1000 pomysłów na poprawę samopoczucia: część 20 (i ostatnia!)

Ciężko mi w to uwierzyć, ale właśnie dziś, po latach, siadam do ostatniego już wpisu z serii 1000 pomysłów na poprawę samopoczucia. Przez ten czas zmieniło się u mnie dosłownie wszystko. Z sentymentem patrzę na pierwsze wpisy z serii, i kolejne, podpatrując jak kształtowały się moje zainteresowania i myśli. Zapraszam dziś na ostatnią pięćdziesiątkę. Mamy 1000!



1. Poczytaj o różnych rodzajach terapii i jeśli czujesz, że będzie to dla ciebie przydatne i kojące, umów się na wizytę z psychoterapeutą w wybranym przez siebie nurcie. Poszukaj kogoś, z kim będziesz nadawać na tych samych falach. Pora wreszcie odczarować chodzenie na terapię, jako coś dziwnego, czy wstydliwego.
2. Kup sobie rzecz, o której najbardziej marzyłeś w dzieciństwie.
4. Znajdź darmowy kurs dla siebie we wpisie Moja Inspiratornia
5. Przejrzyj polecane przez Agnieszkę (Lifemanagerka) kanały na Youtube, gdzie możesz za darmo uczyć się tańca!
6. Kup sobie najpiękniejszy planer u Pani Swojego Czasu - ja codziennie planuję wszystkie zadania w cudnym, gwiazdkowym mini-planerze Konstelacje.
7. Posłuchaj wywiadów z niesamowitymi kobietami z cyklu "Mama Poza Schematami"
8. Wypełnij całość "Grama to nie drama" i "Władaj i gadaj" - poczuj, że po tylu latach nauki angielskiego, wreszcie go znasz!
9. Idź na spacer z aparatem.
10. Wybierz się na łupy do sklepu papierniczego - obudź swojego wewnętrznego artystę.
11. Weź z półki 5 ulubionych książek i otwieraj je na losowej stronie - zobacz, na jakie inspiracje uda ci się w ten  sposób natrafić.
12. Umów się na masaż dłoni.
13. Odwiedź plac zabaw ze swojego dzieciństwa.
14. Przygotuj dla kogoś bliskiego paczkę pełną przemyślanych, dobranych do niego drobiazgów.
15. Przez jeden dzień słuchaj na Spotify tylko playlist opublikowanych czy obserwowanych przez twoich bliskich znajomych.
16. Spędź cały dzień nago.
17. Wypożycz z biblioteki książkę na kompletnie nieznany ci temat.
18. Przez tydzień rób sobie codziennie zdjęcie.
19. Znajdź zupełnie nowy blog do poczytania, wpisując w wyszukiwarkę temat lub pytanie, które w danym dniu cię nurtuje. 
20. Spędź cały dzień w ciszy.
21. Zapisz się do fajnych newsletterów z twoich ulubionych blogów i stron. 
22. Poszukaj 5 piosenek, które podobają ci się po prostu z tytułu i posłuchaj na co ciekawego udało ci się trafić.
23. Wsiądź do samochodu lub na rower i po prostu jedź przed siebie.
24. Poczytaj historyczne ciekawostki na temat własnego miasta i wybierz się na spacer po wspomnianych miejscach.
25. Uporządkuj w sensowne grupy swoje inspiracje zapisane na IG czy Pintereście. 
26. Przeczytaj swój dziennik z dzieciństwa.
27. Stwórz swój własny Lookbook z ulubionych zestawów ubrań.
28. Namaluj coś palcami.
29. Zanurz ręce w piasku.
31. Sprawdź w Trip Advisorze najbardziej polecane atrakcje w twoim własnym lub najbliższym mieście i zobacz, czy wszystko już udało ci się zobaczyć.
32. Wybierz i udekoruj najpiękniej jak potrafisz chociaż jedno niewielkie miejsce w swoim domu czy mieszkaniu. To mogą być dodatki, kwiaty, plakaty i wiele innych rzeczy.
33. Posiedź na drzewie
34. Kup sobie lnianą pościel.
35. Kup sobie coś ładnego ze sklepiku muzealnego, po odwiedzeniu interesującej cię wystawy.
36. Idź samotnie do kawiarni z notesem, obserwuj ludzi, zapisuj ciekawe zdania, jakie mimochodem usłyszysz. Poczuj się jak pisarz czy scenarzysta, szukający natchnienia do dialogów w swoim utworze.
37. Zapisz na kartce imiona 5 osób, które najbardziej cię inspirują. Przy każdej zapisz jedną rzecz, jaką mogłbyś zrobić, zainspirowany ich osobą. Do dzieła!
38. Pomaluj coś na zewnątrz - płot, barierki od balkonu itp.
39. Wybierz się do sklepu z zagranicznymi przekąskami i kup sobie coś, czego jeszcze nie jadłeś.
40. Poszukaj coverów swoich ulubionych piosenek.
41. Przeczytaj książkę, której akcja umiejscowiona jest w kraju, regionie, czy mieście, które zamierzasz już niedługo odwiedzić. 
42. Naucz się wyplatać makramy.
43. Naucz się jakiejś życiowej umiejętności, której jeszcze nie potrafisz, jest mnóstwo stron w stylu "How to..."
44. Zastanów się o jakich trzech zawodach marzyłeś w dzieciństwie i zaplanuj sobie aktywności, które byłyby z nimi w jakiś sposób powiązane. 
45. Na następnych zakupach zamiast na ubrania, postaw na akcesoria.
46. Wymyśl swój własny koktajl lub drink.
47. Zastanów się jaki zapach powinien mieć twój dom, żebyś czuła się w nim najprzytulniej, jak tylko to możliwe - może chodzi ci po głowie aromat świeżo wypranego prania, a może pieczonej w piecu szarlotki?
48. Posłuchaj swojej ulubionej książki w formie audiobooka
49. Przeczytaj artykuł przedstawiający diametralnie różny od twojego punkt widzenia. Zastanów się, co z tego wszystkiego mogłoby cię na upartego przekonać.
50. Zadawaj sobie codziennie chociaż jedno pytanie, które skłoni cię do głębszej refleksji. Czasem wystarczy zwykłe "dlaczego".

Komentarze

  1. Super! Cieszę się, bo przeczytałam wszystkie części i fajnie, że dodałaś tą.
    Szkoda, że rzadko bywasz na blogu :(
    Pozdrawiam i mam nadzieję, że niedługo znowu coś tutaj napiszesz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chcę wrócić 💛 Dziękuję za obecność, mimo tak długiej przerwy!

      Usuń
  2. O ja! jestem już tyle lat z Twoim blogiem, śledzę wszystkie "odcinki" tego wpisu a tu już koniec! Mam nadzieję, że będziesz tutaj bywać częściej i zasypiesz nas wspaniałymi treściami :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko koniec tego cyklu, pojawi się coś innego 😘

      Usuń
  3. Hej! Napisałam do Ciebie kiedyś wiadomość na insta.. może pamiętasz. Nawet nie wiesz jak się cieszę, że dokończyłaś wszystkie części... one mnie tak inspirują, że są obok tych moich własnych. Dlaczego? Nie są banalne i dotyczą różnych kategorii naszego życia, a ogromne szczęście daje mi samorealizacja. Trzymaj się ciepło, to dla mnie jak taki prezent.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że ktoś czekał na te ostatnie części <3 Dziękuję, że tak je oceniasz - bardzo się starałam, żeby nie były banalne, chociaż wiadomo, że spora część tych pomysłów nie jest bardzo odkrywcza. Teraz pora na coś nowego!

      Usuń
  4. Świetne pomysły. Muszę przeczytać wszystkie, od pierwszej części i zrobić swoją listę ;) Fajna inspiracja :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję Ci za ten wpis! :) Weszłam na Twojego bloga przypadkiem i z wielką radością zobaczyłam, że wróciłaś! Kiedyś to było jedno z częściej przeze mnie odwiedzanych miejsc w sieci. Zainspirowałaś mnie do wielu rzeczy, a każda z nich jakoś zmieniła i poprawiła moje życie. Ściskam Cię mocno, choć wirtualnie. P.S. Też mam małego synka :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaglądałam na Twojego bloga co jakiś czas - ale ostatnio już bez nadziei, że jeszcze się tu pojawisz :) Nie mam instagrama, więc pozostawało mi archiwum. A tu taka niespodzianka! Bardzo się cieszę, że chcesz wrócić. Czekam z utęsknieniem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysły! Na pewno skorzystam z większości z nich. Przeczytałam wszystkie wpisy z pomysłami na poprawę samopoczucia i jestem nimi zachwycona. Większość jest banalnie prosta :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Droga hepiholiczko
    jak pięknie to napisałaś

    OdpowiedzUsuń
  9. Co jakiś czas tu zaglądam z nadzieją na nowy wpis 😊 jak zwykle mnóstwo inspiracji i pomysłów, kopniak do dzialania 🤗 z utęsknieniem czekam na kolejne wpisy

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie sporo szczęścia przynosi pielęgnacja zieleni w przestrzeni domowej, a jeszcze bardziej w biurze. Jestem facetem i pół roku temu nie miałbym żadnych skrupułów, żeby pozbyć się wszystkich kwiatów z pracy, a teraz - znam na pamięć zasady pielęgnacji zamiokulkasa :) A już wyszukiwanie do biura nowych sukulentów staje się chyba moją pasją, a obserwowanie wzrostu, przesadzanie roślin skutecznie mnie uspokaja :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Szkoda, że wczoraj nie wpadłam na ten wpis, bo pomógłby mi przetrwać ten ciężki dzień.

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny, bardzo inspirujący wpis :) ja dopisałabym do listy nowe buty z https://butymodne.pl/mokasyny-meskie-c147418.html :D Uwielbiam kupować buty i zawsze poprawia mi to humor na kilka dni. Ostatnio zamówiłam sobie szpilki a teraz szukam butów dla męża i dzieciaków.

    OdpowiedzUsuń
  13. Szkoda, że wpisy pojawiają się tak rzadko. Uwielbiam Cię czytać, niesamowicie inspirujesz:)) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. To mogą być dodatki, kwiaty, plakaty i wiele innych rzeczy.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty