Świąteczne smaki z kawową nutą - konkurs!

Moje ulubione Święta w tym roku już tuż, tuż. Choinka, kolędy, prezenty. I wspólny czas spędzony z bliskimi przy stole. Dla mnie okres bożonarodzeniowy to przede wszystkim czas delektowania się: puszczanym cały miesiąc w Trójce "Karpiem", niespiesznymi rozmowami z bliskimi podczas lepienia pierogów i uszek, uroczystą atmosferą wigilijnej kolacji, pieczołowitym przygotowywaniem i pakowaniem prezentów, obdarowywaniem bliskich różnymi drobiazgami.

I oczywiście rozkoszowaniem się rozmaitymi smakami. U każdego z nas myśl o Świętach wywołuje inne wspomnienia smaków. Dla mnie jest to przede wszystkim mój ukochany czerwony barszcz z uszkami, który mogłabym jeść tak naprawdę codziennie, chociaż nigdy nie smakuje on aż tak wyśmienicie, jak w ten jeden grudniowy wieczór. Zaraz za nim przebija się aromat ryb, pierogów i tradycyjnych klusek z makiem. Oraz nowość w moim kulinarnym repertuarze - kompot z suszu. Jako dziecko unikałam go jak ognia, ale rok temu przemogłam się i okazało się, że jest wyśmienity!

Lubię przedłużać sobie tą przyjemność i rozkoszować się jedzeniem oraz samą kolacją. W żaden inny dzień w roku nie mamy tyle czasu na wspólne biesiadowanie jak właśnie w Boże Narodzenie. Za to uwielbiam te Święta. 

A po kolacji i w czasie świąt w naszym domu roznosi się zapach kawy i świątecznych ciast. Od mojej kwietniowej podróży do Włoch nie wyobrażam sobie dłuższego czasu bez smaku i aromatu kawy. Osobiście bardzo lubię klasyczne espresso, ale często miewam również w tej kwestii ochotę na jakieś urozmaicenie - np. w postaci różnego rodzaju kaw smakowych.

I tutaj całkiem spore pole do eksperymentowania zapewniają kawy Prima i Dougwe Egberts. Każda z nich przywołuje inne smakowe i aromatyczne skojarzenia. Zatem pora na subiektywną burzę mózgów. Zaczynamy!
  • Prima i Dougwe Egberts o smaku Orzecha Laskowego wywołuje we mnie wspomnienie wspólnego łuskania orzechów z dziadkiem i długie rozmowy, jakie razem prowadziliśmy siedząc sobie przy oknie i obserwując ulicę i przechodzących ludzi...
  • Pierwsza myśl jaka przychodzi mi na myśl odnośnie Primy i Dougwe Egberts Karmel to jabłka oblane tym złocistym, smakowicie ciągnącym się smakołykiem a także moje ukochane wafle z karmelową masą - specjalność mojego taty. 
  • Prima i Dougwe Egberts Wanilia to mój ulubiony aromat i jednocześnie idealny dla mnie prezent. Stali czytelnicy bloga wiedzą, że mam kompletnego bzika na punkcie waniliowych zapachów w każdej postaci!
  • Dougwe Egberts o smaku Czekolady najchętniej wypiłabym oglądając jednocześnie cudowny film o tym samym tytule. Idealne połączenie i pomysł na świąteczny relaks.
  • I wreszcie Dougwe Egberts Cynamon (nowość - edycja limitowana). Król wśród świątecznych aromatów. Dla mnie jest najlepszym synonimem ciepła i świątecznej atmosfery.
Zachęcam również gorąco do podzielenia się Waszymi skojarzeniami ze świątecznymi smakami w komentarzach!



Wraz z markami Dougwe Egberts oraz Prima przygotowałam dla Was specjalny świąteczny konkurs, w którym mamy do rozdania dwa zestawy nagród. Oba te zestawy składają się z bonu Empik na kwotę 200 zł oraz kosza kaw smakowych Prima i DE.

Aby wziąć udział w konkursie, należy przesłać na mój adres mailowy: iam.happyholic@gmail.com fotografię przedstawiającą Waszą wizję i interpretację pytania "Jaki smak mają Twoje święta?" (w tytule maila pisząc: "konkurs happyholic"). Spośród nadesłanych zdjęć wybierzemy dwie najbardziej oryginalne naszym zdaniem fotografie, które najmocniej poruszą naszą wyobraźnię i kubki smakowe! 

Z nadesłanych zdjęć we wpisie z ogłoszeniem wyników stworzymy naszą wspólną "Galerię Smaków" wraz z wyróżnieniem dwóch zwycięskich fotografii.

Na Wasze zdjęcia czekam od dzisiaj do północy 21 grudnia. Wieczorem w  poniedziałek 22 grudnia zapraszam na ogłoszenie wyników. Szczegółowy regulamin konkursu możecie znaleźć pod tym linkiem.

Czekam na Wasze komentarze odnośnie świątecznych smaków oraz na konkursowe fotografie!

Komentarze

  1. Kawę uwielbiam. Jeszcze bardziej w towarzystwie książki. Czekaj na moje zgłoszenie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, ja uwielbiam wszystko co z cynamonem!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też uwielbiam ten świąteczny okres. Spotkania i biesiadowanie z rodziną są dla mnie bardzo cenne. Mam dużą rodzinę i rzadko kiedy możemy się wszyscy spotkać. Ten świąteczny czas nam sprzyja. Już nie mogę się doczekać :)
    Może i ja wyśle zgłoszenie :) Uwielbiam te smakowe kawy DE :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czuję pobudzone ślinianki od czytania tego wpisu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Smakowicie wyglądają te kawy, muszę spróbować tylko na który smak się zdecydować ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Karmelową chętnie bym wypróbowała :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty