Perełki Tygodnia: 23.12.2014

Książka Tygodnia

Początkowo nic. Nie mogłam przekonać się do pierwszego opowiadania. Czułam jakby było o niczym. Jednak postanowiłam brnąć dalej. I z każdym kolejnym coraz mocniej odkrywałam na czym polega fenomen Alice Munro. 

Jestem przekonana, że każda kobieta w którymś opowiadaniu odnajdzie coś, co w jakiś sposób ją dotknie. Coś znajomego, może bolesnego. Małe igiełki wbijające się w najczulsze punkty, nie dające się tak łatwo wyrzucić z głowy. Po jednym z opowiadań potrzebowałam kilkadziesiąt minut skupienia, żeby uspokoić myśli. Tak bardzo trafiło ono w stosunkowo niedawne rozterki, jakie sama rozwiązywałam we własnej głowie.

Dokładnie takie książki chcę czytać.
 

 

Piosenka Tygodnia


Piękne.





Linki Tygodnia

  • Szczęścia z dawania - to tak a propos świątecznych podarków i nie tylko. Nie ze wszystkim się zgadzam tak jak z zachwytami nad bonami jako prezentami, ale poczytać warto (ENG)
  • Ilustracje przedstawiające współczesne problemy społeczne - trzeba przyznać, że niektóre z nich bardzo trafnie punktują rzeczywistość
  • No i teraz trochę kultury. Dziś na Facebook'u zapytałam Was o naprawdę dobre blogi i serwisy o kulturze. I dzięki temu poznałam kilka naprawdę inspirujących miejsc, a mianowicie: Szuflada....
  • Popomoderna....
  • Dwutygodnik....
  • i Bookeriada. Aż ciężko oderwać się od monitora gdy tyle ciekawych artykułów czeka do nadrobienia. Cudownie.
  • Przy okazji ktoś wspomniał o blogu, który może niekoniecznie zakwalifikowałabym do blogów kulturalnych, ale wydaje się po prostu interesujący: Ewelina Mierzwińska
  • Ja tu gram - archiwalna już audycja Trójki, w której dziennikarze stacji nie zajmujący się na co dzień muzyką, zdradzają swoje muzyczne gusta i dzielą się z przygotowaną przez siebie playlistą. Świetna sprawa.
  • Gorąca czekolada na bazie Nutelli z piankami - no po prostu muszę to kiedyś wypróbować! (ENG)
  • I na koniec 100 pytań, które można zadać by lepiej kogoś poznać. Można coś powybierać i wykorzystać przy przeróżnych okazjach (ENG)

Gdyby ktoś z Was znał jeszcze jakieś fajne miejsca w sieci o szeroko pojętej kulturze, to bardzo proszę o komentarze.

Będę naprawdę wdzięczna za wszelkie inspiracje w tej kwestii!

Komentarze

  1. Lubię książki, które można przeżywać całą sobą :) Zaintrygowałaś mnie. I bardzo mi się spodobał link z tymi 100 pytaniami. Wydaje się idealny na babskie imprezy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Strona o kulturze? Bardzo proszę: stronaokulturze.pl :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tę książkę od ponad pół roku, przeczytałam kilkanaście pierwszych stron... i tyle. Kompletnie już nie pamiętam tego co przeczytałam. Nie wystarczyło mi wtedy samozaparcia, jak dobrze, że Ty się nie zraziłaś, teraz czuję się bardzo zachęcona do lektury :) Już kilka razy zdarzyło mi się, że treść zupełnie nie interesująca na początku, okazywała się z biegiem stron co najmniej dobra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam ją odłożyć na półkę, ale wreszcie trafiłam na opowiadanie, które zwaliło mnie z nóg. Pierwsze i drugie są w mojej opinii słabe. Może po prostu nie dla mnie. Ale myślę, że warto zacząć po prostu od innego.

      Usuń
  4. Z Munro tak jest. Na początku nie rozumiałam za co dostala Nobla, po kilku zbiorach opowiadań postanowiłam zmienić po 1.5 roku pisania temat mgr i pisać o niej :-)
    Ale polskie tłumaczenie oslabia jakość calosci o 80% :-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli widzę dokładnie takie same odczucia jak moje. Chyba masz rację z tym przekładem. Czasami czułam, że w danym zdaniu czy akapicie po prostu musiało chodzić o coś więcej, a jakby czegoś brakowało. Może skuszę się na którąś z jej książek w oryginale.

      Usuń
    2. Niektore fragmenty są tak kiepskie ze slowo po slowie mozna odtworzyc oryginał. Typowe bledy, typowe tłumaczenie slowo po slowie. Az szkoda, Noblistka a u nas taka jakość.

      Usuń
    3. Zwłaszcza, że ona sama maniacko poprawia szczegóły i język jest ekstramalnie ważny.

      Usuń
  5. książkę dopisuję do listy 'książek do przeczytania' :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Z Munro porwał mnie tylko pierwszy tom jaki przeczytałam - "Uciekinierka" i po przeczytaniu paru innych uważam, że jest najlepszy, więc jeśli trafisz na niego, to polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno po nią sięgnę. Mam zamiar poznać przynajmniej kilka jej książek żeby mieć porównanie pomiędzy poszczególnymi tomami.

      Usuń
  7. Ten pierwszy link - o dawaniu - to idealny dla mnie! A audycji w Trójce zdarzyło mi się nawet posłuchać na żywo :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Za Popmodernę i Bookeriadę dziękuje bardzo, Dwutygodnik uwielbiam. A te ilustracje... coś bardzo w moim stylu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Polecam coś, do czego znajome długo mnie przekonywały, naprawdę wyjątkowa rzecz: Zwierz popkulturalny http://zpopk.pl/

    OdpowiedzUsuń
  10. 100 pytań podbiło moje serce. Przeczytałam i uzmysłowiłam sobie, że nie znam odpowiedzi na wiele z nich, bo nigdy sobie takich pytań nie zadałam. A co za tym idzie nie zadałam najbliższym również. Dziękuję. Dla mnie to inspiracja na nowy rok. Odnaleźć odpowiedzi :) - Kamila

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty