Perełki Tygodnia: 13.05.2014

Przyjemność tygodnia

Włochy, Rzym, Florencja - wróciłam już tydzień temu, ale wciąż czuję tamten klimat. Przepadłam. Wiem, że jestem trochę monotematyczna, ale musicie mi to wybaczyć.

Aha - ponawiam prośbę z mojego facebookowego profilu. Pod ostatnim postem podzieliliście się ze mną różnymi inspiracjami - magazynem La Riviste, książkami o Włochach, podróżach. Chcę więcej i więcej! Także jeśli ktokolwiek z was mógłby polecić mi magazyny, książki, filmy, muzykę - cokolwiek związanego z Włochami, bardzo proszę o komentarze. Jak napisałam, chłonę wszystko na ten temat, a wasze propozycje są dla mnie najlepszą rekomendacją.



























 

Muzyka Tygodnia

Piosenka, która ma coś w sobie... No dobrze, jest jak dla mnie zmysłowa, bardzo.

 

 Linki Tygodnia

Komentarze

  1. Po takich wpisach we mnie zawsze budzi się Sherlock, który zabiera się za myszkowanie. Zaczynam zatem nie od czego innego jak od... sekrecików :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam poszukać miejscowości San Remo. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miło, że u Ciebie znajdzie się zawsze drogę do jakegoś nieznanego zakątka internetu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jestem w fbukowym temacie na czasie, ale ja ostatnio zakochalam sie w Positiano. Magiczne miejsce. Szukam w sieci wszelkich informacji i zdjec na temat tego miejsca i moze za rok uda mi sie tam pojechac. O tym zakatku nagrala filmik Mimi Ikonn ( o jej mezu juz Ci kiedys pisalam i wiem ze jego ogladasz). Magia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brak mi słów... to miejsce wygląda po prostu magicznie.

      Usuń
  5. co do la rivisty o której Ci pisałam pod ostatnim wpisem to jest ona dostępna we wszystkich empikach w kraju tylko trzeba się czasami natrudzić, żeby ją dostać, bo większość pracowników nie wie o co chodzi i albo pokazuje podobna wersje hiszpańską, albo mówi, że nie ma czegoś takiego. co do polecania innych rzeczy. to właśnie kupiłam książkę 'włosi zycie to teatr' Macieja A. Brzozowskiego i dopiero jestem na 18 stronie, ale dużo pozytywnych opinii na jej temat słyszałam. jeśli chodzi o zespół to zakochana jestem w muzyce zero assoluto. oczywiście każda osoba zafascynowana Italią musi znać piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=DlOO-EkdTCM ale pewnie już ją słyszałaś. polecam jeszcze bloga www.viagiulia.pl/ jest to redaktorka naczelna la rivisty i pisze bardzo wiele ciekawych rzeczy związanych właśnie z Italią. nie wiem z jakiego miasta jesteś, ale jeśli z Warszawy to tam bardzo często są organizowane różne imprezy właśnie związane z Italią. czasami żałuję, że mieszkam na południu Polski gdzie takiego typu imprez nie ma w ogóle. w tym momencie tyle przychodzi mi do głowy, ale jak coś kiedyś fajnego odkryje to odezwę się w komentarzach. Ciao :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jak Ci się odwdzięczę za te wszystkie inspiracje - naprawdę! Na pewno sięgnę po tą książkę, blog też wydaje się cudowny. A muzyki posłucham jak tylko wrócę do domu. Dziękuję :)

      Usuń
    2. PS. Też mieszkam na południu Polski :)

      Usuń
    3. nmzc :) lubię się dzielić inspiracjami o Italii :) zapomniałam o najważniejszym must have. filmie. nie wiem czy byłaś na południu Włoch, bo właśnie o tym jest ten film. benvenuti al sud w polskim tłumaczeniu witaj na południu jest on dostępny online z polskim lektorem. to moja ulubiona włoska komedia.

      Usuń
    4. Po raz kolejny dziękuję! :)

      Usuń
  6. Widać, że wróciłaś z tych Włoch pełna pozytywnej energii i pomysłów, bo perełkowy wpis ukazał się z samego rana ;) Jeśli chodzi o wszystko co włoskie to ja najbardziej na świecie kocham ich makarony! Jeśli będziesz kiedyś przyjeżdżać do Warszawy to daj znać i zabiorę Cię do knajpy, którą prowadzi prawdziwy Włoch, który po posiłku (przepysznym oczywiście) przychodzi zapytać: va bene? - jest to jedno z moich ulubionych makaronowych miejsc w stolicy ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja uwielbiam rozmawiać z Włochami o Włochach na interpalsie - jeśli nie masz konta, to polecam :)
    A dla mnie kwintesencją języka włoskiego jest zdecydowanie piosenka "Felicita" i nigdy mi się ona nie znudzi ;P

    PS. Co to za wspaniała sukienka, którą masz na sobie? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zazdroszczę Italii! Przydadzą się te pozytywne i sprytne linki przy natłoku zadań - dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS Polecam magazyn dla uczących się włoskiego - Italia Mi Piace! - znajdziesz w empiku, albo można zamówić archiwalne numery ze strony wydawnictwa :)

      Usuń
    2. Dziękuję! Myślisz, że tak bez kompletnej znajomości języka również można po niego sięgnąć? PS. Prowadzisz świetnego bloga.

      Usuń
    3. Hmmm właściwie podstawy by się przydały, ale jest pisany prostym językiem dla uczących się języka. A warto obejrzeć przynajmniej widoki w magazynie :)
      Dziękuję i zapraszam :)

      Usuń
    4. To jeszcze trochę poczekam... :)

      Usuń
  9. Komentarz trochę nie na temat. Gdzie kupiłaś sukienkę? :)(bardzo mi się podoba)

    OdpowiedzUsuń
  10. Włochy są przepiękne, w samej Florencji byłam już 3 razy i za każdym razem odkrywam coś nowego. Polecam Ci http://www.055firenze.it/site/home aktualności z Florencji każdego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piosenka jak dla mnie też bardzo zmysłowa, podoba mi się :) Aplikacja do grafik bardzo fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowny program do robienia grafiki - już teraz wiem czemu ostatnio wszystkie obrazki mają podobną estetykę ;-) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używałaś tego programu czyt.CANVA-czy on jest w pełni darmowy?
      Z góry dzięki za odpowiedź ;)

      Usuń
  13. muzyka muzyka muzyka...takie mam wspomnienia z Italii ...polecam koncert Andrea Bocelliego w Portofino - bardzo klimatycznie :)
    https://www.youtube.com/watch?v=ADsl5yakB7s&feature=kp
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  14. Haha znam to :) Kiedy wróciłam z Włoch to też przechodziłam taką fascynację i bardzo idealizowałam ... Teraz tez czasem łapię się na tym, tym bardziej, że mam wiele bajkowych wspomnień :P ale gdy poczytałam o "prawdziwych" Włoszech, tych nie wakacyjnych, a o problemach zwykłych ludzi to zeszłam na ziemię. Jednak nie jest to raj jaki się wydaje czasem.

    OdpowiedzUsuń
  15. Z muzyki to wiadomo Eros, Tiziano Ferro (chociaż jakoś za nimi nie przepadam :)) Ostatnio czasami posłucham Baby K (przypadła mi piosenka Killer w duecie z Tiziano i Non cmbieró mai) a jeśli chodzi o film to znam tylko włoską wersję 3 metry nad niebem, obie części :) a i bodajże Życie jest piękne ale nie wiem czy cały jest po włosku :) To by było na tyle informacji o Italii jakie mam :D
    M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życie jest piękne to najwspanialszy film 'ever'...

      Usuń
  16. Bardzo lubię takie wpisy, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  17. Niestety nic na ten temat nie mogę polecić, ale dziękuję za ciekawe linki :P :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Achhhh, obudzilaś we mnie wspomnienia włoskiej wiosny sprzed kilku lat kiedy pracowałam pod Rzymem jako kelnerka. Z tamtym czasem kojarzą mi się piosenki Negramaro "Mentre tutto scorre", Jovanotti "A te" i Fabri fibra z Gianną Nannini "In Italia". Bardzo lubię też Elisę Toffoli (śpiewa też po angielsku). Polecam i pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuję za polecenie mojego artykułu.
    Koniecznie powinnaś wybrać się do Trapani. Favignana to najbardziej magiczne miejsce świata <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Masz nowego chłopaka? :-)
    malgosia

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja poznałam różne regiony Włoch i z różnych perspektyw (w kolejności: wolontariat po magisterce we wspólnocie SOdC, domy przyjaciół, praca). Nie zdecydowałam się jednak na małżeństwo z Włochem czy pobyt stały, ale to wciąż bliski mi kraj i od czasu do czasu tam bywam. Polecam: http://www.radioitalia.it/ i blog z aktualnymi ciekawostkami: http://wloskicafe.blogspot.com/ Stron do nauki włoskiego jest mnóstwo. Sama uczyłam się dopiero na miejscu, głównie ze słuchu.

    OdpowiedzUsuń

  22. Italiooo! Rozpieściłaś moje zmysły

    Rozpieściłaś serce me

    Wypełniłaś moje myśli

    Wycisnęłaś szczęścia łzy….

    Swoim pięknem czarowałaś

    I wniknęłaś w moje sny

    Wspomnieniami, marzeniami

    Dziś powracam w Tamte Dni…

    Kocham wszystko co od Ciebie

    Co mi dałaś Ty

    Najpiękniejsze chwile

    Najpiękniejsze sny…

    JK-art

    OdpowiedzUsuń
  23. Urzekły mnie rysunki na powiekach! A zdjęcia z ostatniego linku zachęcają by zająć się tym czym się człowiek naprawdę pasjonuje...

    OdpowiedzUsuń
  24. Kocham Włochy ;) Polecam naukę włoskiego, język pozwala poczuc tamten klimat.

    OdpowiedzUsuń
  25. podobn wlasny styl to dokonanie wyboru kim jestesmy i trzymanie sie go konsekwentnie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Pomylilo mi sie, to mial byc komentarz do nastepnego wpisu. Fajne linki. Tak to jest jak probuje sie zostawiac komentarze z komorki. Czasami sie nie dogadujemy. POzdrawiam Beata

    OdpowiedzUsuń
  27. Ta piosenka... Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  28. rozumiem, że " Wielkie Piękno" już obejrzane, przestudiowane i rozłożone na części pierwsze? :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Piosenkarz NEK-baaardzo polecam.

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja również kocham Włochy. Bardzo chciałabym tam zamieszkać :)
    Szczerze polecam Ci film "Życie jest piękne", "Pod słońcem Toskanii" film Woody Allena " Zakochani w Rzymie"ze świetnym soundtrackiem :) Poza tym z włoskiej muzyki kocham te oto utwory :)
    https://www.youtube.com/watch?v=d8sdphoL-8M&feature=kp&hd=1
    https://www.youtube.com/watch?v=bGv59_Ty3qw&hd=1
    https://www.youtube.com/watch?v=_YKz9Df56dg&hd=1

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja polecam Ci cudownego bloga Italia by Natalia, http://italia-by-natalia.pl/, którego myśl przewodnia zapewne przypadnie Ci do gustu ;-) Na dokładkę dorzucam jeszcze trzy włoskie inspiracje muzyczne:
    https://www.youtube.com/watch?v=_KN_nyGehek&feature=kp
    https://www.youtube.com/watch?v=d3MvacAiXqM
    https://www.youtube.com/watch?v=g1vveTJN8Do
    A film Wielkie Piękno / La grande bellezza/ to absolutny must-see!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty