Rzeczy, które warto zrobić i zobaczyć w Pradze

Praga jest idealnym miastem na weekend. W trzy dni można naprawdę dużo zwiedzić, zobaczyć oraz posmakować lokalnych specjałów. Właśnie wróciłam z bardzo intensywnego wyjazdu i postanowiłam podzielić się z wami tymi pomysłami na spędzenie czasu w Pradze, które szczególnie przypadły mi do gustu.


Najpierw sprawa raczej organizacyjna, a mianowicie:

ZOSTAWIAMY SAMOCHÓD POD HOTELEM I PORUSZAMY SIĘ PRASKIM METREM

Jak w każdym zresztą większym mieście, gdzie można korzystać z metra. Naprawdę nawet nie ma sensu rozważać innych opcji. Kupujemy bilet np. 24-godzinny i jeździmy do woli: metrem, tramwajami, autobusami. Idealny sposób komunikacji. Metro jest czynne codziennie do północy.

A teraz już same przyjemności:

POSPACEROWAĆ PO PLACU ŚW. WACŁAWA (VACLAVSKE NAMESTI)

Plac (a raczej bulwar), który tętni życiem o każdej porze dnia i nocy. Masa kawiarni, knajpek, pasażów handlowych. Punkt spotkań. Zjawiskowe fasady kamienic. No i oczywiście imponujący gmach Muzeum Narodowego oraz słynny pomnik św. Wacława. Obowiązkowy punkt w programie 
zwiedzania.



W DRODZE NA HRADCZANY WYPIĆ PYSZNE PIWO W BARZE "U HROCHA"

Co prawda o miejsca siedzące bez rezerwacji jest bardzo ciężko, ale i tak warto się tutaj wybrać, przystanąć w wolnym miejscu i posmakować przepysznego piwa przed wspinaczką po hradczańskich schodach. Tego miejsca nie będziecie długo szukać - poznacie je już z daleka po dochodzących z niego dźwiękach biesiady i zderzających się kufli z piwem.

ODPOCZĄĆ W HRADCZAŃSKICH OGRODACH 

Oprócz samego Zamku, Katedry Św. Wita oraz słynnej Złotej Uliczki warto odpocząć na Hradczanach w rozległych, niesamowicie zadbanych ogrodach.

PS. Jak już ponownie udało mi się zauważyć, jest to jedno z ulubionych miejsc na sesje ślubne. 



ODWIEDZIĆ KOCIĄ KAWIARNIĘ (KOCICI KAVARNA SOCIAL POINT)

Miejsce, na które natrafiliśmy zupełnym przypadkiem, a bardzo pozytywnie nas zaskoczyło. To kawiarnia, która w sumie bardziej przypomina mieszkanie. A mieszkanie o tyle nietypowe, że jest w nim - jeżeli dobrze policzyłam - pięć kotów, z którymi goście mogą wspólnie spędzać czas na zabawie. Oprócz kawiarnianej sali z sofami i planszówkami, jest tutaj specjalna sala a'la kinowa do gry na Xboxie. Płacimy tylko za wstęp (80 koron za godzinę) i pijemy tyle kawy, herbaty czy innych napojów, ile tylko chcemy. Tak samo z wszelkimi drobnymi przekąskami, ciastkami, orzeszkami. Całkowita samoobsługa. Bardzo fajna sprawa. I bardzo przytulne miejsce. Szczególnie dla miłośników kotów.



ZDOBYĆ FORTYFIKACJE I STANĄĆ NAD PRZEPAŚCIĄ NA WYSZEHRADZIE

Byleby nie zbyt blisko! Piękne widoki gwarantowane.

POSPACEROWAĆ PO JÓZEFOWIE - DAWNEJ ŻYDOWSKIEJ DZIELNICY

POSMAKOWAĆ PRZERÓŻNYCH SMAKÓW PIWA W PIWNYM MUZEUM (PRAGUE BEER MUSEUM)

Praskie Muzeum Piwa to tak naprawdę bar z niesamowitym wyborem przeróżnych lanych piw. Większość gości zamawia samodzielnie komponowane "testowe zestawy", w których można wybrać kilka lub kilkanaście różnych smaków piwa. Otrzymujemy je w szklaneczkach umieszczonych w specjalnie przygotowanych deskach. Każde z piw zostało dość szczegółowo opisane w menu. Do zamówionych piw otrzymujemy oczywiście paragon z rozpiską wszystkich zamówionych smaków - można zaznaczać sobie obok plusy, minusy a później zamówić swojego faworyta w standardowej już objętości. Bardzo przyjemnie.


ZROBIĆ (SOBIE) ZDJĘCIE NA MOŚCIE KAROLA 

Najlepiej późnym popołudniem, kiedy nietrudno o przepiękne światło (na moim zdjęciu akurat widok z mostu o całkiem innej porze).


ZNALEŹĆ PAWIE (I POBAWIĆ SIĘ FONTANNĄ) W OGRODZIE SENACKIM

Kolejne urokliwe miejsce, do którego trafiliśmy dosyć przypadkowo.


POCZUĆ SIĘ ROMANTYCZNIE NA KAMPIE (A PÓŹNIEJ PÓJŚĆ NA KONCERT) 

Czyli na tzw. Praskiej Wenecji. To sztuczna wyspa zaraz przy moście Karola, na której znajdują się prześliczne kamienice przy Czarcim Potoku. Znajdziecie tutaj również Kampa Park - miejsce licznych imprez plenerowych. My również trafiliśmy tam na mini-festiwal.

WYJECHAĆ KOLEJKĄ NA WZGÓRZE PETRIN I ZOBACZYĆ PIĘKNĄ PANORAMĘ CAŁEGO MIASTA

Posiadając bilet na metro możemy wyjechać na wzgórze Petrin za darmo. Potem wystarczy już tylko pokonać dziesiątki stopni widokowej wieży i naszym oczom ukazuje się niesamowity widok na wszystkie strony miasta. Wieża stanowi replikę Wieży Eiffla i co najciekawsze jest tylko dwa lata młodsza od oryginału.



SPACER ZE WZGÓRZA PETRIN DO STRAHOVSKIEGO KLASZTORU

Zdecydowanie najpiękniejszy widok na Pragę i najpiękniejsze miejsce na spacer - w otoczeniu sadów, natury i cudnych widoków. Gdybym miała wybrać jedno miejsce z całej wycieczki, to chciałabym przyjść ponownie właśnie tutaj.


ZJEŚĆ NAJBARDZIEJ ZNANE PRASKIE POTRAWY

Zupa czosnkowa
Vepro, knedlo, zelo (pieczeń wieprzowa, knedle bułczane, kapusta)
Gulasz na ciemnym piwie
Smażony ser
Kiełbasa w bułce
a na deser Trdlo!

Przydatne linki:
Osobisty przewodnik po Pradze Mariusza Szczygła
Złota Praga 

Komentarze

  1. Genialnie! Jesteś już którąś z kolei blogerką, która poleca Pragę na weekendowy wypad. Ja też mam bliziutko z mojego Bielska więc myślę ze w te wakacje wreszcie się tam wybiorę! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My z Bielska jechaliśmy do Pragi około 5 godzin (wliczając korki) także nie jest źle! :)

      Usuń
  2. Bardzo przyjemny tekst i sympatyczne zdjęcia :) Kocia kawiarnia całkiem mnie urzekła <3

    OdpowiedzUsuń
  3. razem z koleżankami pragniemy się tam wybrać! ciekawy post i piękne zdjęcia! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam, zwiedzałam - i na 100% jeszcze tam wrócę! Praga jest cudna!

    OdpowiedzUsuń
  5. Praga jest przepiękna! Klimat rodem z jakiejś bajki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Praga jest cudowna. bByłam tam i mam nadzieję tam wrócić.

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialny post. Nie byłam jeszcze nigdy w Pradze ale mam nadzieje, że w te wakacje uda mi się tam pojechać i zobaczyć to piękne miasto. Pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
  8. Praga i Paryż to jedne z miejsce, które bardzo chciałabym odwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Praga jest piękna. Szczególnie podobała mi się Złota uliczka. Kocia kawiarnia to ciekawe miejsce. Podobna niedawno została otwarta w Krakowie :) Ten temat jest mi bliski gdyż projektowałam taką kawiarnię na zaliczenie studiów.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo mi się podobało w Pradze, chociaż większości z tych punktów nie zaliczyłam (nie lubię piwa i mam alergię na kocią sierść... zresztą nie wiem, czy ta kawiarnia już istniała podczas mojego pobytu). Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja Pragę miałam okazję zwiedzać w oparciu o skrzynki geocachingowe. Poznałam kilka ciekawyczh miejsc przez to, choćby park czy mur Jonha Lenona. Praga jest bardzo ładna chociaż nie jestem przekonana czy chciałabym tam mieszkać na stałe.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jesteś w stanie polecieć mi jakiś nocleg w Pradze? Planuje jechać na weekend, ale nie chce jechać " w ciemno". Będę wdzięczna za każdą sugestię. Pozdrawiam, Karolina :)

    OdpowiedzUsuń
  13. To kolejnym razem koniecznie do muzeum narodowego wejdź - jest niesamowite :) Ciekawie, że byłam już kilka razy w Pradze, a Ty opisałaś zupełnie nowe dla mnie miejsca, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty