Pinspire … czyli raj dla kochających inspiracje!

W dzisiejszym wpisie chciałabym polecić Wam pewną stronę, która zupełnie pochłonęła mnie w ostatnim czasie. Jest to strona Pinspire.pl, którą można opisać jako naszą własną internetową tablicę oraz raj dla wszystkich kochających organizowanie swoich inspiracji.

Możemy na niej publikować nasze własne inspiracje, pomysły z różnych stron, przeglądać inspiracje innych osób, komentować i przypinać na naszej tablicy w zasadzie wszystko co chcemy, aby na niej widniało. Możemy tworzyć osobne kolekcje, czyli np. podzielić naszą tablicę na mniejsze części, w których przypinamy związane tematycznie obrazki i odwołania np. kulinaria, stylizacje, DIY czy też cytaty. Tylko od nas zależy wygląd naszej tablicy. 

Dodatkowo strona ta jest niezwykłym źródłem inspiracji od innych osób, gdyż w zasadzie każdy może podzielić się tym co udało mu się odnaleźć w sieci lub co sam wykonał. Portale tego typu już od jakiegoś czasu biją rekordy popularności w USA. Tym bardziej byłam bardzo zadowolona na wieść o tym, że powstał już nasz polski odpowiednik Pinspire.


Istnieje kilka niepisanych zasad, których powinno się przestrzegać w korzystaniu z Pinspire.

1. Zawsze podawaj źródło swojej inspiracji (najlepiej pierwotne, czyli te, w którym dane zdjęcie, przepis czy tekst zostało po raz pierwszy opublikowane).
2. Podawaj odnośnik do konkretnej podstrony, zawierającej rozwinięcie danej inspiracji a nie tylko adres ogólny np.  www.happyholic.pl, który przenosi nas jedynie na stronę główną autora.
3. Nie przypinaj obrazków bezpośrednio z wyszukiwarki grafik Google, ale ze strony z której pochodzą.
4. Jeśli przypinasz zdjęcie potrawy czy np. DIY nigdy nie umieszczaj pod nim całej instrukcji wykonania, a jedynie fragment, który zachęci innych do odwiedzenia strony źródłowej.

Zachęcam Was serdecznie do wkroczenia w świat Pinspire oraz odwiedzenie mojej tablicy, na której umieszczam niektóre materiały z bloga, odnalezione inspiracje oraz rozwiniętą o kolejne pozycje listę rzeczy, które sprawiają mi przyjemność (o której pisałam w poprzednim artykule) w formie obrazkowej. Bawcie się dobrze!

Komentarze

  1. O, nie znałam tej strony. Dzięki.
    Pinspire to odpowiednik tak modnego ostatnio Pinterest, tak? W takim razie trzeba sprawdzić. :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Na razie ma mniejszą bazę użytkowników niż Pinterest, ale myślę, że szybko się rozwinie :)

      Usuń
  2. świetny blog! :) bardzo mi się podoba :) a "pinezke" uwielbiam, ale niestety aby się zalogowac trzeba swoje konto na facebook'u przekształcić na oś czasu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm o tym nie wiedziałam, bo nie rejestrowałam się przez facebooka. Troszkę bez sensu faktycznie, bo osobiście zupełnie nie podoba mi się ta cała oś czasu...

      Usuń
    2. ...i to są te chwile, kiedy cieszę się, że nie mam FB... kompletnie nie rozumiem "o co kman" ;)

      Usuń
    3. Trochę jestem tym komentarzem zaskoczony, gdyż loguję się do Pinspire przez FB i bynajmniej nie mam osi czasu (bleee... coż to za kolejny durny pomysł FB)

      Usuń
    4. czyli zapewne problem tkwi w czymś innym...

      Usuń
  3. Ciekawa strona. Może kiedyś założę tam konto. Ogólnie to twoja strona/blog jest ciekawy. Na pewno będę wpadać tu częściej.

    OdpowiedzUsuń
  4. To polski odpowiednik www.pinterest.com o ile się nie mylę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeczytałam post niżej i idę właśnie zrobić sobie herbatkę :) Fajnie, że mnie popierasz w kwestii staników- no nie lubię :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa strona, na pewno warta odwiedzenia:)

    OdpowiedzUsuń
  7. muszę sprawdzić tę stronkę bo faktycznie brzmi ciekawie! I oczywiście bardzo dziękuję za komentarz u mnie, popieram pomysł prezentu bez okazji - to najlepszy dowód jak cenny jest dla nas ten drugi człowiek

    OdpowiedzUsuń
  8. Sny są najlepszą inspiracją :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie dla mnie... Mam wyjątkową tendencję do śnienia koszmarów!

      Usuń
  9. Fajne to pinspire, co jakiś czas warto zaglądnąć, żeby naładować się pozytywnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pinterest o wiele fajniejszy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko jest fajne, gdzie jest więcej uzytkowników i tym samym więcej zdjęć. Dlatego właśnie trzeba rozwinąć nasze Pinspire, bo tak naprawdę mało się różnią oprócz tego małego mankamentu ;)

      Usuń
  11. Oczywiście, że znam tą strone - jest uzależniająca! ... ale także opolecam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajna strona, powoli się w nią wkręcam ^^

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna strona. Podobna to weheartit.com Też z inspiracjami ^^ Osobiście zakochałam się w stronie którą kiedyś podałas jako źródło z optymistycznymi obrazkami których już sobie pozapisywałam na dysku ^^ :* Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewne notsalmon. com :) Świetna strona pod tym względem :)

      Usuń
  14. Korzystam z Pinterest, Pinspire nie znałam , ale lecę juz tam zajrzeć!
    Miłego, happy- tygodnia!
    M.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzieki za nowa stronke do uzaleznienia od :) Pomysl mi sie podoba i postanowilam skorzystac. Mam tylko problem ze wrzuceniem zdjeica na awatar - nic mi nie dodaje, laduje i laduje, pisze ze zakonczono pomyslnie a zdjecia jak nie bylo tak nie ma... Szkoda. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. a jak można zmienic język angielski na polski ?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty