :) och tak.. nie umiałam sobie przypomnieć tytułu a jest tak prosty :) dzięki :)

      Usuń
  5. Doskonały wybór. Gran Torino - mistrzowskie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę przyznać, że choć słyszałam o większości tych filmów, do tej pory nie widziałam ani jednego... Sądzę, że najwyższy czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja do Twojej listy (poniekąd również mojej:)) dołożę dwa filmy:
    "Once"- niezwykła historia o niezwykłej miłości. Z cudowną piosenką "Falling slowly"
    I - zupełnie z innej beczki- film, który oglądam zawsze, jak mam kiepski nastrój. Absurdalny prehistoryczny humor: "RRRrrr!" Widziałam około 50 razy xD. Dialog z tego filmu zaczynajacy się od słów: "zaraz będzie ciemno..." cytowany przez moje dzieci zawsze rozładowuje napiętą atmosferę w domu:))
    buźka
    M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co ciekawe, nie widziałam "Once" ale jestem zakochana w całym soundtracku z tego filmu :)

      No i "RRRrrr!" - tysiąc razy juz miałam to obejrzeć, ale jakoś nigdy nie było okazji, teraz już na pewno go obejrzę, żeby zobaczyć kulotwe już "zaraz będzie ciemno" :D

      Usuń
  8. Gran Torino od dawna obiecuję sobie obejrzeć :)

    A jak "Szkoła uczuć" to i "Pamiętnik"! Kocham ten film. I uwielbiam "Shall we dance" - za taniec, za spełnianie marzeń, za opowiedzenie się po stronie małżeństwa. Oglądałam milion razy i oglądam zawsze jak leci w tv ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, "Pamiętnik" z tej samej bajki co "Szkoła uczuć" :)
      A o "Shall we dance" nie słyszałam... muszę nadrobic braki :D

      Usuń
  9. Żadnego z tych nie oglądałam, czyli widzę że mam zaległości. :)
    Na mnie duże wrażenie zrobił "Chłopiec w Pasiastej piżamie". Strasznie wzruszający film, po nim zaczęłam się zastanawiać, ile złego dzieje się na świecie, i co mogę zrobić, by to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też słyszałam, że to piękny film, mam go na swojej liście ... Dzięki za pzypomnienie! :)

      Usuń
    2. Dobry film, ale zarazem wstrząsający. Szczególnie końcowa scena .....
      Filmu nie oglądałam całego, tak gdzieś od połowy (trafiłam na niego w HBO). I póki co nie chcę go oglądać całego, sama połowa filmu była dla mnie wystarczająco wstrząsająca :-o

      Usuń
  10. Nie oglądałam żadnych z tych filmów. Zaczęłam oglądać 'Życie jest piękne', ale skończyłam po 20min. bo zaczął mnie denerwować język i grafika;) ja kocham film "P.S. Kocham Cię" :) Będę go ubóstwiać do końca moich dni! A po za tym uwielbiam "Pamiętnik" bo tak właśnie wygląda moja wymarzona miłość ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem dlaczego zlikwidowało mi jedno zdanie, które miałam w nawiasie! Dlatego napiszę go jeszcze raz;) "..uwielbiam "Pamiętnik" bo tak właśnie wygląda moja wymarzona miłość.." chodzi tu o to, że tak sobie właśnie wyobrażam miłość ; oni szaleją za sobą nieustannie, kochają się na zabój, ale nie wiedzą co to znaczy nuda, czy brak porozumienia, wszystko robią dla śmiechu itd. ;)

      Usuń
    2. Trochę tak jest z "Życie jest piękne", że początek może rozczarować, ale warto pozostać jeszcze 10 kolejnych minut aż do rozpoczęcia właściwej historii już w obozie...

      No i "Pamiętnik" to fim piękny bez dwóch zdań :) a "PS. Kocham Cię" czytałam :)

      Usuń
  11. wszystkie odhaczone, a z uwagi na tematykę Twojego bloga, "Siedem dusz" z Willem Smithem proponuję podmienić na "W pogoni za szczęściem" - ten film to dopiero wywraca do góry nogami rzeczywistość (jak większość filmów opartych na faktach).pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wstyd przyznać, ale nie widziałam "W pogoni za szcześciem" :)

      Usuń
  12. "Życie jest piękne" to też jeden z moich ulubionych filmów. Oglądałam go tylko raz i to dawno - zastanawiam się jakie teraz wywarłby na mnie wrażenie.
    "Gran Torino" oglądałam niedawno i też bardzo mi się spodobał.
    "Jerry Maguire" z Tomem Cruisem bardzo mnie poruszył, pozytywnie nastroił do życia. Dzięki temu filmowi zrozumiałam jak wielką wartość ma miłość (do wszystkich i wszystkiego) i że tylko ona się liczy w życiu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że za każdym razem wywiera on coraz mocniejsze wrażenie...
      Dzieki za polecenie "Jerry Maguire" - nie widziałam :)

      Usuń
  13. Ani jednego nie widziałam, ale za to wszystkie obejrzę! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja polecam Erratum, dziś akurat pisałam o nim u mnie na blogu :)

      Usuń
    2. Jeśli tylko zdobędę DVD to na pewno obejrzę :)

      Usuń
  14. Wyznania gejszy.. :) z racji tego , że jestem w Japonii a także z racji miłości jaka jest pokazana w filmie.. Dziewczyna zakochuje się , trzyma uczucia na wodzy, nie może ich wyjawić.. i wiele lat trwa w tej miłości aż jej marzenie się spełnia.. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba lepszej rekomendacji tego filmu nie mogłam dostać, niż od mieszkanki Japonii ! :)

      Usuń
    2. Japonii jaka jest pokazana w filmie już nie ma.. niestety.. Ale pokazana jest pięknie i taki widok warto trzymać w sercu.. :) Choć jadąc można się przez to rozczarować :)

      Usuń
    3. Madzia, chyba taka już jest magia filmów, niezależnie od tego jaki kraj pokazują zawsze go "upiększają" lub celowo pokazują go z tej ciemniejszej strony... Ale przynajmniej można się rozmarzyć :)

      Usuń
  15. Dwa dni temu oglądałem "Family Man" z Mikołajem Klatką i polecam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeju jak mi ciężko. Znam tyle dobrych filmów...ale wybrałam specjalnie coś dla Ciebie - "Blask" albo "Billy Elliot".

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję, dziękuję. Części już widziałam, ale są to filmy, do których mogę wracać nieustannie :)
    O prawdziwej miłości psa i człowieka polecam "Mój przyjaciel Hachiko"

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja też w takim razie podzielę się tytułem, a mianowicie "Remember me". I niech nie zraża Was Robert Pattinson w obsadzie, zakończenie filmu jest niezwykle zaskakujące, sprawia, że na długo nie pozbędziecie się tego filmu z Waszych myśli.
    Prócz tego "My name is Khan"-mistrzostwo. Kilkakrotnie ściskało mnie w gardle podczas oglądania.

    OdpowiedzUsuń
  19. Zdecydowanie "Chłopiec w Pasiastej piżamie"!! Bardzo wzruszająca opowieść o dwóch chłopcach.
    "Bez mojej zgody" - o dziewczynce, która została poczęta by ratować swoją siostrę.
    No i moje ulubione "127 godzin", "Into the wild" oraz "Frozen" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajna notka! Może kiedyś podobna tylko o książkach?
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
    2. "127 godzin" i "Into the Wild" również bardzo mi się podobały :)
      No i ten pomysł z notką o książkach fantastyczny! Na pewno skorzystam :D

      Usuń
  20. Ja gorąco polecam Kal Ho Naa Ho (Gdyby jutra nie było - przepiękny.
    Podam kilka cytatów z tego filmu:
    "Zacznij iść, Naino, a droga, sama się znajdzie..."
    "W każdej chwili, tu, na ziemi, żyj pełnią życia, czasu, który masz, jutro może zabraknąć.."
    "Pierwszym etapem miłości jest przyjaźń, ostatnim też, brakuje nam środka, zacznij iść a droga sama się znajdzie. Przemyśl... – na przemyślenie tego daje ci... całe moje życie."

    Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetne cytaty! Jak najbardziej zachęciłaś mnie do zobaczenia tego filmu :)

      Usuń
  21. o tak, boski Hugh zdecydowanie poprawia mi nastrój:P

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja polecam jeszcze "W pogoni za szczęściem", "Yes man" i "Choć goni nas czas".
    "7 dusz" też mi się bardzo podobał. Tylko wydaje mi się, że w opisie zdradziłaś za dużo. Jak się mniej wie, to się lepiej ogląda ten film. Przynajmniej według mnie. :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo dobre filmy :)
      Hmm chyba masz rację... widzę tu mały spoiler. Spróbuję to jakoś zmienić ;)

      Usuń
  23. Lista Schindlera
    Good Bye Lenin
    Chłopiec w pasiastej piżamie
    Requiem dla snu

    a z seriali uwielbiam Chirurgów i przesłania płynące z tego serialu oraz Mistrza i Małgorzatę(serial z 2005 roku)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Seriali jakoś nie oglądam, ale filmy naprawdę warte zobaczenia!

      Usuń
  24. Musiałam usunąć i napisać od nowa ... bo tyle nam się przypomniało że lepiej by było w jednym komentarzu :)
    O to one:
    1. Sekretna życie pszczół - rewelacyjny
    2. The bucket list - na końcu płakałam jak dziecko
    3. Co gryzie Gilberta Grape`a - z Deppem i DiCaprio.
    4. Forest Gump
    5. 6 zmysł
    6. Piękny umysł
    7. Uśpieni - uwielbiam.

    i w ogóle z innej bajki ale uwielbiam ten film:
    8. Skazany na Shawshank
    9. Zielona Mila

    Pozdrawiam - chyba trochę zaszalałam.
    Wszystkie na prawdę polecam !!

    Mała A.

    OdpowiedzUsuń
  25. Widzę, że mamy bardzo podobny gust filmowy! Uwielbiam The Bucket List, Gilberta Grape'a, Forresta, 6 zmysł, Piękny umysł, Shawshank, Zieloną Milę .. no po prostu wszystkie oprócz Sekretnego życia pszczół, którego jeszcze nie widziałam!
    Chyba musimy się kiedyś wybrać razem do kina ;))

    OdpowiedzUsuń
  26. :)
    Naprawdę polecam. Z serii filmów dających do myślenia. The blind side i 7 dusz już nie wymieniałam, ale też bardzo lubię. Czy Wyznania gejszy i filmy nakręcone na podstawie powieści Nicholasa Sparksa typu własnie Pamiętnik czy Szkoła Uczuć.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. A.I. Sztuczna inteligencja - Artificial Intelligence: AI

    OdpowiedzUsuń
  28. "Peaceful warrior" (siła spokoju) - film powstał na podstawie książki "Droga miłującego pokój wojownika", która opowiada prawdziwą historia Dan'a Millman'a...
    Naprawdę godne polecenia..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodaję do mojej listy filmów do obejrzenia! :)

      Usuń
  29. Przeczytałam wszystkie komentarze i dodałam do mojej listy ;) Wiele z nich oglądałam ale chętnie sobie przypomnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Polecam film Iluzjonista. Mimo, że nie byłam fanką takich filmów, ten mnie przekonał. :)


    zapraszam Cię do mnie :) masz taki pozytywny blog, że wskazówki od Ciebie będą czymś bardzo mi przydatnym. :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Greetings from Colorado! I'm bored at work so I decided to check out your website on my iphone during lunch break. I enjoy the information you provide here and can't wait to take a look when I get home.

    I'm surprised at how quick your blog loaded on my cell phone .. I'm not even using WIFI,
    just 3G .. Anyways, excellent blog!

    Feel free to surf to my blog :: workouts for vertical

    OdpowiedzUsuń
  32. Hello there, just became alert to your blog through Google, and found that it is truly informative.
    I am gonna watch out for brussels. I will be grateful if you continue this
    in future. Numerous people will be benefited from your writing.
    Cheers!

    Here is my page :: vertical leap workouts

    OdpowiedzUsuń
  33. I love your blog.. very nice colors & theme. Did you design this website yourself or did you hire someone to do it
    for you? Plz respond as I'm looking to construct my own blog and would like to know where u got this from. thank you

    my weblog: workouts to improve vertical jump

    OdpowiedzUsuń
  34. Rosyjski film "Rusałka". Totalnie magiczny!

    OdpowiedzUsuń
  35. Witam :) Natknęłam się przypadkiem na Twój blog i zakochałam się do tego stopnia, że przeglądam całe archiwum...od końca :) Dotarłam właśnie do tego miejsca a z racji tego, że jestem wielbicielką kina (widziałam większość wymienionych tu filmów a i tak spisałam je na liście, żeby jeszcze raz obejrzeć) postanowiłam dodać coś od siebie. Mój ulubiony film " Między niebem a piekłem" z przecudownym Robinem Williamsem. Magia :) Pozdrawiam i dziękuję za Twój inspirujący blog :) Edyta.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty