Zostań kolekcjonerem!

Jak już wiele razy wspominałam, jestem zwolenniczką posiadania jak najmniejszej liczby przedmiotów. I tak otacza nas zbyt wiele informacji, problemów, a zbędne przedmioty dodatkowo potęgują wrażenie przeciążenia i natłoku. Ale od tej zasady istnieje wyjątek: kolekcjonowanie!

Od dziecka ogromną radość sprawiało mi zbieranie różnych rzeczy. W przedszkolu były to karteczki do segregatora (pewnie wielu z Was również je zbierało!), następnie pocztówki z wszystkich miejsc, które odwiedzałam. Do tej pory sprawia mi niezwykłą radość dodawanie nowych przedmiotów do mojej kolekcji.

A co zbieram w tej chwili? Wszelkiego rodzaju kubki!

Przyczyna jest prosta: uwielbiam herbatę, jak żaden inny napój na świecie! Moim zdaniem pita ze szklanki, zupełnie traci swój urok. W kubku lub w filiżance zaś nabiera pełni smaku :)

Oto mała część mojej kolekcji:


Siłą rzeczy kolekcjonuję również herbaty, najczęściej zielone. Mam ich naprawdę sporo w domu, ale z oczywistych przyczyn kolekcja ta ciągle się zmienia :)

   Kolekcjonujecie coś? Sprawia Wam to radość?
Podzielcie się swoimi odczuciami w komentarzach!

Komentarze

  1. Oj ja dużo rzeczy kolekcjonuje, NR1 lusterka do ręki. Tutaj zobaczysz moja kolekcje- http://pohnke.blogspot.com/2011/01/lustereczko-powiedz-przecie-kto-jest.html
    z tego jestem najbardziej dumna
    Potem bizuterie PANDORA
    Potem konie drewnniane, swieczniki giganty, ramki recznie rzezbione w ogóle jako Byk kolekcjonuje piękne unikatowe przedmioty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hannah, te lusterka są po prostu prześliczne! Ile mniej więcej masz ich już w swojej kolekcji?

      PS. Również jestem bykiem! :))

      Usuń
  2. Ja w swoim życiu kolekcjonowałam jedynie karteczki. Hm.. chociaż można by zaliczyć do kolekcjonowania pamiątki sentymentalne w postaci zdjęć, liścików i innych pierdół, które są przywieszone na tablicy korkowej ;) Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. kawy,herbaty,długopisy <3
    robię listy ulubionych utworów
    kiedyś pocztówki i karteczki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no tak, robienie list to też kolekcjonowanie :) mogłabym cały czas i non stop ;))

      Usuń
    2. I tak myślę,że kolekcjonuje dobre produkty,połączenia i smaki.
      Co do dżemu porzeczkowego- galopkiem do sklepu. Dobry jest biedronkowy <3 Właśnie wcinam z nim naleśnika cynamonowego i jestem zachwycona do tego stopnia,że fotki nie cyknęłam ;).

      Usuń
  4. oj tak karteczki w przeczkolu to był hit :) Podobnie jak Ty zbieram różnego rodzaju herbaty... w sumie nie zbieram ale kosztuje :D natomiast mam swój jeden wyjątkowy kubek termiczny :)
    Najbardziej lubie zbierać różnego rodzaju biżuterię ręcznie robioną z drewna :) Często jestem w Bieszczadach i w jednym sklepiku "Galeria Czarny Kot" przy drodze (może ktoś kojarzy w Dołżycy) kupuje przeróżne wisiorki, kolczyki, branzoletki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mój chłopak też namiętnie kolekcjonuje kubeczki... teraz przeprowadza się i jego największym problemem jest aktualnie ''gdzie ja postawię moją armię kubeczków?!'', haha :D ma na ich punkcie fioła i trzyma je na osobnych półkach żeby je wyeksponować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no faktycznie, to może być dość duży problem przy pokaźnej kolekcji :D Ale na pewno gdzieś znajdzie swój kącik ;))

      Usuń
  6. Również uważam, że herbata pita ze szklanki traci urok. Ale kubków nie zbieram, tylko pocztówki. Daje mi to niesamowitą radość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie ... nie wiem co jest w tej szklance, ale po prostu herbata robi się w niej taka przeciętna ;))

      Usuń
  7. KOmpletnie nie kojarzę tych karteczek "z przeczkola"...

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja całe życie coś kolekcjonuję... Były karteczki z notesików i te do segregatora, znaczki, pocztówki, papeterie, muszle, kamienie... teraz od paru lat zbieram zakładki do książek - mam ich około 4000 z prawie 40 krajów świata :)
    Kubki też uwielbiam i też mam ich sporo, ale nie traktuję ich jak kolekcji - po prostu jak widzę kolejny piękny kubek, to muszę go mieć :D Ten z uśmieszkiem też mam a raczej 4 różne małe takie + jeden gigantyczny).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale Ci zazdroszczę! Uwielbiam zakładki do książek, ale mam tylko kilka... Zastanawiam się, jak zacząć zbieranie takiej kolekcji :D

      PS. Ten mój kubek na zdjęciu jest właśnie gigantyczny, tylko jakoś tak zmalał na zdjęciu :D

      Usuń
  9. Stara porcelanę :)
    jedna z częci kolekcji jest tutaj:

    http://summerhouse-kalinki.blogspot.com/2011/10/china-blau.html

    I korki od wina;)

    Buziaki
    M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śliczna porcelana, zachwycają mnie takie kolekcje u innych, dlatego że sama mam raczej przyziemne zainteresowania kolekcjonerskie ;))

      Usuń
  10. Kolekcjonuję stare fotografie i stare, bardzo stare pocztówki. Ostatnio tez różańce:)Kiedyś zbierałam anioły, gównie te któe trzymały w ręku książkę:)Kolekcjonuję też dobre wspomnienia i myśli:)Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! dobre wspomnienia i myśli też kolekcjonuję :))

      Podoba mi się, gdy ktoś zbiera coś oryginalnego, jak np. różańce, jeszcze sie z tym nie spotkałam, a na pewno są przepiękne :))

      Usuń
  11. Uwielbiam wszelkiego rodzaju kubeczki - chociaż ich nie kolekcjonuję, mam całkiem sporą kolekcję. Kiedyś też były ty karteczki, pocztówki, anioły. Na dobrą sprawę nic nie kolekcjonuję. Ale uwielbiam otaczać się przedmiotami z duszą. starymi fotografiami, przedmiotami nadgryzionymi zębem czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Hmmm tak sobie pomyślałam, że kiedyś kolekcjonowało się a teraz to chyba nic nie kolekcjonuję no może buty :) uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Buty - bardzo pożyteczna pasja kolekcjonerska :D

      Usuń
  13. Teraz już zbieram tylko muzykę na komputerze:) Kiedyś była tego masa - gazety, komiksy, naklejki, karteczki...:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kochana, ja też kolekcjonuję kubeczki ! :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Na starość tracę pamięć najwyraźniej...zapomniałam dodać, że kolekcjonuję też misie. Ale tylko te w klimacie retro wyglądające na stare, lub naprawdę stare, marzę o tych kolekcjonerskich OOAK, ręcznie szytych, ale ich ceny powalają póki co;)Moja kolekcja misiów na razie skromna, ale ile razy zajrzę do koszyka misiowego tyle razy się uśmiecham:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, widziałam Twoją kolekcję na blogu :) Wcale nie jest taka skromna :D No i myślę, że ta pasja wyjątkowo spodoba się Twojej córeczce :)

      Usuń
  16. Karteczki z notesików.. ach ten sentyment z pierwszych klas podstawówki :) Każdy je wtedy zbierał!
    Teraz od paru lat kolekcjonuję wachlarze, bo mam do nich ogromną słabość latem w upalne dni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, chyba naprawdę każdy :D Szkoda, że gdzieś je pogubiłam ;)

      Wachlarze, jak najbardziej przydatna i zapewne piękna kolekcja, mam jeden naprawdę wspaniały z Wenecji :)

      Usuń
  17. Na starość związałem się z Postcrossing. I jakieś pół roku temu odebrałem pierwszą pocztówkę, która przyszła z Niemiec. Tak, więc kolekcjonuję popularne już tutaj pocztówki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zastanawiałam się już kilkakrotnie nad postcrossingiem, to naprawdę ciekawa forma kolekcjonowania pocztówek, bo można zdobyć okazy z naprawdę egzotycznych zakątków ;))

      Usuń
    2. Za tymi egzotycznymi okazami trzeba się naczekać. Cieszy jednak podwójnie kiedy coś takiego się odbiera.
      Niby dlaczego skazane na porażkę? Uważam że jest wręcz odwrotnie. Dlatego właśnie że człowiek pisze na blogu to co chce napisać. Rzadko kto chyba tworzy ot tak sobie bez choćby krztyny swoich pragnień czy marzeń. To pozwala powiedzieć coś o jego charakterze czy zamiarach.

      Usuń
    3. Dlatego podstawą do analizy miały być dwa blogi. Materiału na pewno nie mało.
      Rozpisując kolejne podpunkty udowodniłaś jednak moją tezę. Można, prawda? Można. I wcale nie trzeba zagłębiać się nie wiadomo jak głęboko.

      Usuń
    4. W porządku, to nie ja jestem tutaj po psychologi. Zostawmy już ten profil i dokładny opis. Ciekawą jest jednak sama interpretacja. Słowa nie były przecież wymyślone, wzięte z powietrza, tak? Można na podstawie bloga coś o człowieku powiedzieć czy nie?

      Usuń
    5. I to w głównej mierze chciałem przeczytać.

      Usuń
  18. Znowu telepatia? Właśnie wczoraj napisałam sobie post o kolekcjonowaniu i mam w szkicach. :P Haha.
    Kiedys zbierałam karteczki, do tej pory mam pełen segregator bo zkoda mi wyrzucić lub sprzedać. Kolekcjonowałam komiks WITCH- również mam do tej pory ^^ Teraz kolekcjonuję pocztówki, muszelki ( i inne morskie skarby), porcelanowe lalki i zaczęłam niedawno koszulki. Ale nie byle jakie tylko z krajów w których byłam. Na razie mam takie dwie ale mam nadzieję poszerzyć tą kolekcję. ^^ Aha no i zakrętki z Tymbarka... ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zatrzymałam sobie tylko jeden kapsel z tymbarka:
      "Wyjdziesz za mnie?" (chociaż raczej bez większego kontekstu) ;))

      Usuń
  19. Hmmm ... w różnych etapach życia bywało różnie, ale teraz kolekcjonuję książki :)

    http://twojsukceswtwoichrekach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Ze swoimi zbiorami zapisuję się do klubu zbieraczy książek i zielonej herbaty ! :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak, tak! Książki i zielona herbata! :))

      Usuń
    2. Ja się dołączam, zielona herbata.. właściwie nie tylko zielona :)
      i książki kucharskie :)
      a do tego poszewki na jaśki we wszystkich kolorach :) z racji możliwości zmian za pomocą tkanin w moim salonie :)

      Usuń
    3. Książki kucharskie to coś wspaniałego, nie mówiąc już o tym w jaki piękny sposób są współcześnie wydawane. Magia :))

      Usuń
  21. Witam ;) książki o Detektywie Monku :) mam wszystkie i czekam na więcej :) kolekcjonuję też ubrania ;p świeczki, kwiaty... Wszystko co daje uśmiech :)


    Miłego poniedziałku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam żadnej z tych książek ... stanowczo muszę nadrobić :)
      Tobie również życzę miłego tygodnia! :))

      Usuń
  22. http://collections.pl/ tutaj znajdziesz ludzi podobnych sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. pocztówki, figurki, znaczki w mniejszym stopniu ;p też w podstawówce

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty