Program Clean - przepisy i wskazówki


Dzisiaj zgodnie z tym co obiecałam w poprzednim wpisie, przedstawiam kilkanaście przepisów na soki i koktajle, które piłam codziennie na śniadanie i kolację w czasie mojego programu oczyszczającego. Wszystkie przepisy zawierają składniki na dwie porcje, dzięki czemu możemy od razu przygotowywać napoje na oba posiłku. Do zrobienia soków wykorzystywałam sokowirówkę, koktajli - blender. Zanim jednak przejdę do przepisów na napoje, napiszę o tym, jak przygotować dwa podstawowe składniki większości z nich: wodę kokosową i mleko orzechowe.



Woda kokosowa

  • 1 szklankę wiórków kokosowych  zalewamy 4 szklankami ciepłej wody,
  • moczymy przez 15 minut,
  • przecedzamy przez sito, by pozbyć się wiórków,
  • można zmiksować dodatkowo z 1/4 awokado

Mleko orzechowe

  • 1 szklankę orzechów (np. włoskich, migdałów) zalewamy wodą,
  • moczymy orzechy przez 3 godziny,
  • odcedzamy orzechy, pozbywając się wody,
  • miksujemy orzechy z 3 szklankami wody i 2 łyżeczkami syropu z agawy,
  • przecedzamy przez sito, by pozbyć się orzechów,
  • przechowujemy max. 2 dni w lodówce

Soki









Koktajle













Wskazówki

  • Ogólne zasady programu oczyszczającego przedstawiłam w poprzednim wpisie.
  • Soki i napoje pijemy dwa razy dziennie - najlepiej na śniadanie i kolację. Myślę, że najwygodniej przygotowywać od razu dwie porcje (czyli tak, jak podałam w przepisach) wieczorem - jedną wypić na kolację, a drugą następnego dnia na śniadanie. Dzięki temu nie trzeba rano wstawać wcześniej i tracić czasu na przygotowanie soków - wystarczy dosłownie kilka minut, żeby wypić napój przed wyjściem z domu.
  • Jeżeli chodzi o mój jadłospis wyglądał on następująco:
    • Śniadanie - sok lub koktajl,
    • Przekąska - np. jabłko, gruszka lub inny owoc
    • Obiad - totalna inwencja twórcza, polegająca na przygotowywaniu posiłku z listy dozwolonych składników. Najczęściej gotowałam brązowy ryż, kaszę jaglaną lub gryczaną z warzywami na parze lub jakąś sałatką. Do tego ryba lub mięso z kurczaka przygotowane również na parze lub pieczone w piekarniku ze sporą ilością ziół, czosnku itp.
    • Przekąska - np. garść orzechów
    • Kolacja - sok lub koktajl
  • Warto prowadzić dziennik żywieniowy, w którym zapisuje się każdy zjedzony posiłek. Dzięki temu jeszcze bardziej motywujemy się do tego, żeby jeść tylko wartościowe produkty. Myślę, że to własnie w dużej mierze dzięki zapisywaniu posiłków, udało mi się wytrwać w postanowieniach i jeść tylko i wyłącznie przewidziane w programie produkty. Dodatkowo dzięki zapisywaniu posiłków możemy zaznaczać potrawy, które szczególnie przypadły nam do gustu oraz ewentualnie takie, które wywołały u nas jakieś niepożądane objawy.
  • Warto również z kilkudniowym wyprzedzeniem planować posiłki, co ułatwia w znaczący sposób robienie zakupów (a trzeba je robić często, z racji dużych ilości spożywanych warzyw i owoców).
  • Jednym minusem programu, jaki przychodzi mi do głowy są związane z nim koszty. Trzeba przyznać, że tego rodzaju styl odżywiania nie jest najtańszy. Ale z drugiej strony warto zainwestować trochę więcej w to, czym karmimy swój organizm - nawet kosztem kupienia sobie np. kolejnego ubrania czy innych rzeczy. W końcu najprościej sprawę ujmując - jesteśmy tym co jemy.


Zobacz też mój profil na Facebooku

Obserwuj Happyholic na BlogLovin 

Komentarze

  1. świetne koktajle ! Niestety, też kiedyś stosowałam dietę tego typu, nastawioną na oczyszczanie i redukcję, przez co nabawiłam się anemii... ale wydaje mi się , że stosowałam to nieumiejętnie i w zbyt młodym wieku (16 lat)i na peeeewno zbyt długo .
    Trzymam kciuki i życzę powodzenia , bo widzę naprawdę świetny ten plan ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że ta dieta, którą polecam jest bezpieczna :)

      Usuń
    2. jak dla mnie za mało kalorii i węgli

      Usuń
  2. Ale one pięknie wyglądają i kuszą kolorami! Koniecznie muszę wypróbować kilka przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jeeej , wreszcie jakaś porządna baza pysznych koktajli!!! teraz nie będzie problemu z wyborem i nudą , codziennie inne! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziekujemy:) ten wątek zainteresuje wiele z nas

    OdpowiedzUsuń
  5. Hapiholiku, jak wchodzę do Ciebie to od razu czuję się radośniej :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. ohoho!!! super:))))) właśnie w weekend kupiłam sobie blender , więc z pewnością skorzystam z niejednego przepisu:) dziękuję i przy okazji zapraszam do siebie na wiosenny konkurs:)
    dobrego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
  7. Magdalena M. mam to samo :)

    "Nie poszukuj inspiracji. Stań się nią." Happyholic zastosowała się najwidoczniej do tej maksymy.

    Chcialam zapytać jaką pełni role woda kokosowa w koktajlach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sok z limonki czy czastki limonki miksujemy z pozostałymi składnikami?

      Usuń
    2. Ta maksyma... to dla mnie największy komplement - bardzo dziękuję! :)

      Woda kokosowa moim zdaniem nadaje głównie smak, aromat. Zmiksowana z awokado sprawia, że koktajl jest bardziej pożywny :) Myślę jednak, że spokojnie można ją zastąpić zwykłą wodą :)

      Usuń
    3. Ja miksowałam cząstki limonki z pozostałymi składnikami koktajlu :)

      Usuń
  8. jak dla mnie rewelacja ! TO właśnie to, co w lato i wiosnę kocham najbardziej :) sezonowe owoce i warzywa, z których można stworzyć takie cuda :) ja najbardziej kocham to co z malinami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super - od Twojego ostatniego wpisu z niecierpliwością czekałam na właśnie ten... Program Clean całkowicie mnie pochłonął-już zakupiłam niezbędne produkty i na dniach kupię też książkę! Serdecznie Ci dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta wode kokosowa (ja to mlekiem nazywam :p) juz od dawna planuje zrobic. Swietne przepisy, idealne na upaly. Jednak na sniadanie to bym sie chyba tym nie najadla :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślałam, ale o dziwo w ogóle nie czułam się głodna podczas tej diety :)

      Usuń
  11. Przepisy na koktajle są rewelacyjne, ja nigdy nie mam pomysłów co ze sobą zmieszać, żeby smakowało to dobrze. Niestety "raw food" to dla mnie czarna magia jeszcze. Na pewno wypróbuję Twoje przepisy (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja teraz dosłownie codziennie eksperymentuję z czymś innym - dzisiaj będę robić sok z czerwonej kapusty, borówek, winogron i selera naciowego. Sama jestem ciekawa co z tego wyjdzie :)

      Usuń
  12. rewelacyjne te przepisy!!!!!!!!!!!!!!!!!!dziekuje - pozdrawiam agata

    OdpowiedzUsuń
  13. Trochę mnie nakręciłaś na ten program ;) Uwielbiam koktajle, często je sobie robię, ale głównie owocowe, jakoś nie mogę się przekonać do tych warzywnych, ale muszę spróbować. Zastanawiam się też czy można używać mleka sojowego zamiast kokosowego czy ryżowego, wiem, że są o nim różne opinie, ale jakoś najbardziej mi smakuje i nie ma co ukrywać, jest też najtańsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie z mlekiem miałam duży problem, bo w diecie przewidziane są praktycznie tylko mleka orzechowe. Ale zrobione samodzielnie w domu nie są aż tak drogie na szczęście :)

      Usuń
    2. A czy można pójść na łatwiznę i wykorzystać mleko kokosowe z puszki albo mleko sojowe? Czy może one też należą do produktów uczulających?

      Usuń
    3. Myślę, że mleko kokosowe jak najbardziej (po kontrolnym sprawdzeniu etykiety...) - sojowe odpada :)

      Usuń
  14. Ja może nie zastosuję całkowitej diety,ale taki koktajl na kolacje to brilliant idea :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja chyba nie przeprowadzę pełnego oczyszczania, bo jakby mnie ubyło, to bym chyba zniknęła ;)) Ale z chęcią wypróbuję przepisy na te koktajle, bo wielu z nich nie znałam! :)

    www.relishmeals.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś o tym wiem - bynajmniej nie chciałam chudnąć w czasie tej diety, także starałam się jeść sporo zdrowych tłuszczów - jednak 2 kilogramów w dół i tak nie zdołałam uniknąć.

      Usuń
  16. No cóż, czas rozejrzeć się za sokowirówką, nad którą zresztą myślę od dawna.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zapisałam w ulubionych ! dziękuję.. Jutro zacznę chyba dzień od...hmmm.. może marchewkowo-imbirowego.. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Trafiłam tu przez przypadek, lecz zostanę na dłużej :) Wszystkie napoje wyglądają smakowicie! Na pewno wypróbuję ♥

    OdpowiedzUsuń
  19. Brązowy ryż? On zawiera więcej od białego arsenu ( to taka trucizna). Badania wykazały, że ludzie którzy często jedzą ryż mają w organizmie podwyszony poziom arsenu. Biały też ma arsen, ale podczas produkcji jest oczyszczany, więc ma mniej od brązowego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze wiedzieć - zwrócę na to uwagę. Chociaż też nie można popadać w paranoję - w zasadzie niemalże każda rzecz jaką obecnie spożywamy (jeśli nie pochodzi z naszego własnego ogródka) może być niebezpieczna.

      Usuń
  20. Ładnie wyglądają, ale niektóre niezbyt mnie zachęcają...;)

    OdpowiedzUsuń
  21. na pewno na kilka z nich się skuszę, pysznie wyglądają ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. super wpis! nawet jeśli nie przejdę na tą dietę, skorzystam z pomysłów na koktajle.

    OdpowiedzUsuń
  23. Pyszne! Uwielbiam koktajle :) A jeszcze bardziej takie a'la sorbety ze zmrożonych owoców :)

    Mój ulubiony to z mrożonych truskawek z mlekiem, śliwkami suszonymi i posypane kilkoma winogronami :):)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten program oczyszczający wygląda super! Nie wyklucza wielu rzeczy i przede wszystkim produkty wszystkich zdrowych grup żywieniowych są dozwolone. Małymi kroczkami będę się brała za koktajle i soki, tylko muszę najpierw sprawić sobie sokowirówkę. ;)
    Mam tylko jedną wątpliwość: czy wiórki potrzebne do zrobienia wody kokosowej nie są przypadkiem słodzone? Są o wiele słodsze niż świeży miąższ kokosa... Co o tym myślisz?
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  25. Jejku, jakie te koktajle muszą być pyszne! Chyba je wszystkie wypróbuję <3 A jeśli chodzi o program oczyszczający- nie jem mięsa i eliminowanie niektórych rzeczy byłoby dla mnie utrudnione, bo zastępują mi coś innego (ser szynkę i takie tam). :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Czy do koktajlu, w którym jest główka selera można użyć łodyg?

    OdpowiedzUsuń
  27. O ja ! to jest to czego szukam !!!!!!! ♥

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty