Kwadrans Radości 7 - Najlepsze gry planszowe

Dzisiaj chciałam Was namówić do odejścia od komputera, zebrania ekipy znajomych i spróbowania swoich sił w którejś z gier planszowych czy też towarzyskich. Co to ma wspólnego ze szczęściem? Całkiem sporo.


W dzisiejszych czasach tak rzadko spotykamy się z innymi ludźmi. Nie mówiąc już o spotkaniach dla zwykłej zabawy. Tego rodzaju gry są świetnym pretekstem do wspólnego spotkania, a przy okazji wspaniale budują nasze relacje ze znajomymi (szczególnie w grach kooperacyjnych).

Sama dopiero niedawno zainteresowałam się grami planszowymi. Wcześniej byłam przekonana, że to rozrywka dla dzieci. Jakie było moje zdziwienie, gdy odkryłam, że istnieje ogromny rynek gier planszowych dla dorosłych - z porywającą fabułą, wymagającymi logicznego myślenia zasadami. Kupiłam jedną z gier na prezent dla swojego chłopaka i od tej pory drzwi do mojego domu przestały się zamykać  - wszyscy chcieli spróbować tego typu rozrywki. A gdy już raz spróbowali - od razu umawialiśmy się na kolejne spotkanie!

Oto kilka moich propozycji :

1. Pandemic - to właśnie gra, dzięki której poznałam świat gier planszowych. Naszym zadaniem jest uchronić świat przed pandemią różnych chorób. Gra jest o tyle ciekawa, iż wszyscy uczestnicy grają razem przeciwko grze! (Zobacz zdjęcie powyżej)







2. Wszystkim nam znane Scrabble - pora je "odkurzyć" i zaprosić znajomych na małą partyjkę!






3. Letters from Whitechapel - to jedna z ulubionych gier moich znajomych. Mogą w nią grać bez końca, Jedna z osób wciela się w seryjnego mordercę - Kubę Rozpruwacza, a reszta musi go wytropić.  Emocje nieraz sięgają zenitu - cała gra opiera się na prawdziwych wydarzeniach.





4. Legendarne Monopoly, czy jak ktoś woli Eurobusiness - kto z nas nie pamięta tych emocji z dziecinnych lat przy kupowaniu miast i "kasowaniu" innych graczy ;)








5. Munchkin - gra karciana będąca parodią gier RPG. Kupa śmiechu gwarantowana. Wszystkie chwyty dozwolone. Nawet więcej - najwredniejszy gracz, który wykiwa całą resztę zazwyczaj wygrywa (muszę się przyznać, że jest to jedyna gra, w którą ZAWSZE wygrywam - chociaż nie wiem czy jest się czym chwalić ;) )








Są to moim zdaniem świetne propozycje na prezenty dla bliskich czy znajomych oraz wspaniała rozrywka na długie wieczory. Oczywiście polecam Wam powrót również do wszelkiego rodzaju innych rozrywek tego typu: gry w  kości, karty. Warto przypomnieć sobie rozrywki naszego dzieciństwa :)

Komentarze

  1. Ja uwielbiam TABU!!! Bo oprócz kart, jest tam jeszcze klepsydra oraz czerwony PIERDZIOSZEK :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tabu jest rewelacyjne i zabawa jest tym lepsza im lepiej znają się gracze. Pisałam o tabu, scrabble i kilku innych grach u siebie na blogu - polecam je na prezenty i nie tylko

      Usuń
  2. Masz racje. Teraz nawet w internecie mozna pograc w gry planszowe... To zabija wiezi miedzyludzkie. :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bym jeszcze dodała kultowego chińczyka :) Pamiętam, jak kiedyś całą rodziną siadaliśmy do tej gry. To były czasy! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. W scrabble regularnie gram, w chińczyka również. Mam nawet twistera, ale w niego jeszcze nie grałam, jakoś się nie złożyło. Gry karciane też są fajne, zwłaszcza canasta. Polecam grę Rumikub. O grach RPG słyszałam same pozytywne rzeczy, niestety nigdy nie grałam. W dzisiejszych czasach o tyle trudno zebrać ekipę do grania w planszowe gry, bo trudno w ogóle spotkać się na "ploteczki" a co dopiero na zabawę.

    OdpowiedzUsuń
  5. my w scrabble gramy zawsze wieczorami całą dużą grupą na narciarskich wyjazdach - i to jest nasza gra "zimowa". A latem gramy z dziećmi w Rummikub (nazywamy to graniem "w rumika":)))
    A z dzieciństwa pamiętam grę pt. "Grzybobranie"- zbierało się tam plastikowe grzybki z planszy do koszyczka:) Uwielbiałam ją:))))

    OdpowiedzUsuń
  6. chińczyk najlepszy ;D Pozdrawiam, www.monika-paula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam planszówki:) + wszelakie gry w karty:)

    OdpowiedzUsuń
  8. znałam tylko scrabble i monopoly, ciekawe jest też Cashflow :)
    co do wyzwań rocznych - również czytałam jego ksiażkę (po obejrzeniu filmiku w sieci) i była bardzo inspirująca i odprężająca zarazem (szczególnie próba ukamienowania ) innych niestety nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. jest jeszcez fajna gra cos w stylu gra slow (nie pamietam jak sie to dokaldnie nazywa) sa druzyny i gramy druzonowo sa karteczki na torych jest sloowo klucz i musimy to opisac w taki sposob zeby nas zkolega z grupy zrozumial o co chodzi, ale jest haczyk :D na tej samej kartce sa napisane slowa ktorych uzywac nie mozemy (np. slowo klucz to materac, zakazane wyrazy: np leżeć) wiaodmo ;) fajnie sie gra z osobami z ktorymi sie dlugo zna bo wteyd fajnie mozna kojarzyc fkaty :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Scrabble i monopoly ...uwielbiam;) choc z przykrością stwierdzam że nie mam okazji grac;(pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Scrable, monopoly , kalambury + karty ;D ......Minus gier planszowych to chyba tylko to że czasami nie ma z kim pograć ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. dziękuję, mi bardzo miło czyta się twoje bloga :)

    lubię grać z siostrą i młodszą kuzynką w monopoly ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. mmm gry planszowe - uwielbiam - najbardziej chińczyka :D choć mamy tez monopoly, Twistera czy Scrabble - super gry :) Osobiście chciałabym zagrać jeszcze w Tabu - podobno genialne. No i może nie planszowa ale na pewno towarzyska Jenga - uwielbiam ta grę choć niestety jej nie posiadam :)
    Inne które wymieniłaś nie znam ale ta pierwsza wydaje się być naprawdę ciekawa.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja bym dodała mimo wszystko do tych gier Naszą swojską talie kart : poker,makao, bryyydż
    Och monopoly ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz? Ja bym się zastanowiła poważnie nad wpływem truskawek na ...szczęście! :D Mi one dają niesamowite szczęście. Och i maliny ♥

      Usuń
  15. w scrable chyba gram najczęściej! bardzo fajna rozrywka i pomysł na spędzenie czasu inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
  16. tak , takie gry to rzeczywiście dobry sposób na spędzanie czasu z przyjaciółmi , ja gram w karty z moimi regularnie, to jest dobry powód do spotkań i nie ma że mi się nie chce :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mój absolutny faworyt: Osadnicy z Catanu! :) Grom planszowym jestem szczerze oddana od lat :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Znam tylko 2 i 4... bardzo ubogo widzę, muszę popracowac nad tym tematem :D
    :*

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo lubię grać w planszówki, ale coś dawno tego nie robiłam :D Właśnie myślimy ze znajomymi z klasy, czy nie wziąć jakiś na wycieczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. monopoly <3
    jeszcze uwielbiam rummbikub ! czy jakoś tak :p

    OdpowiedzUsuń
  21. zapraszam na strone www.planszolandia.pl tam znajdziesz wiele tytułów ciekawych gier. Gramy już od 4 lat.
    Masz racje, gry wciagają jak bagno, a do tego dobra zabawa gwarantowana

    OdpowiedzUsuń
  22. Znam tylko scrabble, ale zainterygowałaś mnie tą szpiegowską grą!

    OdpowiedzUsuń
  23. Muszę kiedyś spróbować z tymi grami, na pewno jest to miła odmiana od ciągłego siedzenia przed komputerem. Tylko znaleźć odpowiednią okazję i namówić znajomych.
    Ostatnio ze znajomymi wpadliśmy na pomysł zabawy w zagadki (trzeba znaleźć bardzo głupią odpowiedź na pytanie), co prawda to nie gra planszowa, ale bardzo fajnie spędziliśmy czas i wszyscy się bawili jak dzieci :).

    Gry planszowe odeszły w zapomnienie, bo po co komu one, skoro we wszystko można zagrać w internecie, ale jednak gra na żywo to zupełnie co innego.

    OdpowiedzUsuń
  24. A ja dorzuciłabym jeszcz starego, dobrego chińczyka, jako wspomnienie z dzieciństwa i jako element postępu karciankę BANG! Boska zabawa:)))

    OdpowiedzUsuń
  25. fajny pomysl na prezent - wyprobuje - dzieki pa

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja polecam Jungle Speed, ale radzę nie grać z dziewczynami o długich paznokciach :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Wieki w nic nie grałam! A to tak bardzo przypomina czasy dzieciństwa : D

    OdpowiedzUsuń
  28. chyba nie ma sensu robić czegoś wbrew sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Scrabble to moja ulubiona gra. W ubiegłym roku kupiliśmy z chłopakiem wersję travel, którą można wszędzie ze sobą zabrać bez ryzyka, że coś się zgubi. Zabieramy scrabble na spacery do parku i w długie podróże pociągiem, świetnie się przy tym bawimy i trochę sprzeczamy przy dywagowaniu o tym czy wymyślone przez mnie słowo istnieje :D:D:D

    OdpowiedzUsuń
  30. Na imprezę polecam Palce w pralce. wsiąkniecie jak raz zagracie

    OdpowiedzUsuń
  31. Moje propozycje:
    Scrabble, Othello (Reversi), Monopoly, warcaby : )
    Polecam jeszcze jedna (nieplanszowa) - Rummikub, rewelacyjna

    OdpowiedzUsuń
  32. Ale super! Od dawna myślałam o jakichś grach, ale potrzebowałam, żeby mi ktoś coś ciekawego polecił. I oto mam! :) Pędzę na allegro (pewnie tam znajdę? :) )

    OdpowiedzUsuń
  33. Chińczyk, Chińczyk i jeszcze raz Chińczyk! Pamiętam, miałam takiego na sześć osób! To jest niebo lepsze niż jakiekolwiek internety!
    A w gronie moich znajomych świetnie sprawdza się... TWISTER! Nie jest to do końca gra planszowa, ale emocje niemałe. I to zmyślanie która ręka/noga na który kolor, byle tylko sie ktoś szybko wyłożył : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To akurat prawda - nie ma nic lepszego na imprezę niż Twister! :)

      Usuń
  34. Ja tez lubię scrabble, hartują umysł i są znakomite na deszczowe dni lub zimne wieczory.No i oczywiście grę w karty z przyjaciółmi:)

    OdpowiedzUsuń
  35. crabble i eurobizness są dla mnie klasykami i nigdy sie nie znudzą. Na szczęście moja bratowa jest wielką fanką gier planszowych i długo nie trzeba jej przekonywać. Podczas mojej ostatniej wizyty w Polsce wraz z bratem, jego żoną i moim chłopakiem graliśmy cały wieczór w Eurobiznes, podczas gdy moi rodzice bawili się z wnuczką. Mała Natalka była wielce zaintrygowana grą, która tak wciągnęła jej rodziców :))

    OdpowiedzUsuń
  36. Gry to fajna sprawa :) ja polecam Tabu, Osadników z Catanu i kolejką wraz z dodatkiem Ogonek :) pierwsza pozycja czyli Tabu jest najbardziej imprezową grą, można grać w nieograniczone ilości osób :) fajna zabawa gwarantowana :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiamy Tabu - to chyba moja ulubiona gra! :) Mamy wersję mobilną na smartphonie, także wszędzie mamy Tabu ze sobą :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty