Kwietniowy "Projekt Tak"

projekt tak logo
Nowy miesiąc, nowe wyzwanie - a raczej reaktywacja projektu sprzed roku, który pozwolił mi na wykorzystanie wielu szans i okazji, których zazwyczaj pewnie nawet bym nie zauważyła lub zwyczajnie wahałabym się przed ich podjęciem. 

To "Projekt Tak" czyli 30 dni w trakcie, których chcę jak najczęściej (a nawet prawie zawsze!) odpowiadać "tak" wszelkim drobnym i większym propozycjom. Jak najbardziej otworzyć się na przeróżne możliwości, spróbować nowych rzeczy i jak najczęściej wychodzić z poza własnej strefy komfortu. Inspiracją dla całego projektu jest film "Jestem na tak", który koniecznie musicie zobaczyć, jeżeli dotąd nie mieliście takiej okazji!



Projekt polega na mówieniu "tak" nie tylko dużym zmianom, o których od dawna marzymy, ale też przede wszystkim wszelkim drobnym okazjom np. wyjściu gdzieś ze znajomymi gdy na zewnątrz pełno śniegu i chętnie zostalibyśmy w domu. Dzięki postanowieniu mówienia "tak" możemy walczyć zarówno ze swoimi lękami jak i lenistwem. Możemy postawić pierwszy krok na celu, który od dawna odkładamy na później, ale też przezwyciężyć niechęć do zmian. Świadomie nastawiając się "na tak", zaczynają ukazywać się nam coraz to nowsze okazje. Wystarczy tylko przełamać się, odważyć i powiedzieć pierwsze, kolejne i kolejne "tak"... 

W trakcie wyzwania można bardzo szybko przekonać się jak na co dzień automatycznie odpowiadamy "nie" wielu możliwościom, które się przed nami otwierają. W projekcie robimy coś zupełnie odwrotnego. Staramy się odpowiadać "tak" na wszystko, co nie jest dla nas ewidentnie szkodliwe lub bezproduktywne.

Wielu z Was już zna idee wyzwania, gdyż razem ze mną próbowaliście swoich sił w tej akcji. Jeżeli chcecie dowiedzieć się czegoś więcej na temat projektu zapraszam do przeczytania zeszłorocznego wpisu na ten temat, który możecie znaleźć...

TUTAJ

Tymczasem jeżeli razem ze mną chcecie spróbować czegoś zupełnie nowego, po prostu powiedzcie "tak" mojej propozycji. Przyłączcie się na 30 dni  do kwietniowego "Projektu Tak". Razem możemy wzajemnie śledzić swoje postępy i mobilizować się do dalszego działania.


ZASADY

Wystarczy, że pod tym wpisem zostawicie komentarz z pierwszą okazją, jakiej powiedzieliście "Tak" i z biegiem czasu będziecie dopisywać w odpowiedzi na swój komentarz kolejne małe i duże propozycje, na które pozytywnie odpowiedzieliście.

A więc... zaczynamy! :-)

Komentarze

  1. TAK dla zobaczenia nie do końca zachęcającego mnie filmu "3 Idiotów" czyli podobno najbardziej niedocenionej komedii wszechczasów... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. TAK dla 15-dniowego wyzwania "Zdrowy Lifestyle" - od jutra zaczynam! Zresztą w jutrzejszych Perełkach zapewne ponownie się tym pochwalę... :)

      Usuń
    2. TAK dla programu "Clean" - czyli oczyszczam się na wiosnę :)

      Usuń
    3. TAK dla spotkania z przyjaciółką
      TAK dla zupełnie nowych smaków: amarantus, syrop z agawy, napój owsiany i inne :)
      TAK dla spaceru zamiast jazdy samochodem

      Usuń
    4. TAK dla totalnego wyjścia z mojej największej strefy komfortu, czyli uczę się lubić "samotność" :) ... więcej w podsumowaniu projektu!

      Usuń
    5. TAK dla wypróbowania zupełnie nowej fryzury :)

      Usuń
    6. TAK dla zorganizowania spotkania klasowego :)

      Usuń
    7. TAK dla ulubionych zabiegów kosmetycznych :)

      Usuń
    8. TAK dla zrobienia dwóch zaległych raportów, uff...! :)

      Usuń
    9. TAK dla rozpoczęcia porannych ćwiczeń przed pracą

      Usuń
    10. TAK dla poproszenia o pomoc w czymś, na czym kompletnie się nie znam

      Usuń
  2. twój blog został nominowany u mnie na blogu-zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. TAK do wyjścia na spacer z mężem!!! :) - z którym to tak od dawna mam problem bo zawsze było nie :(

    OdpowiedzUsuń
  4. TAK dla propozycji pójścia na Międzynarodowe Targi Turystyczne we Wrocławiu (dla zainteresowanych 5-7 kwietnia w Hali Stulecia) :)

    P.S. Przyznam, że "3 Idiots" to jeden z moich ulubionych filmów - łączy w sobie wiele różnych gatunków filmowych :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dosłownie przed chwilą powiedziałam, a raczej napisałam TAK na zaproszenie na sobotnią imprezę u koleżanki :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Będę z Wami ale muszę sobie dziś poukłądać wszystkie swoje Projekty tak, żeby wszystko miało ręce i nogi. Multitasking często mnie zawodził, więc potrzebny jest dobry plan :) Ale dołączę na pewno!
    Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dołączam się ;) Jeśli można zaliczyć marcowe to zgodziłam się na przygotowanie planu wycieczki ;) I właśnie nad tym siedzę

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie się zgodziłam na wyjście do kina :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak dla wyjścia na dyskotekę :)

      Usuń
    2. Tak dla wypróbowania nowej trasy dojazdu.
      Tak dla nowego programu treningowego.
      Tak dla niejedzenie słodyczy.

      Usuń
    3. Tak dla zrobienia trudnej listy.
      Tak dla spontanicznego wyjścia "na miasto".
      Tak dla "luksusowego" deseru :)
      Tak dla wieczoru dla siebie w środku tygodnia.
      Tak dla przełamania się w pewnej sprawie.

      Usuń
    4. "tak dla niejedzenia słodyczy" a tydzień później "tak dla luksusowego deseru"- rozbroiłaś mnie tym:D Powodzenia w wychodzeniu z comfort zone;)

      Usuń
  9. Chyba się nie odważę :D

    OdpowiedzUsuń
  10. TAK dla czytania więcej książek!

    OdpowiedzUsuń
  11. Komeeentarze a nie robiiimy arkuuusza? :D
    Tak dla projektu
    Tak dla pójścia do "Łajby"
    Tak dla śniadania z dobrymi znajomymi w czwartek
    Tak dla psa który chce wyjść w śnieg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak dla-zrobie Ci zdjęcia notatek o nieprzyzwoitej porze
      Tak dla obiadu na mieście
      Tak dla kawy z przyjaciółką
      Tak dla dbania o własną psychikę
      Tak dla wyjazdu blogerek

      Usuń
  12. Tak dla nie jedzenia kolacji:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Hey dear, I really like this post! Your blog is awesome <333
    Love, Anna

    www.fashionanna.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdecydowanie TAK, a na początek tak dla ruszenia się jutro z domu chociaż nie mam na to najmniejszej ochoty.

    OdpowiedzUsuń
  15. TAK dla spotkania z przyjaciółką, na które z początku nie miałam ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  16. TAK dla napisania do prowadzących zajęcia o przesunięcie terminu kolokwium :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Tak dla Twojego projektu!!! :)
    O którym z początku pomyślałam: "nie bo, pewnie nic z tego nie wyjdzie.. nie, bo w sumie jestem zmęczona... nie, bo mam tak wiele rzeczy do roboty...", itd. Znacie to? :p Więc od dzisiaj - taaak!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Hehe - Pani Yeswoman :)
    Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Tak! przyłączam się do projektu:)
    Tak, w odpowiedzi na propozycję koleżanki na wyjazd do Amsterdamu jeśli decyzja z marca się liczy;) Wyjazd 19-21 kwietnia:)
    Tak - dla dzisiejszego spaceru po pracy:)
    Tak dla zakupu nowej książki mojej ulubionej polskiej autorki M.Wardy:)

    OdpowiedzUsuń
  20. W lutym powiedziałam najważniejsze TAK w moim życiu :)
    Teraz już wszystko jest "na tak":-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Tak - po pierwsze dla Twojego projektu, świetna myśl, podpisuję się obiema rękami pod nim :)
    A jeśli chodzi o mnie, Tak dla spotkania z przyjaciółką w środę:)
    Póki co tyle:)
    Zobaczymy jakie propozycje mnie czekają w tym miesiącu i na jakie będę mogła odpowiedzieć TAK :)
    Pozdrawiam i powodzenia wszystkim!
    Ela

    OdpowiedzUsuń
  22. I dziewczyny jak Wam idzie poza mówieniem TAK, wychodzenie ze strefy komfortu ? Chciałąbym zacząć ale powiem Wam szczerze, że jakoś za dużo ale mi się w głowie pojawia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze, że jeszcze nie miałam (a raczej jeszcze sobie nie stworzyłam) większej okazji na wyjście ze strefy komfortu. Ale wszystko idzie w dobrym kierunku :)

      Usuń
  23. Umieszczamy gdzieś nasze "TAK" z każdego dnia, czy każdy zachowuje to dla siebie? Byloby fajnie gdybyśmy się tym dzielili - większa motywacja, większa siła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasze "Tak" zapisujemy właśnie w komentarzach pod wpisem :):)

      Usuń
  24. Myślę i myślę, czemu ostatnio powiedziałam "tak". Heh, raczej skłaniałam ludzi, żeby wykazali się taką postawą ;) Jak coś mi się uda to dam znać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak dla przejażdżki samochodem z tatą- abym przypomniała sobie, czy jeszcze umiem jeździć ;)

      Tak dla spotkania blogerów w ubiegły piątek.

      Tak dla propozycji towarzyszenia w przymiarce sukni ślubnej mojej przyjaciółki.

      Usuń
    2. Tak dla propozycji mojego brata, aby wziąć mnie w roli kierowcy do jego pracy (abym uczyła się jeździć). Było super (zrobiłam 100 km!), ale szczerze- gdybym nie pomyślała o tym projekcie to na pewno nie ogarnęłabym innych spraw tak, aby móc z nim jechać!

      Usuń
    3. Tak dla spotkania z koleżanką. Muszę napisać, że nie miałam zbytniej ochoty na nie, a okazało się ono Spotkaniem przez duże "S"- wiele emocji, głębokich rozmów itp.

      Usuń
    4. W pewnych aspektach życia jestem szalenie spontaniczną i elastyczną osobą. W pewnych nie. Wczoraj miałam zaproszenie na imprezę, ale jednak powiedziałam "tak" priorytetowym celom, które zaplanowałam na ten miesiąc.

      Usuń
    5. Tak dla spontanicznego porannego wyjazdu na krakowski Rynek z mamą :)

      Tak dla obejrzenia króciutkiej, ale uroczej wystawy "Szuflada" związanej z W. Szymborską :)

      Usuń
  25. TAK dla projektu
    TAK dla stażu
    TAK dla szkolenia "Jak zaplanować swoją karierę zawodową"
    TAK dla spacerów w niesprzyjających warunkach pogodowych
    TAK dla nie poddawania się w poszukiwaniu zaginionej książeczki opłat za wodę (znalazłam po kilku dniach intensywnych poszukiwań!!!!)

    OdpowiedzUsuń
  26. tak dla "pojadę wśród śniegu wcześniejszym autobusem, niż zameirzałam" ;)

    Ale nie dla komunikacji miejskiej w ogóle ;<

    OdpowiedzUsuń
  27. 1. TAK dla codziennych 20-30 minutowych ćwiczeń z Mel B.
    2. TAK dla zainwestowania w dobre książki o marketingu i facebook'u
    3. TAK dla zdrowego odżywiania

    OdpowiedzUsuń
  28. Tak- dla projektu:)
    Tak- dla ogłoszenia o drzwiach otwartych w pewnej szkole tańca
    Tak- dla porządków ;/
    Tak- (jako wyjście ze strefy komfortu) dla zgłoszenia się do nowego chóru:))
    POWODZENIA WAM!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. TAK - dla wyjazdu na festiwal muzyczny

    OdpowiedzUsuń
  30. TAK - pożyczyłam 30 funtów człowiekowi, którego nigdy w życiu nie spotkałam, a który tego pilnie potrzebował i obiecał, że zwróci jak dostanie wypłatę. czyli innymi słowami TAK - ufam ludziom :D

    OdpowiedzUsuń
  31. Właśnie dziś obejrzałam ten film, zamierzam wdrożyć ten projekt w swoje życie! :) Już się nie mogę doczekać tych okazji, możliwości i szans, których zwykle nie wykorzystuję.

    OdpowiedzUsuń
  32. TAK! dla przeczytania tego bloga od deski do deski(jestem tu pierwszy raz i jestem zachwycona!):D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty