Jedna Książka: Listography



... a raczej jeden zestaw książek, które po prostu muszę Wam polecić! Szczególnie jeśli tak jak ja macie bzika na punkcie robienia przeróżnych list - rzeczy, które chcecie zrobić, piosenek, które najbardziej lubicie, filmów, które macie zamiar obejrzeć, miejsc, które chcielibyście odwiedzić...

Książki kupiłam sobie już jakiś rok temu - dozuje sobie przyjemność korzystania z nich, także niektórych list jeszcze nawet nie zaczęłam. W końcu mam całe życie na ich uzupełnianie... :)

Pierwsza z książek to "Listography - your life in lists" - dotyczy list rzeczy, wydarzeń, które miały już miejsce. Wystarczy wziąć do ręki pióro, książkę i otworzyć ją na losowej stronie, aby przenieść się do świata cudownych wspomnień z własnego życia.



Przykładowe listy, to np.

Lista ulubionych restauracji
Lista ulubionych nauczycieli
Lista zespołów, które słyszałeś na żywo
Lista najlepszych dni w Twoim życiu

Druga książka to "My Future Listography - all I hope to do in lists" - jak łatwo można się domyślić, dotyczy przede wszystkim przyszłości, wszystkich rzeczy, których chcielibyście spróbować, marzeń.


Przykładowe listy:

Lista zajęć, w jakich chciałbyś wziąć udział
Lista dań, których chciałbyś spróbować
Lista błędów, których nie chciałbyś powtarzać w przyszłości
Lista nawyków, z którymi chciałbyś zerwać
Lista rzeczy, jakie chciałbyś osiągnąć

W książkach jest cała masa uroczych rysunków, przyozdabiających kolejne pytania, a także miejsce na własne pomysły list. Myślę, że jest to świetna forma upamiętnienia różnych ciekawych wspomnień oraz podsumowania marzeń na przyszłość.


 Nie muszę chyba nikogo przekonywać, że przypominanie sobie pięknych momentów z przeszłości, jak i myślenie o tym, co ekscytującego chcielibyśmy robić w przyszłości jest źródłem ogromnej przyjemności.

Czy lubicie robić listy, jakiego typu?
 Jestem bardzo ciekawa Waszych doświadczeń w tej kwestii!

Komentarze

  1. ja zazwyczaj takie rzeczy piszę w kalendarzu :) ale to prawda,że samo ich zapisanie motywuje i pozytywnie nastraja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam spisywać takie rzeczy! :3 I chyba sprawię sobie taką książeczkę,o.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglada to przeslicznie. Chetnie bym sobie taki ksiazki zakupila. Swietnie nadawalby sie tez na prezent:)

    OdpowiedzUsuń
  4. moje życie to jedne wielkie listy i spisy :D że też nie wiedziałam o istnieniu tej serii! cudo! czy są dostępne w PL?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba raczej nie ... ja kupiłam na brytyjskim Amazonie :)

      Usuń
  5. Pomysł na książki brzmi świetnie! Ja osobiście dosyć często sporządzam takie listy, na przykład co chcę dzisiaj zrobić, jakie filmy chcę obejrzeć, czy jakie książki pójdą teraz to recenzji. Chyba powinnam się zaopatrzyć w jedną z takich książek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jezu kocham robic takie listy! rowniez mam bzika na tym punkcie !
    Nominowalam twoj blog do Liebster Award -> http://trundlewater.blogspot.com/2013/02/nominacja-liebster-award.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam wszelkie listy :) więc książki na pewno przypadłyby mi do gustu :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Swietnie wygladaj te ksiazki. Samam mam zeszyst z przeroznymi listami. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja uwielbiam pisać, planować...nie pamiętam już odkąd co roku miałam na początku pamiętniki a później kalendarze :) żeby na starość mieć do czego wracać, śmiać się i opowiadać wnukom!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jestem uzależniona od robienia różnego rodzaju list :) A tu proszę takie ładne książeczki z rysunkami :) Choć ja bym wolała nie mieć narzuconych list, a tworzyć je sama w jednym miejscu :) Bardzo dziekuję za posta, zainspirował mnie do stworzenia czegoś własnego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie mam za bardzo doświadczenia w robieniu list, nie robię ich zbyt często,a może faktycznie warto. Świetne książki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Gdzie można te książki kupić? Za ile?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.amazon.co.uk/Listography-Journal-Your-Life-Lists/dp/0811859088/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1360600663&sr=8-1

      Usuń
  13. czy mogłabyś podać jeszcze kilka przykładów list z tej drugiej książki? To coś świetnego! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lista wymarzonych zawodów
      Lista autorów i poetów, których dzieła chcesz poczytać
      Lista przepisów, które chcesz wypróbować
      Lista seriali, które chcesz zobaczyć
      Lista rzeczy, jakie chciałbyś zrobić w przyszłości podczas wakacji
      Lista dobrych uczynków, które chciałbyś zrobić ...

      :)

      Usuń
    2. Bardzo Ci dziękuję :)

      Usuń
  14. O kurcze, chcę to! Uwielbiam listy! Strasznie żałuję, że nie można zakupić ich w Polsce :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja zazwyczaj takich list nie robię, ale muszę przyznać, że okładki, mimo że są skromne, są naprawdę przepiękne i mam ochotę dorwać je w swoje łapki! :) Dzięki za podrzucenie tytułów! Na pewno skorzystam! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ja listy lubię, ale one mi się często zmieniają, a nie miałabym serca kreślić po takich ładnych książkach. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Moje listy trafiają na karteluszki, strony kalendarza, przylepki, które noszę w portfelu :)
    Bardzo zaciekawiłaś mnie tymi książeczkami, poszukam ich w sklepach internetowych :)

    OdpowiedzUsuń
  18. o! Coś dla mnie!
    Uwielbiam wszelkie listy! Nawet listy zakupów :-p
    Lista rzeczy do zrobienia do 30-tych urodzin, lista rzeczy must have... i tak dalej i tak dalej

    OdpowiedzUsuń
  19. Posiadam listę książek, które przeczytałam i tych, które chcę przeczytać. Poza tym listę prezentów, które chciałabym dostać;)
    Czasami robimy z przyjaciółką listy np. 10 piosenek, które aktualnie najbardziej się nam podobają (+ nasz komentarz) i wymieniamy się nimi nawzajem.
    Wspomniane przez Ciebie książki są świetne;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny pomysł! Tworzę różne listy w milionie notesów, które zawsze mam w torebce, ale nie miałam pojęcia, że istnieją takie książki :)

    OdpowiedzUsuń
  21. książki idealne dla mnie! Jestem listomaniaczką!

    OdpowiedzUsuń
  22. Listy są z jednej strony fajne, bo pomagają się zorganizować, a z drugiej strony przygnębiają - bo najczęściej wychodzą za długie, i to co się w nich zapisze, jest niemożliwe do zrealizowania w założonym czasie - tak przynajmniej wychodzi u mnie :) Co do list dot. przeszłości - pomysł brzmi ciekawie, ale lepiej zintegrować tego typu rzeczy do swojego pamiętnika, albo wpisać na kartce urodzinowej dla przyjaciółki, np. "50 rzeczy, które zrobiłyśmy razem" :) Jeśli chodzi o książki, zachęcają mnie i tak! Ale ze względu na rozsądek i znajomość mojego chomikowego charakteru, postaram się na nie nie skusić :) Będę o nich pamiętać, jeśli będę chciała komuś zrobić oryginalny prezent!

    OdpowiedzUsuń
  23. ja takie listy robiłam sobie na kartkach:D w każdym razie, to nawet było nieświadome, po prostu zapisywało się to, co chce się obejrzeć, przeczytać, posłuchać. Ale rzeczywiście o wiele lepiej jest mieć to wszystko w jednym miejscu ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Och, bardzo bym chciała tę listę przeszłych wydarzeń! Żeby wydobyć z pamięci różne wspomnienia, które uległy zatarciu. Podejrzewam, że pewnie kupiłaś te książki na amazon.com. Niestety nikt z moich znajomych nie ma karty kredytowej, aby sobie coś tam zakupić, ale zajmę się tym w wakacje. Bo właśnie co do list dotyczących przyszłości to też uwielbiam je robić. Mam swoją "The bucket list", podzieloną na kategorie tematyczne, uaktualnianą w programie OneNote. Uważam, że samo tworzenie takich list sprawia, że coś o czym marzymy staje się o wiele bardziej możliwe do realizacji. Już zrealizowałam wiele podpunktów tylko dzięki temu, że w odpowiednim momencie wiedziałam, że w danych okolicznościach chciałabym zrobić coś, co wcześniej sprecyzowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie robię takich list, ale zachęciłaś mnie tym wpisem. Może spróbuję, zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń
  26. najczęściej robię listy zakupów spożywczych i kosmetycznych;p
    kosmetyczne i ubraniowe chciej listy...
    zdarzyło mi się zrobić listę cech jakie powinien mieć mój ideał - i jak się okazało po latach mój mąż spełnia praktycznie wszystkie te punkty;)

    OdpowiedzUsuń
  27. OCZYWIŚCIE, że lubię robić listy. Robię je nieustannie :D Lista rzeczy do kupienia, lista rzeczy do zrobienia po pracy, lista rzeczy do ogarnięcia w sobotę, lista rzeczy, które chcę sfotografować... Robię je ukradkiem w biurze i w czasie zajęć na uczelni ;) Świetna inspiracja, książki wydają się być bardzo ciekawe!

    OdpowiedzUsuń
  28. Hmmm, może zrobimy jakieś zbiorowe zamówienie? :) Bo ja też bym bardzo chciała takie książeczki! Ale nie mam konta na Amazonie... :(

    OdpowiedzUsuń
  29. Genialne te książki, My Future Listography można kupić w empiku i chyba to zrobię. Ta pierwsza niestety niedostępna, ale jest też kilka innych z tej serii.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty