Perełki Tygodnia: 22.04.2014

Książka Tygodnia


"Marzenia są po to, żeby je spełniać" - powiedział On. I tak oto za tydzień będziemy w miejscach, o których zobaczeniu marzyłam dosłownie latami. Ot tak. Wszystko to zaplanowane i zorganizowane w zaledwie kilka tygodni. 

Florencja i Rzym zawładnęły moim umysłem i w każdej wolnej chwili chłonę inspiracje i wczuwam się w ten niepowtarzalny klimat. Zaznaczam na mapie miejsca, w których chcę podziwiać kolejne zachody słońca. A książka Muratowa jest teraz moją ulubioną lekturę - rozkoszuję się każdym słowem, czytając niektóre fragmenty po kilka razy...

"Najbliższy Florencji będzie ten, kto kocha. Dla pielgrzymów miłości jest to miejsce święte: tu, w tym świetlistym powietrzu, łatwiej i czyściej płonie serce. Szczęście miłości jest tu wznioślejsze, cierpienie - piękniejsze, rozłąka - słodsza. (...) Wszystko, co tu powstało, stworzyła miłość."
 


 

Muzyka Tygodnia

Czasem słyszysz po raz pierwszy piosenkę i już uśmiechasz się z sentymentem słysząc jej tekst. Dla mnie to właśnie jedna z takich piosenek. Chociaż osobiście wolę chyba opcję bez teledysku.

 


Linki Tygodnia

Komentarze

  1. Mmm Italia, moja miłość <3 Rzym i Florencja są przepiękne, zabierz mnie ze sobą, bo chętnie wróciłabym do tych miejsc... A póki co, na razie wspominam kwietniową Sycylię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rany... o Sycylii też bardzo namiętnie marzę... :)

      Usuń
  2. Jeżeli pojedziesz raz to zakochasz się tak, że będziesz chciała więcej, i więcej, i więcej.... Byłam tam już 4-krotnie, a to o czymś świadczy! Pozdrawiam i zazdroszczę! Ja też tam niebawem (mam nadzieję!!) wrócę!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi mama w te Święta tak samo powiedziała. I też jadę. Do Bydgoszczy, na mistrzostwa czekoladziarzy :D

    OdpowiedzUsuń
  4. dobra nuta!:)) a Hittlerem mnie załatwiłaś, też nigdy nie widziałam jego prac :) sądziłam, że będą bardziej urojone :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepraszam, że nie skomentuję Twojego posta, ale nie stać mnie dziś na mądre słowa.
    Chciałabym Cię tylko o coś zapytać: Kiedy czujesz, że w Twoim życiu wszystko jest do kitu, bo coś zatruwa Ci życie - warto z tego zrezygnować? Nawet jeśli to sprawi, że kogoś bardzo to zawiedzie?

    Przeglądam i miętoszę Twój blog w tę i z powrotem. Czytam Twoje posty i wiem, że mogłabym z powodzeniem realizować podobne przedsięwzięcia... bo robiłam tak, do końca ubiegłego roku. A dziś nie umiem, bo COŚ zatruwa mi życie. COŚ sprawia, że nie chce mi się ani wstawać rano, ani kłaść wieczorem. Bo nie umiem w nocy spać, a przez to że nie umiem spać, rano ciężko się wstaje... ;- ))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mnie pytałas, ale tak od siebie powiem: jeśli to COś jest chwilowe lub zmienialne a wytrwanie w danej sytuacji przyniesie w koncowym rozrachunku duzo dobra i pozytku to pewnie lepiej zagryzc zeby ale gdy sytuacja nie prowadzi do niczego dobrego to nikt nie moze wymagac, by trwac w czymś toksycznym.

      Usuń
  6. też uwielbiam tą piosenkę :-)
    Twoje perełki są super!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Tekst o blokadzie kreatywnosci jest super, widzialam ten link juz wczesniej u kogos na blogu :D
    Ten spot z tym everyday hero jest mega, wczoraj ogladalam wieczorem i sie pozytywnie nastawilam :)
    Nigdy nawet nie pomyslalabym, zeby poszukac w internecie prac Hitlera, a przeciez to takie fascynujace!
    Podrozniczo widze sie robi dookola ;)
    Przepraszam za komentarz bez polskich znakow, ale pisze z telefonu
    Pozdrawiam, trzymaj sie cieplo!

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny ten projekt fotograficzny i piosenka też mi się bardzo podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  10. piosenka bardzo intrygująca. ale nie mniej niż rodzaj sztuki, do którego zaprowadził mnie ostatni link : )

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna wiadomość podróżnicza :-) Jako wielka fanka spełniania podróżniczych marzeń życzę Ci wspaniałego wyjazdu. Całkiem niedawno także odwiedziłam Włochy, a dokładnie Florencję, Bolonię i Modenę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla takich znalezisk jak obrazy Hitlera uwielbiam blogowe zestawienia linków. Tym bardziej, że za tydzień wyjeżdżam do Berlina :). Rzym uwielbiam, Sycylię również. Udanej podróży!
    PS w Rzymie koniecznie musisz się zgubić bez mapy ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Posiłek Alicji w Krainie Czarów - rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  14. Florencja i Rzym - byłam, widziałam, zakochałam się, Ty pewnie też się zakochasz :) Cudowna podroż przed Tobą, czekam na relację :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Rzym to moja wielka miłość, jestem pewna ze ty też zakochasz się na amen :) wspaniałej podróży!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Modne te włoskie klimaty ostatnio...:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam Sycylię :D Piosenka super- zaraziłaś mnie :) słucham w kółko.. w kółko.. i w kółko :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny ten pomysł z posiłkami! :) W życiu bym nie pomyślała, że wystarczy 20 minut spaceru, żeby stać się szczęśliwszym ;p

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja bym raczej powiedziała "Hitler malował" niż "Hitler potrafił malować" ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bo wszystkie drogi prowadzą do ... Rzymu, i faktycznie coś w tym jest. Wspaniałe miasto, będąc ta, wydaje się człowiekowi, że doba to za mało.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty