Perełki: 03.11.2015

Książka

Książkę "Czesałam ciepłe króliki" kupiłam już na zeszłorocznych Targach Książki w Krakowie, jednak jakoś długo nie miałam okazji do niej przysiąść. W sobotę gdy już zaczęłam, wiedziałam, że 'połknę' ją w jedno popołudnie. Z Panią Gawlikowską-Świerczyńską nie trzeba się zgadzać (ja mam kompletnie inne poglądy w wielu kluczowych kwestiach) ale poznać jej historię i podejście do życia jest czymś naprawdę niezwykłym. Bardzo niewiele osób potrafi opowiadać o pobycie w obozie koncentracyjnym z takim optymizmem. I to optymizmem, który nie kipi naiwnością ale co najciekawsze łączy się z niesamowicie zdroworozsądkowym, twardym stąpaniu po ziemi. Bardzo mocno polecam od siebie tę pozycję. I wywiad z Panią Alicją.

 

Przyjemność

5 km na bieżni - po wielu miesiącach lenistwa wracam do formy!

 

Muzyka

Nareszcie doczekałam się nowej piosenki od Miike Snow! Uwielbiam.

 

Linki

  • Zainteresowały mnie ostatnio mocno badania zwane "genodietą" - ktoś próbował, ma jakieś konkretne doświadczenia w tym temacie?
  • Obcojęzyczne słowa i zwroty, których nie da przetłumaczyć się na inne języki
  • Świetny filmik i tekst o nauce języków - rady bliźniaków, którzy postanowili w jeden tydzień nauczyć się rozmawiać w kompletnie obcym dla siebie języku tureckim (ENG)
  • Jak już wspominałam w ostatnim wpisie - zaczynamy uczyć się niemieckiego (mam już nawet pierwsze zadanie domowe!). Chciałam więc polecić wam dwa świetne blogi związane z tym tematem: Niemiecka Sofa oraz blog Łukasza Tyczkowskiego
  • Czytaj skład - na coś takiego właśnie czekałam!
  • Magazyn KoBBieciarnia, w którym pojawił się mój artykuł jest już dostępny w formacie PDF
  • Warto śledzić również na FB "Aktualne promocje w sieciówkach
  • Test predyspozycji zawodowych - zamieszczałam już kilkukrotnie tego rodzaju linki, ale tym razem test jest po polsku, także powinien się szczególnie przydać.

Komentarze

  1. Przydałaby mi się motywacja do biegania :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej chyba po prostu zrobić tak jak ja - kupić karnet na siłownię. Prosta rzecz, a baaardzo mobilizuje :)

      Usuń
    2. Ja biorę się za siebie od przyszłego roku bo teraz jeszcze nie mogę :P Nie lubię biegać, ale jak wiem ile to korzyści przynosi muszę się jakoś przełamać

      Usuń
    3. Bardzo chętnie chwycę za tę książkę. Ostatnio szukam pozycji nietuzinkowych, a ta taką mi się właśnie wydaje :)

      Usuń
    4. Dokładnie taka jest. Ciężka i lekka jednocześnie :)

      Usuń
  2. Jak mi miło, że jestem w Twoich perełkach! Mam nadzieję, że znajdziesz u mnie dużo inspiracji, motywacji i wiedzy ;)

    Idę czytać Twój artykuł w magazynie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak super wreszcie doczekać się nowej piosenki Miike Snow! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. z blogów o niemieckim zajrzyj też do Diany z Językowego precla :)
    A blog Oli to prawdziwa kopalnia wiedzy i wielu językowych (i nie tylko) inspiracji!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za linka do Diany - tego szukam! :)

      Usuń
    2. Tak, tak :) Dianę polecam i jeszcze jest Magda - Niemiecki Po Ludzku :)

      Usuń
    3. Super, też zajrzę! :)

      Usuń
  5. Tak książka bardzo mi się podobała. Już dawno pisałam jej recenzję na blogu. Ja biegam razem z dzieckiem w wózku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. test predyspozycji dłuuuugi ale bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. test predyspozycji dłuuuugi ale bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh też już nie mogłam doczekać się końca w trakcie, ale warto przebrnąć ;-)

      Usuń
  8. O, widzę, że muszę koniecznie przeczytać tę książkę. Bardzo lubię tematykę związaną z obozami koncentracyjnymi.
    Kinga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie szczególnie polecam - to naprawdę ciekawa pozycja w tym temacie.

      Usuń
  9. Też muszę wrócić do sportu :) czas na to!

    OdpowiedzUsuń
  10. Odpowiedzi
    1. Dokładnie :) Świetne bardzo mi to pomoże.

      Usuń
    2. Są mega :) od razu jakoś łatwiej zabrać się za tą naukę ;-)

      Usuń
  11. Gratuluje 5 km :) aczkolwiek jesli nie mieszkasz w Krakowie polecam wybiegac sie w naturze :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za "czytaj skład" :) Naprawdę przydatne!

    OdpowiedzUsuń
  13. Twoje 'Perełki' to zawsze kopalnia ciekawych linków :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zaciekawiłaś mnie tą książką :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty