Feel-good movies - 70 filmów na dobry nastrój

Prowadzę bloga o pozytywnym stylu życia, dlatego nie mogłoby tutaj zabraknąć listy filmów, które mają ten specyficzny, ciepły klimat, który wprawia widza w dobry nastrój. Czasem są to komedie, czasem filmy smutne, ale jednocześnie pokrzepiające. Obrazy z pozytywnym przesłaniem lub po prostu miłe historie.

Co jakiś czas do mojego zestawienia pozytywnych filmów dodaję kilka nowych pozycji. Dzisiaj przychodzę do was z dziesięcioma kolejnymi propozycjami. Każdy z tych filmów wywołał we mnie dobre emocje.

A jeśli pierwszy raz trafiliście u mnie na artykuł z tej serii, koniecznie sprawdźcie 60 wcześniejszych rekomendacji:

FEEL-GOOD MOVIES - 60 FILMÓW NA DOBRY NASTRÓJ

 

61. MĘŻCZYZNA IMIENIEM OVE

Uwielbiam kino krajów nordyckich. Nigdzie nie tworzy się moim zdaniem tak pięknych i emocjonalnych filmów jak w Szwecji czy Islandii. Każdy film z tego regionu, który miałam przyjemność oglądać był dla mnie prawdziwym majstersztykiem. 

"Mężczyzna imieniem Ove" to film podobny w klimacie do mojego ukochanego "Gran Torino", ale właśnie z tym północnym zacięciem. Motyw zgryźliwego staruszka to może już niekoniecznie najoryginalniejszy, ale na pewno bardzo wdzięczny sposób na stworzenie historii, która łapie za serca. 

Zobaczcie koniecznie.



 

62. ZACZNIJMY OD NOWA

Film muzyczny reżysera "Once". Jednak to zupełnie inna historia, w innym stylu. Fabuła została osadzona tym razem w Nowym Jorku, ale na szczęście film ten obronił się przed wszystkim tym, co negatywnie kojarzy nam się z amerykańskimi produkcjami.  Jest niebanalnie, muzycznie i subtelnie.

 

63. BOSKA FLORENCE

Genialna moim zdaniem rola Hugh Granta! Świetny film, świetna opowieść, cudowne postaci, wspaniała rozrywka ale też sporo wzruszeń. Zdecydowanie warto poznać tę historię, która choć prawdziwa, to jednak wydaje się kompletnie nierealna.

 

64. THE EDGE OF SEVENTEEN

Pozycja adresowana być może do nieco młodszych widzów, ale spodoba się nie tylko nastolatkom. To dobry film o młodzieńczych emocjach, przedstawionych w naprawdę świeży, oryginalny sposób.

 

65. JAK BÓG DA

Uwielbiam włoskie filmy! Szczególnie gdy główną rolę gra w nich mój ulubiony Marco Giallini (występujący również w fenomenalnym "Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie"). Duża doza rozrywki i śmiechu, wyważona pięknymi momentami refleksji. Proszę o więcej!

 

66. JESZCZE DALEJ NIŻ PÓŁNOC

Nieco starszy film, o którymś jakoś zapomniałam przy tworzeniu poprzednich zestawień. Świetna komedia, bardzo przyjemna w odbiorze. Zobaczcie koniecznie!

 

67. WIELKIE UWODZENIE

To chyba jeden z moich ulubionych filmów z tej listy. I niech nie zmyli was tytuł. Tu wcale nie chodzi o uwodzenie damsko-męskie, ale o wielką mistyfikację, jaką urządziło całe miasteczko, by zatrzymać u siebie pewnego lekarza. Bardzo, bardzo polecam.

 

68. BRIDGET JONES 3

Nie będę ukrywać, że ten film porwał mnie jakoś najmniej. Wszędzie widziałam jednak tyle zachwytów nad trzecią częścią przygód Bridget, że nie mogło jej tutaj zabraknąć. Podobno ludzie na salach kinowych po prostu leżeli ze śmiechu, dlatego jeżeli jeszcze jakimś cudem nie widzieliście tego filmu, nadróbcie zaległości. Istnieje ogromna szansa, że będziecie się na nim świetnie bawić!


 

69. PLANETA SINGLI

Bardzo długo omijałam ten film szerokim łukiem (na pewno wiecie o co chodzi - syndrom polskiej komedii romantycznej). Zupełnie niesłusznie! Nie wiem czy to ciążowe hormony, czy naprawdę fajna historia sprawiła, że ryczałam z pozytywnego wzruszenia co najmniej pół godziny w trakcie seansu!

 

70. LA LA LAND

I na sam koniec film, który zapewne większość z was widziała, ale myślę, że taki muzyczny obraz idealnie wpisuje się w to zestawienie. Dużo muzyki, dużo miłości, dużo kolorów. Na pewno można polecić ten film na poprawę nastroju (szczególnie licznym fankom Ryana Goslinga). Tak jak pisałam wam w jednym z wcześniejszych wpisów, piosenki z La La Land stanowią obecnie ulubiony repertuar mojego małego M., także coś w nich musi być!



Jakie pozytywne filmy mieliście przyjemność oglądać w ostatnim czasie? Koniecznie podzielcie się swoimi rekomendacjami!

Komentarze

  1. La La Land stał się moim ulubionym filmem, a muzyka towarzyszy mi praktycznie każdego dnia <3
    Oglądałam Planetę singli i muszę przyznać, że również byłam pozytywnie zaskoczona. Duża dawka śmiechu i fabuł wcale nie taka głupia i banalna.
    Kolejne pozycje koniecznie muszę obejrzeć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po kilkuset odsłuchaniach mam powoli dość, ale mój syn nadal nie ;)

      Co do Planety Singli - dokładnie, duże zaskoczenie. Spodziewałam się tego co zawsze, a dostałam coś więcej ;)

      Usuń
  2. Jeszcze dalej niż północ - nigdy mi się chyba nie znudzi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Planeta singli-rewelacyjny film głównie dzięki roli Więdłochy:)
    A reszty nie znam:)Może obejrzę ? :d

    OdpowiedzUsuń
  4. Napiszesz kiedyś może post o wstydzie, stresie lub o tym jak odpowiadać na chamskie zaczepki innych?;-please:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ostatnio obejrzałam anonimowy Sing, bardzo polecam jako zastrzyk pozytywnej energii. Z tej listy widziałam połowę filmów i zdecydowanie trafiły w mój gust, więc muszę koniecznie nadrobić pozostałą piątkę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Widzę, że mamy podobny gust, przynajmniej w pewnym sensie. :)

    "Jeszcze dalej niż północ" szalenie mi się podobał. Lubię francuskie komedie, są takie ciepłe i delikatne. Do pośmiania i do wzruszenia jednocześnie.
    "La La Land" to moja nowa miłość, a "Someone in the crowd" mogłoby być soundtrackiem do mojego życia. :D
    Natomiast "Bridget Jones 3"... mam mieszane uczucia. Niby śmiesznie, ale moim zdaniem to już nie ten poziom, co poprzednie części. I totalnie nie podobała mi się ostatnia scena - niepotrzebne otwieranie wątków.

    "Mężczyznę imieniem Ove" dodaję do listy filmów do obejrzenia. Skandynawskie filmy mają w sobie to coś, tak samo jak te francuskie komedie, które tak lubię. Chętnie obejrzę kolejny tytuł i jestem pewna, że się nie zawiodę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie wszystko co napisałaś, mogłabym powiedzieć od siebie :)

      Usuń
  7. Genialne zestawienie! Kocham filmy i wszystkie z nich chętnie obejrzałabym na poprawę humoru :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super, że przypomniałaś ten cykl! Akurat ostatnio mam niezwykłą potrzebę oglądania tego typu filmów. Obejrzałam między innymi "Pod słońcem Toskanii", "Amelię" i trzy części Bridget Jones. W sam raz trafiłaś teraz w moje potrzeby :) Już chwytam za kartkę i długopis i biorę się za przeglądanie całego zestawienia :)
    Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok, przejrzałam całe zestawienie, wypisałam prawie 20 tytułów i przypomniałam sobie o jeszcze jednym filmie, który może również Tobie się spodoba: "Palmy na śniegu". Rewelacyjny klimat!

      Usuń
    2. Dzięki wielkie! Już dopisuję do listy filmów do obejrzenia :)

      Usuń
  9. Widzę, że mamy podobny gust!! "Mężczyzna imieniem Ove"-czytałam najpierw książkę-rewelacja. Nie wiem czy gdybym nie czytała książki film zrobiłby na mnie takie wrażenie.
    Pozostałe również widziałam oprócz "Wielkiego uwodzenia". Zamierzam nadrobić ASAP :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z tego zestawienia widziałam tylko kilka filmów, więc koniecznie muszę to nadrobić, bo zapowiadają się bardzo ciekawie, a właśnie takie filmy- na dobry humor, lubię najbardziej. :)

    PS Chciałam Ci tylko powiedzieć, że nominowałam Cię, jak jeden z moich ulubionych blogów podczas Share Week Andrzeja Tucholskiego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. "Bridget Jones 3" bardzo mi się podobał:) Z Twojego zestawienia zainteresował mnie najbardziej film "Planeta singli" i "Jak Bóg da", pozdrawiam:)
    http://www.ladymademoiselle.pl/

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeszcze dalej niż północ to cudowny film :) trafiłam kiedyś przypadkiem w tv, od tamtego czasu oglądałam kilkukrotnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. a wiesz, ze zadnego z tych filmow jeszcze nie widziałam? :) najbardziej ostrzę sobie zęby na numer 1 :)dzięki za inspiracje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iza, myślałam o Tobie ostatnio! Przypominałam sobie moje ulubione blogi z samych początków pisania :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty