Jak stworzyć własną skarbnicę pomysłów na poprawę nastroju?

W jednej z ostatnich notek przedstawiłam Wam listę 50 rzeczy, które poprawiają mi nastrój. Jest to wyjątkowo przydatna rzecz, gdyż często nie pozwalamy sobie na małe przyjemności lub tak naprawdę nie wiemy co mogłoby nam poprawić humor. Jeżeli trochę wysilimy nasze komórki mózgowe i przygotujemy sobie spis takich rzeczy, zawsze możemy zajrzeć do listy i wybrać dowolny sposób na sprawienie sobie radości!

Jak się zabrać do takiego zadania?
Proponuje Wam 3 sposoby stworzenia takiej listy!

http://www.susanbranch.com
1. Założenie specjalnego notatnika lub pliku, w którym systematycznie będziecie zapisywać kolejne rzeczy, jakie przyjdą Wam w danej chwili na myśl. Wtedy Wasza lista będzie się ciągle powiększać o nowe pozycje. Możecie również stworzyć sobie taką listę podobnie jak ja, na swoim profilu pinspire.pl Uważam, że jest to świetne rozwiązanie: zarówno pod względem estetycznym jak i takim, że możecie się inspirować pomysłami innych!

2. Zaproszenie do pomocy bliskiej sobie osoby: męża, chłopaka, przyjaciółki.
Każde z Was siada z kartką papieru i ma za zadanie zapisać rzeczy, które według niego sprawiają radość drugiej osobie. Czasem ktoś, kto nas bardzo dobrze zna wpadnie na lepsze pomysły od nas, najczęściej takie, o których już dawno zapomnieliśmy. Sprawdziłam ten sposób ze swoim chłopakiem i naprawdę każde z nas zaskoczyło drugą osobę swoimi pomysłami. Bardzo polecam takie rozwiązanie!

3. Burza mózgów
Bierzesz kartkę papieru i masz za zadanie wypisać 100 rzeczy, które sprawiają Ci przyjemność. Dopóki nie skończysz, nie możesz wziąć się za nic innego! Ten sposób wyzwala naprawdę ogromne pokłady kreatywności. Oczywiście później możesz dopisywać ciągle nowe pomysły, które z biegiem czasu przyjdą Ci do głowy. Więcej o tym sposobie pracy, będę pisała w kolejnym wpisie.

   Możesz oczywiście połączyć wszystkie te sposoby (wtedy lista będzie najpełniejsza). Najważniejsze, żebyś osiągnął jak najlepszy efekt, czyli listę prawdziwych przyjemności, dzięki którym wciąż możesz poprawiać sobie swój nastrój! Zatem kartki w dłoń i do pracy! :)

Komentarze

  1. Uwielbiam ten zdjęcia na pinspire :-)
    Oj, a mnie chyba ciężko byłoby wybrać, aż 100 rzeczy/czynności sprawiających mi radość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślałam: "100 rzeczy?! Cieżko będzie wymyślić nawet 30!" ale jak już zaczęłam... to nie mogę skończyć ;))

      Usuń
  2. ja właśnie tworze plik Happyholic na swoim komputeerze i zaczynam czytac Twoj blog od poczatku i zrobie wszytsko ;) !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, brzmi świetnie! :)
      Życzę zatem powodzenia, wytrwałości i dużo radości przy wykonywaniu różnych zadań :)

      Usuń
  3. i co najwazniejsze ziaja to polska marka ;D wiec pomagamy sowim :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, trzeba wspierać rodzimy rynek, szczególnie jeśli są naprawdę wyjątkowo konkurencyjni wobec innych, zagranicznych marek ;)

      Usuń
  4. Ten ostatni to mój typ :D :D :D

    OdpowiedzUsuń
  5. dokładnie tak! :) tak tez zrobiłam. Dwa lata temu kupiłam pierwszy mały notatnik, był taki śliczny, leżał na półce i patrzył na mnie mówiąc błagalnym wzrokiem:"zabierz mnie i noś codziennie przy sobie" i tak oto kupiłam pierwszy swój notatnik. Oprócz niego nosze tez kalenarzy/organizer. W każdym notatniku (mam już teraz drugi, pierwszy juz się wykończył) na pierwszej stronie zawsze piszę: "... to co czasem myślą się nazywa i na nóżkach w tempie 100pomysłów/godzinę do móźdżku przydrepta";)

    W ten sposób wiele moich pomysłów przelałam w rzeczywistość :)

    pozdrawiam i miłego tygodnia!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również nie ruszam się nigdzie bez mojego notatnika, tylko w przeciwieństwie do Ciebie, nie wymyśliłam niestety takiej uroczej rymowanki na pierwszą stronę! :)

      Dzięki takiemu małemu, podręcznemu notesowi nie zapomina się o najlepszych pomysłach, które mogą nas przecież nawiedzić dosłownie w każdej minucie :)

      Usuń
  6. Już zdążyłam zatęsknić za Twoim blogiem :) Dziękuję za rady i ten optymizm, który zyskuję po każdej wizycie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, dziękuję :)) I jak tu się nie uśmiechnąć po takim komentarzu ;) ?
      Prowadzenie takiego bloga to samonapędzające się koło radości ;))

      Usuń
  7. Przyda mi się taka lista na pewno :-)) Często w zabieganiu dnia codziennego człowiek zapomina o tym co sprawia mu przyjemność, a tak tylko wyciągnąć listę i gotowe :-))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, jest to po prostu duże ułatwienie sprawy :)

      Usuń
  8. Według mnie najlEpszym pomysłem jest druga propozycja;) dzięki drugiej osobie zauważamy coś, czego nie widzimy sami lub nie możemy tego dostrzec;)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo pozytywna notka ;) szczerze powiedziawszy to nie wiem czy wpadłabym na taki pomysł, zainspirowałaś mnie xD ;***

    http://dont--stop--believin.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam Twojego bloga! Czekam na każdą jedną notkę i ciekawość mnie nęka co w przyszłości będzie mi dane jeszcze tu przeczytać:) Większość tego typu zadań znam, bo lubię się zaczytywać w książkach o marzeniach, czy motywacji.. Ale na Twoim blogu genialnie jest ta wiedza przedstawiona:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie sięgnęłam po długopis i notatnik i zaczyna spisywać moje małe przyjemności :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Hihi :D fajne :D
    Ale ja musiałabym na listę wpisać niemalże wszystko co robię nawet pójście na wykład czy na koło z lektoratu :D :D

    Słodkie kakao to beszczeszczenie kakao.
    Najlepsze jest gorzkie, osłodzone odrobiną miodu lub syropu z agawy. Sądzę ze z syropem klonowym też mogłoby być dobre.
    Można dodać korzenne przyprawy albo cynamon. Do tego bułka z masłem i dżemem lub twarozkiem i owocami. Kocham <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja mam taki folder "inspiracje" który zajmuje więcej miejsca niż jeden z moich folderów ze zdjęciami rodzinnymi^^

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam.
    Takie zastanowienie się nad tym co nas cieszy,
    chwila relaksu i poznawanie samego siebie,
    bardzo dobry pomysł,
    szczególnie kiedy w ciągu codziennych zajęć często zapominamy o własnym JA.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Więc trzeba będzie stworzyć jakiś folder lub zakupić zeszyt z pozytywną okładką i stworzyć tą skarbnicę na pomysłów na poprawę nastroju. Jeśli napisze kiedykolwiek 100 to będę z siebie naprawdę dumna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, nawet się nie obejrzysz a będzie 150 ;)

      Usuń
  16. Ja mam jeszcze jeden sposób na poprawę nastroju ( wynikający z mojej niechęci do przepracowywania się:)): zagladam na Twojego bloga i od razu mam lepszy humor
    Pa
    M.

    OdpowiedzUsuń
  17. Drugim sposobem będę meczyc prywatnego, co do ostatniego- chmmmm no ja chetnie tylko jestem pewna na 100 procent ze Pan Dzidziol sie na to nie zgodzi

    OdpowiedzUsuń
  18. Wrocław to niesamowicie piękne miasto! :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Tak, wyślę, postaram się przed 16 :)

    OdpowiedzUsuń
  20. mowiłaś , że śpiewasz w inny sposób, mogłabyś mi troszkę więcej na ten temat powiedzieć bo jestem bardzo ciekawa ...:**

    http://dont--stop--believin.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Super ... już kiedyś robiłam taka listę ale niestety ją zgubiłam, wspaniała okazja by zrobić nową:)

    Pozdrawiam
    Mała A

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam takie odświeżenie pamięci w tej kwestii :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty