Dzięki blogu #2 - Języki miłości - test

Koncepcja języków miłości zainteresowała mnie już dawno temu. Pisałam już nawet kiedyś na ten temat na blogu - w tym wpisie (jeżeli jeszcze o niej nie słyszałeś, polecam rozpoczęcie lektury właśnie od tego artykułu).

Jednak wtedy - nawet po przeczytaniu książki - jakoś nie umiałam jasno stwierdzić, który język miłości najsilniej przeze mnie przemawia. Stąd bardzo ucieszyłam się, gdy przypadkowo trafiłam na wpis na blogu Cupcakes and Cashmere, który przypomniał mi o tej kwestii i odesłał do głównej strony autora koncepcji, który opracował darmowy test on-line, pomagający w określeniu swojego języka miłości.  



Ogólnie tak jak podejrzewałam - potrzebuję bardzo różnorodnych oznak miłości: począwszy od słów uznania po wspólnie spędzany czas. Jednak zdziwiło mnie nieco to, że najmocniejszym u mnie językiem miłości okazała się fizyczna bliskość. Jednak po chwili zastanowienia faktycznie musiałam przyznać rację temu stwierdzeniu.

Lubię na przykład rozmawiać z moim mężczyzną przez telefon, ale prawdziwie szczęśliwa czuję się wtedy, gdy mam go przy sobie, gdy możemy porozmawiać twarzą w twarz, gdy czuję jego fizyczną obecność. Nic nie uspokaja mnie tak, jak zwykłe przytulenie. I wtedy faktycznie nic więcej nie jest mi potrzebne do szczęścia.

Jak łatwo się domyślić istotne jest również to, jakim językiem miłości mówi nasz partner. Nie polecam zmuszania swoich drugich połówek do wypełniania testu - faceci zazwyczaj pałają znacznie mniejszym entuzjazmem wobec takiego "analizowania". 

Istnieją za to trzy inne (moim zdaniem lepsze) sposoby na to, by dowiedzieć się tego, jak możemy lepiej okazywać miłość naszym ukochanym.

  • 1. Jak Twój partner najczęściej okazuje Ci swoje uczucia? Kupuje Ci drobne prezenty specjalnie z myślą o Tobie? Często mówi Ci, że Cię kocha i docenia słowem? A może po prostu lubi spędzać z Tobą czas podczas jakiegoś wspólnego hobby. To w jaki sposób Twoja druga połówka przekazuje swoje uczucia najczęściej jest również sposobem w jaki chciałaby być kochana.  

  • 2. Czego najczęściej brakuje Twojemu partnerowi w Waszym związku jeżeli chodzi o okazywanie uczuć? Czy wydaje się smutny gdy nie doceniasz jego pomocy albo rozczarowany faktem, że nigdy w niczym go nie wyręczasz? To może być jasny sygnał, że pragnie by okazywać mu uczucia przede wszystkim w ten właśnie sposób.

  • 3. I wreszcie trzeci sposób - wsłuchaj się bezpośrednio w to, co mówi Twój partner. Może prosi o pomoc w ogrodowych pracach, a może wspominał, że marzy mu się to, byście spędzali więcej czasu razem? To o czym mówi i o co prosi Twój partner może wskazywać na preferowany przez niego język miłości.

I na koniec bardzo ważna sprawa - wszelkie tego typu "dobre rady" do wdrożenia we własnym związku należy traktować z dużym umiarem. Nikt nie lubi być królikiem doświadczalnym. Miłość nie jest moim zdaniem najlepszym polem do eksperymentów. Warto okazywać ją sobie na wszystkie możliwe sposoby. 

Warto jednak wiedzieć na czym naszemu partnerowi zależy najbardziej, żeby nie zaniedbywać tego obszaru. Ale naturalność przede wszystkim! Żeby z fajnej dziewczyny, w której zakochał się Twój facet nie przerodzić się w skrupulatną analityczkę-psycholożkę. Miłość jest spontaniczna - czasem jednak można jej odrobinę pomóc.

Komentarze

  1. A no właśnie... Czasem (zwykle) okazujemy uczucia w sposób, jakiego sami potrzebujemy, podczas gdy druga połówka marzy zupełnie o czymś innym. Banał, ale babskie 'kocham Cię misiu', czasem jest dla mężczyzny po prostu... miłe. Dopiero wspólna wycieczka, pomoc w jakiejś ważnej sprawie itd to dla niego okazanie miłości.
    Nie ma co nagle przetwarzać każdego słowa/gestu, ale warto uświadomić sobie, że małą zmianą nieraz można bardzo się zbliżyć do swojego męża/żony/chłopaka/dziewczyny. Wystarczy wsłuchać się w drugą osobę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesujący wpis. Ja wcześniej zawsze myślałam, że jak się kocha, to to wystarczy. Z obecnym partnerem jestem prawie 5 lat i wszystko układa się super, ale to nie jest tak, że układa się super samo z siebie. O związek trzeba dbać cały czas jak o drzewko, podlewać, nawozić, walczyć z chorobami... Nieważne czy drzewko jest młode czy stare, wody potrzebuje zawsze, a właśnie przez takie lepsze poznawanie naszych potrzeb (które przecież się zmieniają) można sprawić, że związek będzie naprawdę szczęśliwy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pytanie tylko jak nie przejeść się tą miłością? Nie macie czasem uczucia że mdli Was od tego? Ja zauważyłam że u mnie nie może być zbyt długo za cukierkowo bo to staje się nudne. Może to głupie ale potrzebuję czasem się pokłócić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam na myśli potrzebę ciągłych impulsów i "zwarcia" żeby przywrócić w związku napięcie gdy jest zbyt słodko. Czasem dopiero kłótnia uświadamia mi jak bardzo kocham partnera i wtedy ciągnie mnie do niego jeszcze bardziej.

      Usuń
    2. Czasem trzeba sie poklocic, wprowadzic troche adrenaliny bo w tym wszystkim najlepsze jest godzenie :D

      Usuń
  4. Nie sądziłam, że istnieje nawet taki test, który pokazałby nam jaki jest nasz język miłości. Z pewnością przyjrzę się tematowi bliżej... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak, każdy (zdrowy!) sposób okazywania miłości jest lepszy, niż żaden :) hmm... chyba po prostu wszystkiego musi być po trochu - i mówienia, i kupowania prezentów, i cielesności i dopieszczania kulinarnego :D

    OdpowiedzUsuń
  6. "Żeby z fajnej dziewczyny, w której zakochał się Twój facet nie przerodzić się w skrupulatną analityczkę-psycholożkę" - boję się, że mój M. nie podejmie się tego testu właśnie dlatego, że studiuję psychologię... ale ja spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. aktywnie słuchać drugiej strony, dużo rozmawiać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile ludzi tyle pojęć o miłości i jej okazywaniu. Uwielbiam spędzać czas ze swoim mężem, najbardziej leżąc i tuląc sie w ciszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny ten test... wiesz, nad wieloma rzeczami nie zastanawiałam się dotąd, a może szkoda.
    W ogóle podoba mi się to, że mogłam spojrzeć na siebie z nieco innej strony.

    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nono, zaskakujący ten test .. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. wsłuchaj się bezpośrednio w to, co mówi Twój partner - przepiękne słowa. Każdy powinien wyryć je sobie w pamięci. Ostatnie dwa akapity również bardzo do mnie przemawiają. W wolnej chwili robię test :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty