42 rzeczy, do których zainspirowała mnie Mimi Ikonn

Kiedyś kompletnie nie rozumiałam fenomenu popularności Mimi. Obejrzałam kilka filmików, utknęło mi w pamięci tylko ciągłe wykrzykiwanie "Awesome! Great! Fantastic" i jakoś to wszystko do mnie nie przemawiało. Sama się sobie dziwię, gdyż teraz jest to chyba moja ulubiona zagraniczna vlogerka. Chyba przekonałam się do niej wtedy, gdy kiedyś jeszcze raz podeszłam do któregoś z jej filmików i totalnie zainspirowałam się pomysłem na "Randki Miesiąca". Zaczęłam włączać inne jej filmy i to co początkowo mnie irytowało, obecnie jest czymś, co najmocniej inspiruje mnie w postaci Mimi. 





Nie potrafię już oglądać jej vlogów czy pogadanek i nie czuć się po nich bardziej energetycznym, pozytywnie nastawionym do świata człowiekiem. Gdybym miała określić kilkoma słowami emocje, jakie daje mi ten kanał to byłyby to: siła, pewność siebie, jakość, piękno, optymizm. Podoba mi się też, że nie jest to taki infantylny optymizm, ale (moim zdaniem) autentyczna radość życia, ogromna wdzięczność za wszystko co w nim piękne i dążenie do tego, by było ono jak najpełniejsze.

Jak zwykle w tej serii wypisałam różne konkretne inspiracje, ale podkreślę raz jeszcze, że Mimi inspiruje mnie przede wszystkim całościowo - jako pozytywna, pewna siebie i emanująca dobrą energią kobieta. Po prostu polubiłam ją jako człowieka. 

W komentarzach pod jej filmikami (jak wszędzie, gdzie ktoś dzieli się swoim pięknym i przy tym bogatym życiem) jest oczywiście masa negatywnych komentarzy - że to wszystko udawane, sztuczne, że łatwo cieszyć się życiem, gdy ma się tyle pieniędzy, ciągle się podróżuje itd. Ale chyba nie muszę tutaj rozpisywać się na temat tego, co o tym myślę. Wszyscy wiemy, że zawsze w przypadku takich kanałów jest to pewnego rodzaju kreacja, której twórcy dzielą się raczej tym co piękne i inspirujące, a nie codziennymi problemami. I z takim nastawieniem po prostu trzeba podchodzić do takich treści. Sama autorka przyznaje (co oczywiste), że jej życie wcale nie jest idealne i też ma swoje problemy, ale w tym miejscu chce się dzielić czymś innym. I tyle.

A teraz przechodzimy do listy konkretnych inspiracji!


1. Przeczytanie lub powrót do polecanych przez Mimi książek

Mimi praktycznie w każdych inspiracjach miesiąca przedstawia jedną lub dwie lektury. Wiele z nich już czytałam i chętnie do nich wracam. Po inne chciałabym sięgnąć po raz pierwszy.

- Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi (D. Carnegie): książka, której chyba nikomu nie trzeba przedstawiać, totalny bestseller pełen naprawdę przydatnych inspiracji. Czytałam już kilka razy, ale to właśnie tego typu lektura, do której warto regularnie wracać, bo wiedza w niej zawarta nie dezaktualizuje się.
- Linchpin (S. Godin)
- You are the Placebo (Dr. Joe Dispenza)
- Proś, a będzie ci dane (E. & J. Hicks)
- Wielki skok (G. Hendricks)
- Ego is the enemy (R. Holiday) - książkę tę polecał wielokrotnie na swoim blogu również Andrzej Tucholski, jestem jej bardzo ciekawa
- Nowa psychologia sukcesu (C. Dweck)
- #AskGaryVee (również kanał na Youtube)
- The Gifts of Imperfections (B.Brown)
- Wielka magia (E. Gilbert) - bardzo inspirująca książka, o tym, że każdy z nas jest artystą i kreatywną osobą w jakiejś dziedzinie, czytałam i chętnie do niej powrócę
- Sapiens (Y. Harari) - mój totalny zachwyt nad tą książką wyraziłam w tym wpisie
- Ścieżka miłości (D. M. Ruiz) - w mojej kolejce czeka również "Ścieżka wolności"
- Radical acceptance (T. Brach)
- Zasady Canfielda (J. Canfield) - o tej książce również wspominałam w podlinkowanym już wcześniej wpisie 
- Spartan Up (Joe De Sena)
- Pamięć absolutna (A. Schwarzenegger)
- Paradoks szympansa (S. Peters)
- What To Do When It's Your Turn (S. Godin)
- ulubione książki Mimi oraz jej siostry Leyli
- Człowiek w poszukiwaniu sensu (V. Frankl)
- Ultramind Solution (M. Hyman)
- The Body Keeps The Score (Bessel Van Der Kolk)




Ja piłam sok z innej firmy, nie jestem znawcą, ale myślę, że też powinien być w porządku.

Post udostępniony przez Happyholic (@happyholic.pl)




Kupiłam ją już jakiś czas temu, ale jakoś nie wpadłam jeszcze w nawyk, by to właśnie po nią sięgać w czasie gotowania. Pora na zmianę.



5. Peonie! I w ogóle cięte kwiaty w domu.

6. Ryż z kuminem - idealne połączenie i dodatek do warzyw. Muszę to jak najszybciej powtórzyć!


7. Bardzo inspirujący filmik - "Message to my younger self"

Do oglądania co jakiś czas, żeby zawsze pamiętać o tym, żeby siebie akceptować, być odpowiedzialnym za swoje życie i proaktywnym, do niczego się nie przywiązywać,  wierzyć w siebie, nieustannie pamiętać o wdzięczności, medytacji, codziennym docenianiu siebie, dbaniu o swoj ciało i o tym, że ludzie, którymi się otaczamy mają na nas niesamowity wpływ.

8. Szczególna celebracja jedzenia, posiłków i całej ich otoczki


9. Słuchanie podcastów:



10. Do obejrzenia na Netflixie:


11. Zakupy spożywcze:

- werbena cytrynowa (herbata)

12. Hasło "Dziękuję, proszę o więcej", o którym pisałam w moich wpisie o mantrach codzienności


13. Prowadzenie 5-minutowego dziennika

To (oprócz codziennej medytacji, o której pisałam w tym wpisie) jedna z najlepszych zmian, jakie wprowadziłam ostatnio do swojego życia. Poważnie.

To takie poranne nastawienie myśli i działania na odpowiedni tor oraz wieczorne podsumowanie tego co było dobre wraz z lekcjami na przyszłość.

Swój dziennik prowadzę w zwykłym kalendarzu.

Rano wypisuję:

- 3 konkretne rzeczy, za które jestem tego poranka wdzięczna (mogą to być wydarzenia z poprzedniego dnia,  jakaś konkretna rzecz, przedmiot, zjawisko (np. pierwszy śnieg w tym roku!), osoba itp.

- 3 fajne rzeczy, które się wydarzą (lub chciałabym żeby się wydarzyły) tego dnia,

- 3 afirmacje na dany dzień ("Jestem ....")


Wieczorem zapisuję:

- 3 najprzyjemniejsze momenty dnia,

- 3 lekcje z danego dnia - rzeczy, które mogłam zrobić inaczej, by ten dzień był jeszcze lepszy

To banalna sprawa i zajmuje naprawdę kilka minut a świetnie nastawia zarówno rano jak i wieczorem. Bardzo polecam.



14. Ubieranie cieniutkich spodenek do krótkich, zwiewnych sukienek

15. Kolejny wartościowy filmik, tym razem o porażkach  - "My failures"


16. Nieprzyjmowanie odmowy bez 'walki' by jednak dopiąć swego (fragment o restauracji)

Cecha, która bardzo, bardzo by mi się przydała.



17. Świetny film o tym, jak pokonać depresję

Medytacja Vipassana, joga, znalezienie sensu w życiu, wdzięczność, polecane lektury.


18. 10 sposobów na wiązanie szali

19. Jak dostać pracę marzeń

20. Złote mleko - coś co pojawia się dosłownie w każdym moim zestawieniu!

21. Prowadzenie bardziej głębokich, istotnych rozmów z przyjaciółmi (fragment)


22. Film o tym, jak spełniać swoje marzenia

Vision board, list do siebie za 3 lata opisujący nasze zdrowie, relacje, karierę itd., działanie - rozbicie planów na konkretne akcje.

Brzmi banalnie i powtarzalnie, ale naprawdę jest to fajnie i inspirująco przedstawione.

23. Żel aloesowy jako odżywka do włosów

24. Olejek mandarynkowy zamiast perfum


25. Jak radzić sobie z negatywnym nastawieniem i zachowaniem innych osób

Unikać negatywnych osób, które narzekają czy krytykują. Rozluźniać z nimi kontakt. To co mówią inni, nie mówią o nas, tylko o sobie. To coś, co gryzie ich w środku. Trzeba współczuć takim osobom i tak odczytywać ich komentarze. Bycie negatywnym jest okropnie nieatrakcyjne! Ludzie lubią otaczać się pozytywnymi osobami - w życiu codziennym, w pracy. To po prostu się "opłaca". Pomaga bardzo odczuwanie wdzięczności i medytacja. Trzeba pamiętać, że to po prostu jest nawyk, który można zmienić.


26. Urodziny spędzone na pomaganiu innym


27. Oliwa magnezowa wsmarowywana w ciało jako rytuał przed snem


Plus inne fajne popołudniowo-wieczorne rytuały - spacer po obiedzie, wieczorna medytacja i wdzięczność.

28. Tworzenie kreatywnych tablic

29. Akupunktura


30. Poranne rytuały

Ostatnio szczególnie mocno skupiam się na tym, by jak najlepiej rozpoczynać dzień. Staram się codziennie medytować, ścielić łóżko, zapisuję kilka zdań w 5-minutowym dzienniku, jak najszybciej staram się dotrzeć pod prysznic i ubrać się, by w pełnej gotowości przywitać nowy dzień. Rzadko udaję mi się zrobić to wszystko, ale staram się codziennie zrobić przynajmniej część tych elementów porannej rutyny. I to działa bardzo, bardzo dobrze na całą resztę dnia.

Mimi wspomina m.in. o wdzięczności zaraz po obudzeniu, porządnym ścieleniu łóżka, 10-minutowej porannej medytacji, 7-minutowym treningu z aplikacją, słuchaniu audiobooków w czasie robienia makijażu.


31. Picie herbaty z lawendy

32. Filmik "Jak być szczęśliwym"

I znowu medytacja, otaczanie się pozytywnymi ludźmi, ograniczenie informacji, "zakładanie maski".

33. Świetny filmik o roli zadbanego wyglądu w naszym życiu

34. I dalej w podobnym temacie: dlaczego powinniśmy zawsze jak najlepiej się ubierać

35. Jak odnosić sukcesy


36. O pewności siebie, będącej głównym czynnikiem atrakcyjności

W tym wyprostowana postawa! Coś o czym ciągle zapominam.


37. Czy wybierasz bycie dzieckiem czy krytykiem?


38. 5 nawyków dla lepszego życia

Szczere komplementy, "randki" z każdym członkiem najbliższej rodziny, docenianie innych, oferowanie innym pomocy, ale również proszenie o nią, gdy sami potrzebujemy w czymś wsparcia.


39. Wyzwanie: 14 dni - codziennie coś nowego

W tej kwestii rozkręcam się w znacznie szerszym wymiarze niż tylko 14 dni, ale może napiszę o tym coś więcej już wkrótce w jakimś osobnym wpisie.


40. Kupowanie tylko takich rzeczy, które naprawdę szalenie nam się podobają

Sama również staram się bardzo zwracać na to uwagę. Oczywiście, że są rzeczy, które po prostu musimy systematycznie czy też z rozsądku kupować i nie ma co się nad nimi jakoś szczególnie rozpływać, ale wiecie na pewno co mam na myśli.


41. Cała masa pomysłów związanych ze stylem, fajnym dobieraniem ubrań...

42. A także niesamowitych inspiracji podróżniczych.


Komentarze

  1. Pierwszy raz o niej słyszę! :) Niesamowite te inspiracje! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie kiedys inspirowala, ale od jakiegos czasu drazni. I to nie z powodu jej "sukcesow", ale zamienilo sie to w jakas dziwna sztucznosc. Nie przemawia to do mnie, podobnie jak Alex.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę przyznać, że Alex też wydaje mi się czasem sztuczny w pewnych rzeczach. Ale za to Mimi jakoś tak szczerze napełnia mnie optymizmem :)

      Usuń
  3. Jestem psychofanką Mimi :D cieszę się, że przygotowałaś to zestawienie, bo dzięki temu przypomniałaś mi o wielu filmach, chętnie do nich wrócę w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały wpis jak zawsze :). Ja muszę wrócić do oglądania Mimi, bo troszkę o niej zapomniałam, a rzeczywiście to wyjątkowa kobieta :).

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tylko kupuje te daktyle bo są najsmaczniejsze choc nieco droższe od zwykłych. A kawę z cykorii już zaczęłam pić, ale nie za jej sprawą tylko małego dzidziusia w brzuszku. Poza tym, że jest zdrowsza to przypomina mi dzieciństwo 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daktyle właśnie do mnie jadą - nie mogę się ich doczekać. Cena trochę boli, ale mam właśnie nadzieję, że będą przepyszne :) Kawa z cykorii to może być dla mnie wybawienie, bo niestety po zwykłej fatalnie się czuję :)

      Usuń
  6. Kiedyś z przyjemnością zaglądałam na jej kanał, ale odkąd zaszła w ciąże nie znajduję już zbyt wiele interesujących mnie treści.
    Dodatkowo bardzo zraził mnie do nich (Mimi i Alexa) filmik, w którym opowiadają o porodzie. Sposób w jaki zareagowali w chwili zagrożenia życia ich dziecka był bardzo nieodpowiedni, również ich poglądy na edukację czy medycynę są dość kontrowersyjne delikatnie mówiąc.
    I jeszcze to jak Mimi narzeka na trudy macierzyństwa na Instagramie, mimo że od narodziny jej córki była kilka razy na wakacjach, ma nianię stale do pomocy i osoby które zajmują się domem.
    Narodziny ich dziecka obnażyły to w jak bardzo odrealnionym świecie żyją, dlatego wolę zaglądać np: na Twój blog, gdzie można przeczytać rady dla "zwykłych śmiertelników".
    Pozdrawiam Cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, odkąd w ich życiu pojawiło się dziecko również zauważyłam, że na kanale pojawiają się już tylko inspiracje miesiąca i jakieś vlogi, które dla mnie są najmniej interesujące. Tęsknie przede wszystkim za "pogadankami", które dla mnie były najbardziej inspirujące. Filmiku o porodzie akurat nie oglądałam - omijam zawsze takie tematy, bo średnio mnie interesują.

      Bardzo mi miło, że tak oceniasz mój blog, bo właśnie taki jest - dla "zwykłych śmiertelników", którym również jestem :) Zastanawiałam się już parę razy, czy prowadzenie go przeze mnie ma jeszcze sens, bo teraz wszystkie blogi są takie megaprofesjonalne, skupiają się na przepięknie wystylizowanych zdjęciach, ogólnie wystylizowanym wszystkim, wszystko jest na bogato ;) U mnie tego nie ma, bo prowadzimy bardzo, bardzo zwykłe, ale moim zdaniem fajne życie. Cieszę się, że komuś może się ta zwykłość podobać :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  7. Dobrze wiedzieć, że jest taki Ktoś :) :) :)

    Kumin... mmm Moja ostatnia miłość! Ale po tym wpisie pewnie będę miała wiele nowych miłostek <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow, jaka super lista - też muszę taką zrobić, może się to okazać dla mnie zbawieniem - szczególnie w takie dni jak dzisiaj!

    OdpowiedzUsuń
  9. ostatnie dwa punkty są w sumie najlepsze bo za nimi chowają się co najmniej jeszcze dziesiątki inspiracji

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam wszystkie Twoje wpisy. Muszę je czytać zawsze po parę razy,a później jeszcze do nich wracam żeby nieczego nie zapomnieć.Dużo wartościowej wiedzy przekazanej w bardzo przystępny sposób.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajne zestawienie, należy Ci się ogromne podziękowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Strasznie podoba mi się to co napisałaś na temat radzenia sobie z negatywnym nastawieniem i zachowaniem innych osób. Trafiłaś w sendo a tym bardziej idealnie w czas, bo od rana mam nerwa na ludzi, a właściwie znajomych w moim wieku, którzy nie potrafią nic innego robić tylko narzekać na to co robią inni, podczas gdy sami kompletnie nic nie osiągnęli. Porażka jakaś.. Kiedyś obserwowałem starszych ludzi, jak wraz z wiekiem zaczynają zrzędzić i narzekać, teraz dotyka to ludzi w moim wieku.. oby tylko nie mnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Kliknęłam na fragment dotyczący książki Paradoksu szympansa i pojawiła mi się pani pokazująca swoje lakiery do paznokci, czy to jakaś pomyłka?



    Marta

    OdpowiedzUsuń
  14. zaczerpnę trochę inspiracji na nowy rok :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Thanks for sharing this. Know more about how to reinvent your look here.

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny wpis :) Zaczerpnę trochę inspiracji od Ciebie:) Ostatnio walczę ze swoimi negatywnymi cechami i nawykami. Staram sie zmienić swoją dietę i nastawienie do swiata.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty