Jesteś absolutnie niepowtarzalnym i wyjątkowym arcydziełem - ćwiczenie #1

Dziś nie będę dużo pisać - dziś działamy.

Możesz się zapierać, wymieniać swoje wady, niedociągnięcia ale i tak nie uciekniesz przed faktem, że jesteś zupełnie niepowtarzalną, wyjątkową osobą, z całym zbiorem fajnych cech osobowości, umiejętności i atutów zewnętrznych. Drugiej takiej po prostu nie ma. I pora w końcu wziąć to na klatę, znaleźć w sobie te najlepsze perełki i wzmacniać, podkreślać, być z nich dumnym.

Koniec z narzekaniem, że jesteśmy beznadziejne, brzydkie i nudne. Narzekać jest w końcu najprościej, ale ileż można. No właśnie - zmieniamy zasady. Pewnie, że nie jesteśmy idealne. Tylko to nie ma znaczenia. Zamiast zadręczać się kompleksami, zaczynamy stawiać na nasze zalety. Czy klientowi, który wchodzi do firmy, w której pracujesz już na wejściu oznajmiasz: "proszę uważać, oferujemy najgorszą jakość na rynku, a do tego wygórowane ceny"? No pewnie, że nie. Przestawiamy tego typu rzeczy od najlepszej strony. I pora przejąć takie podejście również w życiu prywatnym.

Skup się. Wypisz dzisiaj dziesiątki fajnych cech, które zasługują w Tobie na docenienie i wyróżnienie. Pomocne mogą być w tym przygotowane przeze mnie arkusze, które ułatwią początkowe poszukiwania wewnętrznych i zewnętrznych perełek. Ale nie kończcie na mojej liście - to tylko ściąga - same znajdziecie jeszcze więcej swoich dodatkowych, bardziej spersonalizowanych i szczegółowych atutów. Bądźcie dokładne, uwzględnijcie każdy szczegół.

Skupiamy się dzisiaj na trzech podstawowych obszarach: ciało, osobowość i umiejętności. Przykłady w arkuszach pomogą wam nakierować myśli na odpowiednie tory, ale możliwości są po prostu setki. Zaczynamy! 




I wersje PDF do wydrukowania: w kolorze, w szarości.

Komentarze

  1. Nie potrafię robić takich ćwiczeń. Choćbym nie wiem jak długo się zastanawiała, zawsze na końcu mam pustą kartkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maggie, do pewnego czasu miałam tak samo. Ale zrobiłam postęp. Moje kartki są coraz bardziej zapełniane. (I to nie działa tak, że nie widzę swoich słabych stron, widzę je nadal, ale pomimo ich dostrzegam też swoje plusy). Mimo, że na początku takie ćwiczenia nie wychodzą, to polecam wytrwale je robić. Potrafią dać w końcu sporą dawkę uśmiechu na twarzy i podniesienie głowy, chociaż na jakiś czas :)
      Także: działaj!

      Usuń
    2. Ja miałam dokładnie tak samo. Ale po pewnym czasie naprawdę udaje wymyślić się coraz więcej tego typu cech. Kiedyś nie potrafiłam wymienić ANI JEDNEJ rzeczy w moim ciele, która mi się podoba. Teraz jest już znacznie lepiej. A nic szczególnie przecież się w nim nie zmieniło. Tylko moje podejście :)

      Usuń
  2. Ciekawe :)
    Po przeczytaniu aż mi się humor poprawił! Dobre nastawienie :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super ćwiczenie! Masz rację! Nie ma co narzekać :) Trzeba doceniać siebie i lubić takim jakim się jest a nie stale narzekać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne ćwiczenie i przerażające jest jak wiele naprawde zajebistych osób tak o sobie nie myśli. Ze mną całe szczęście nie jest tak najgorzej, działam teraz z książką "Pokochaj siebie" i myślę, że będzie coraz lepiej. Przydałaby się też druga część tego ćwiczenia, która skupi się na tym jak w praktyce jeszcze bardziej korzystać z tych fajnych cech, ale pewnie już na to wpadłaś i niedługo się czymś w tym stylu też podzielisz. Bardzo fajnie właśnie wspominam tekst w którym pisałaś o projektowaniu wolnego czasu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, planuję właśnie kolejne ćwiczenia w tym temacie :)

      Usuń
  5. Bardzo fajne te arkusze, jak znajdę trochę czasu to spróbuję wydrukować i wypełnić ćwiczenia :) Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podoba mi taki punkt widzenia: "Musisz się pogodzić z tym, że po prostu jesteś wyjątkowy" :-D Wiele osób chce się tak czuć, ale boją się tak o sobie myśleć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, a nie ma się czego bać. Tylko brać się do roboty i szukać zalet! :)

      Usuń
  7. Dzięki za takie fajne ćwiczenia. Zastanawiam się tylko czy każdy jest w stanie je wykonać. Bywa tak, że niska samoocena nie pozwala dostrzec i stwierdzić oczywistych faktów jeśli tylko są pozytywne. Pomocni mogą okazać się inni ludzie, którzy niemalże "zmuszają" do dostrzegania swoich mocnych stron. Wiem dokładnie jak to przebiega ponieważ prowadzę warsztaty samorozwoju dla kobiet czy seniorów i mało kto potrafi od tak wymienić swoje dobre strony. Jednak po kilku zajęciach to się zmienia i dzięki sile grupy ludzie zaczynają w siebie wierzyć. Pozdrawiam serdecznie!
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj masz rację. Gdy to ktoś inny trafi z dobrym komplementem na nasz temat, odbieramy go dużo, dużo mocniej niż gdybyśmy sami przyznali, że w tym czymś jesteśmy dobrzy. Super jest trafić na osoby, które potrafią przedstawić nam takie cechy - bez sztucznego słodzenia, tak naprawdę, szczerze. Takie słowa trafiają i zostają w człowieku na bardzo, bardzo długo. Sama ostatnio na przykład podchwyciłam od pewnej osoby hasło "eteryczna" w odniesieniu do tego, jaka jestem. Niby jedno, zwykłe słowo, a bardzo mi się spodobało i faktycznie sprawiło mi dużo radości.

      Jesteś cudowną osobą - robisz super rzecz z tymi warsztatami. Takie coś na pewno odmienia o 180 stopni sposób myślenia o sobie osób, które w tym uczestniczą. Wielki plus dla Ciebie :)

      Usuń
    2. Yyy, trochę mnie zatkało, dzięki bardzo :) Nie robię jednak niczego cudownego ani niezwykłego - robota jak każda inna, a na warsztatach jak jest dobra grupa wykonuje się sama dzięki uczestnikom :D

      Usuń
  8. Dziękuję bardzo za ćwiczenie! Stworzyłam listę, którą zatytułowałam "Jestem wyjątkowa" i wypisywałam rzeczy na swój temat, inspirując się Twoimi punktami. Tak oto znalazłam 24 pozytywne cechy, poczynając od smukłych łydek, dużych paznokci pięknie prezentujących lakier, wrażliwości, po umiejętność planowania podróży i robienia pysznego bloku czekoladowego :) Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudownie... :) super przykłady, dokładnie takie szczegółowe cechy czynią nas niepowtarzalnie pięknymi, fajnymi i utalentowanymi ludźmi!

      Usuń
  9. świetne!tego właśnie szukałam,dziękuję

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty