Feel-good movies - 50 filmów na dobry nastrój

'Feel-good movies' to filmy, które wprawiają widza w dobre samopoczucie. I mogą to robić na rozmaite sposoby. Może to być zabawna komedia czy film obrazujący pewnego rodzaju sielankę, ale też dramat, który wzrusza do łez, ale jednak pozostawia ogromne pokłady nadziei. Może być to też zupełnie inny, kompletnie oryginalny twór. Wspólny jest tylko cel - wywołanie w nas pozytywnych uczuć.

Poniżej dzielę się z wami moją własną, całkowicie subiektywną listą 50 filmów właśnie z tej kategorii. Zachęcam do inspirowania się podanymi przykładami, ale też do dzielenia się w komentarzach waszymi typami!

Po pierwszą trzydziestkę zapraszam pod poniższym linkiem:

PIERWSZA TRZYDZIESTKA MOICH FEEL-GOOD MOVIES

 

31. CHARLIE

 

32. DRÓŻNIK

 

33. NARZECZONY MIMO WOLI

Moja ulubiona komedia romantyczna wszech czasów! 


 

34. PRETTY WOMAN

 

35. DOBRY ROK

 

36. LAST VEGAS

 

37. SZEF

Nie wiem jak wy, ale ja uwielbiam filmy ze smakiem w tle. Już od samego patrzenia na gotowanie poprawia mi się humor, a gdy za tym idzie jeszcze fajna historia, jestem kupiona. 


 

38.  ZA JAKIE GRZECHY, DOBRY BOŻE?

 


39. NIGDY W ŻYCIU 

Stare, wysłużone "Nigdy w życiu" ma jednak magiczną moc. Po prostu nie jestem w stanie obejrzeć tego filmu i nie wyjść naładowana dobrą energią. Wiem, że widzieliście już dziesiątki razy. Ale nie zaszkodzi zobaczyć jeszcze raz.


 

40. MAŁY KSIĄŻĘ

 

 

41. ROZUMIEMY SIĘ BEZ SŁÓW

 

 

42. KOBIETY PRAGNĄ BARDZIEJ

 

 

43. ZATAŃCZ ZE MNĄ

  

44. W POGONI ZA SZCZĘŚCIEM



45. POD SŁOŃCEM TOSKANII

 


46. RATATUJ

 

47. IDOL

 

48. DRUGI HOTEL MARIGOLD

Pierwsza część uważam za znacznie lepszą, ale do tego zestawienia pasuje idealnie. 


 

49. LISTY DO M. (CZĘŚĆ PIERWSZA)



50. JAK DOGONIĆ SZCZĘŚCIE





Komentarze

  1. Kobiety pragną bardziej widziałam chyba ze 3 razy, uwielbiam go

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie długo odstraszał tytuł, nie wiem dlaczego, ale kojarzył mi się z taką totalnie głupią komedią. Bardzo pozytywnie się rozczarowałam :)

      Usuń
  2. W sumie potrzebuje czegoś takiego na dzisiejszy wieczór. Dziękuję :) Większość filmów, które polecasz w tym i wcześniejszym tekście znam ale poczułam nagłą potrzebę odświeżania sobie Charliego i Mój rower. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie by było jakbyś dodała po jednym zdaniu chociaż opisującym film :) Bardzo fajna lista, dziś obejrzę Chef :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam straszne problemy jeśli chodzi o pamięć do filmów. Musiałabym trochę zmyślać, żeby przywołać emocje, jakie wzbudzał we mnie dany film. Dlatego pozostawiłam je bez żadnego komentarza, jako czystą listę. :)

      Mam nadzieję, że "Chef" Ci się spodoba! :)

      Usuń
  4. Lubię takie listy, bo zawsze można ławo znaleźć fajny film dla siebie, na piątkowe wieczory :)
    Ratatuj to klasyk, który chyba nigdy mi się nie znudzi!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie by było, gdyby od razu były opisy filmów albo link do filmwebu na przykład:) Co do filmów to wstyd się przyznać, ale widziałam tylko "Charliego"

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł na posty :) Zapiszę sobie kilka nazw filmów i z chęcią je obejrzę jak znajdę czas

    OdpowiedzUsuń
  7. Też mam kilka takich filmów które poprawiają mi humor. Pierwszym który przyszedł mi w tym momencie do głowy jest "Pół żartem pół serio". :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cieszę się, że obejrzałam "Choć goni nas czas", to było ciekawe doświadczenie.
    Bardzo chętnie zobaczę "O północy w Paryżu", dla Owena Wilson'a:D
    Na twojej liście nie znalazł się film "Patch Adams", poważny błąd Happyholic:D
    Pozdrawiam:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobre filmy na okres swiateczny. Ale wielu z nich nie ogladalam jeszcze!

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam Dobry Rok! Polecam Love, Rosie i Czas na Miłość:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dość niedawno oglądałam polski film "Król życia" i myślę, że świetnie wpasowuje się w tę kategorię filmową, polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, postaram się też zobaczyć w takim razie :)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  12. Na poprawę nastroju to stare filmy z Meg Ryan: "Masz wiadomość", "Bezsenność w Seattle" i "Francuski Pocałunek" :) Z takich 'około' świątecznych: "Ja cię kocham, a ty śpisz" i "Za jakie grzechy". I świąteczne animacje: "Artur ratuje gwiazdkę" i "Strażnicy marzeń".I jeszcze z serii lekkie, łatwe i przyjemne kino: "Gwiezdny pył"

    OdpowiedzUsuń
  13. kurczę, z tego zestawienia widziałam zaledwie dwa filmy. Koniecznie do nadrobienia. Ta lista jest genialna na tę ponurą porę roku!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię Charliego - jest dziwną, ale zarazem fajną historią. Mały KSiążę - sprawił, że ryczałam w kinie :) A Narzeczonego Mimo Woli oglądam w najbardziej paskudne dni miesiąca, kiedy to nie mam na nic sił :) Ratatuja też chętnie oglądam, zresztą jestem fanką bajek dla dzieci (dla przyjemności jak i z racji zawodu ;) ) Z Willem Smithem lubię 'Seven Pounds' - wyciskacz łez, o próbie naprawienia błędów. Chwyta za serce.

    OdpowiedzUsuń
  15. Omyłkowo dodałam najpierw komentarz pod starym wpisem, więc kopiuję tutaj ;)
    Od siebie dodałabym i oczywiście polecam:
    1) Wygrane marzenia
    2) Co się zdarzyło w Las Vegas
    3) Miasto aniołów - czy jest ktoś kto nie lubi tego filmu?
    4) Heartbreaker. Licencja na uwodzenie
    5) Sylwester w Nowym Jorku
    6) To tylko seks
    7) Na pewno, być może
    8) Hitch. Najlepszy doradca przeciętnego faceta
    9) Złap mnie, jeśli potrafisz
    I z mniej komediowych, ale mimo wszystko przyjemnych wyciskaczy łez przywracających wiarę w ludzi:
    10) Siedem dusz

    OdpowiedzUsuń
  16. Mogę wiedzieć jak się nazywa Twój profil na filmweb ? :)

    OdpowiedzUsuń
  17. "Terminal" z Tomem Hanksem też jest boski :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Większość widziałam, to na prawdę dobra dawką filmów :))

    OdpowiedzUsuń
  19. Super! Zdecydowaną większość znam i uwielbiam! :))

    OdpowiedzUsuń
  20. Oj, przyda mi się taka lista filmów na teraz, gdyż czekają mnie dość samotne święta. Dzięki, większości z nich nie widziałam :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Oj, przyda mi się taka lista filmów na teraz, gdyż czekają mnie dość samotne święta. Dzięki, większości z nich nie widziałam :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Widziałam już kilka z nich i rzeczywiście pasują do tak zatytułowanej listy.
    Gdybym tylko miała pamięć do tytułów, na pewno udałoby się znaleźć w mojej pamięci jakiś dodatkowy, ale że jest jak jest - żadnym się niestety nie podzielę póki co :d
    W wolnej chwili połączonej z ochotą na jakiś film - zajrzę do serii z tym spisem : )

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja bym dorzuciła "Bezcenny dar" :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajna lista, chcę oglądać, chcę rozrywki:D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty