Trzy książki, które zachwycą fanów "Poradnika pozytywnego myślenia"

W ostatnim czasie miałam ogromną przyjemność przeczytać i przygotować rekomendacje do trzech książek autorstwa Matthew Quick'a - twórcy wszystkim dobrze znanego "Poradnika pozytywnego myślenia". Tej akurat książki nie czytałam, ale tylko dlatego że zazwyczaj trzymam się zasady: albo film, albo książka. Film przypadł mi do gustu, ale nie zdecydowałam się na poznanie tej samej historii z punktu widzenia literackiego pierwowzoru.

Tym bardziej ucieszyłam się, że mogę przeczytać trzy inne książki tego autora i tym samym poznać jego styl. Moje rekomendacje będziecie mogli zobaczyć przede wszystkim w samych książkach Wydawnictwa Otwartego, które już wkrótce (początkiem października) ukażą się na sklepowych półkach. Już dzisiaj możecie jednak przeczytać o moich wrażeniach z lektury w tym oto wpisie, w którym zdradzam swoje opinie na temat każdej z tych książek. 


 
Historia Amber może być przepisywana jako lekarstwo na wszelkie smutki i zły nastrój. Prawie jak gwiazda rocka to książka, przy której na zmianę płakałam i szeroko się uśmiechałam – na myśl o tym, ile ciepła i nadziei (pomimo naprawdę poważnych osobistych problemów) główna bohaterka wnosi do życia innych ludzi. To jedna z tych opowieści, które inspirują do zmian.







Książka, która od pierwszych stron intryguje i wzbudza tak wiele emocji, że nie sposób się od niej oderwać. Tłumione uczucia, skrywane tajemnice, wewnętrzny kryzys i rozterki, pośród których tli się nadzieja na lepszą przyszłość. Siłą tej opowieści jest z całą pewnością genialna narracja otwierająca przed czytelnikami drzwi do świata myśli głównego bohatera, który w błyskotliwy, a często również bezlitosny sposób opisuje i ocenia otaczającą go rzeczywistość.







Piękna opowieść o tym, jak dużym wsparciem w trudnych chwilach mogą być prawdziwi przyjaciele i rodzina. Książka o sile młodzieńczej miłości i o przyjaźni między pozornie zupełnie różnymi, a jednak w gruncie rzeczy podobnymi nastolatkami. Zaskakuje, wzrusza i zmusza do myślenia.

Komentarze

  1. Lubię książki z ciekawymi okładkami. Te zdecydowanie przyciągają mój wzrok, na pewno zwróciłabym na nie uwagę na półce w księgarni :) Teraz jeszcze wiem, że nie tylko okładka, ale o treść interesujaca

    OdpowiedzUsuń
  2. Co się stało z Twoim blogiem? Ostatnio tylko perelki albo reklamy...:( Treści brak,przykro .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakochanie się stało... :) A na marginesie - to nie jest reklama.

      Usuń
    2. Moim zdaniem przykry, to jest Twój anonimowy komentarz.

      Usuń
    3. Bardzo sie ciesze, ze jestes szczesliwa i zycze Ci jak najlepiej, ale z drugiej strony przykro mi, ze odbywa sie to kosztem bloga :( Twoja strona to dla mnie najbardziej inspirujace miejsce w sieci, przeczytany od deski do deski nie raz , czesto pomagal mi w trudnych chwilach. Mam nadzieje, ze to zwolnienie jest jedynie chwilowe, bo z utesknieniem wypatruje nowych wpisow. Sciskam !

      Usuń
  3. Number 1 do zaliczenia !!! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. No i już wiem co będę czytała w jesienne wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dodaje do listy ksiazek 'do wyciągnięcia';)

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę nadrobić. Kilka razy przechodziłam obok tych książek, ale jak Ty polecasz... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Książki mają bardzo ciekaw okładki, które już same zachęcają do przeczytania, nie słyszałam o nich jeszcze:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Również uważam, że okładki przyciągają uwagę, na pewno sięgnęłabym po nie na półce.
    Najciekawsze wydaje mi się pierwsza, muszę kiedyś ją przeczytać, ale musi swoje odczekać, bo kilka(naście) innych w kolejce czeka.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgadzam się z tym, że okładki to ciekawy projekt :) Od razu przykuwają uwagę i zachęcają do czytania.

    OdpowiedzUsuń
  10. niby krótka recenzja, ale bardzo zachęcająca do przeczytania tych pozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A moim zdaniem warto czytać, nawet jeśli obejrzało się film. :) Nie mam tutaj na myśli Poradnika pozytywnego myślenia, bo też tylko film oglądałam, ale jest wiele wspaniałych książek, którym filmy nie dorastają do pięt. :) Poza tym to zupełnie inne emocje. :)
    Pozdrawiam
    Patrycja

    OdpowiedzUsuń
  12. "Niezbędnik..." jest tak świetną książką, że aż się zbulwersowałam, że twój opis ją tak upraszcza :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobra, zaufam. Przeczytam przynajmniej jedną i zdam relację, czy faktycznie moje pozytywne myślenie zostało trochę podbudowane. :) Faktycznie, okładki książek już same wywołują pozytywne odczucia.

    OdpowiedzUsuń
  14. "Niezbędnik obserwatorów gwiazd" - przyjemna, lekka książka :) Podobała mi się!
    Reszty nie czytałam i chętnie sięgnę po te dwie książki o których piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie czytałam "Poradnika pozytywnego myślenia" Aż wstyd! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Boskie okładki! Tak boskie, że chcę je mieć na półce, więc nie skuszę się tym razem na ebooka :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Na pewno sięgnę po te książki w nadchodzące jesienne wieczory.

    OdpowiedzUsuń
  18. uwielbiam tego typu książki, grunt to nastawiać się pozytywnie

    OdpowiedzUsuń
  19. wpis sponsorowany :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty